Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boerenzwaluw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boerenzwaluw

    DSC_4800v_filtered by freddy.houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: boerenzwaluw

    Hupke ...of zo slecht...
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: boerenzwaluw

      Beetje te veel gecropt? Foto is een beetje gepixeld en er zit redelijk wat ruis in.

      Comment


      • #4
        Re: boerenzwaluw

        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
        Hupke ...of zo slecht...
        Tsja je vraagt het freddy, zó slecht ga ik nu niet zeggen, maar slecht... volgens mij wel.
        Zoals mijn voorganger reeds schreef heel veel ruis, ook veel witte lijntjes boven het kopje, onder het bekje, aan het pootje, aan de draad tussen de pootjes.
        Nergens detail in het verenkleed.
        Ander en beter zeker ?

        PS Als een foto niet goed is, zijn er blijkbaar velen hier die het niet durven schrijven en dan liever helemaal niet reageren (zie maar mijn Racaca bvb.) maar ikke wel.
        Wordt soms al eens niet graag gelezen dan, maar daar veeg ik .... enz. ge-weet-wel-hé .

        Comment


        • #5
          Re: boerenzwaluw

          Als een foto niet goed is, zijn er blijkbaar velen hier die het niet durven schrijven en dan liever helemaal niet reageren
          Ja is mss wel zo....maar ik heb toch liever dat men tenminste iets neerschrijft...kan ik uit leren toch...en ben in het verleden mss al wel
          eens misnoegd geweest en iemand wel wat verweten....maar ik tracht nu de dingen toch op te pikken...
          Ik ben voorlopig totaal niet tevreden over de tamron lens (150-600mm) zijn toch wel wat dingen die ik niet goed begrijp...vooral die ruis...heb
          me al in de literatuur verdiept ...maar toch raar....iso zou de dooddoener zijn....maar toch...een foto met sluitertijd van 1/800 sec met een diafragma van 7.1 en iso 200 met brandpunt 550mm en dan nog ruis...??? dat gaat een beetje men petje te boven (voorlopig toch) terwijl die op men schermke van men camera en uitgezoomd dat eigenlijk niet echt laat zien..
          Of het moet zijn dat ik telkens toch te fel crop...Heb daarstraks nog zelf tegen iemand gezegd dat als ge een vogel qwa grootte van een mus en dan verder dan 10 m er vandaan bent je niet echt veel kunt verlangen met dit soort lens ...en zelf pas ik het niet toe.......of kunnen er nog andere parameters spelen ?
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: boerenzwaluw

            In welk format fotografeer je, in RAW of JPG? In Raw heb je een negatief(bij manier van spreken) en moet je nog zelf ontwikkelen en dan kan je met LR of photoshop element goed ruis verwijderen(er bestaan nog andere die goed hun werk doen). In jpg kan je op je toestel normaal ruis onderdrukking toepassen(is wel niet zo goed als met LR of PE), je kan dan eventueel nog een beetje bijwerken met LR of PE. En natuurlijk niet teveel croppen .

            Comment


            • #7
              Re: boerenzwaluw

              Ik fotografeer in RAW...maar ik kan geen RAW inlezen in men PS dus bewerk ik het met viewer van Nikon. Maar hier is geen ontruiming in. Deze foto heb in door neat image laten lopen met weinig resultaat. Ik had men tamron lens terug gebracht naar de fotozaak omdat ik dacht dat er iets aan de lens schortte ...maar er schort iets aan het manneke er achter denk ik. Maar daar vertelden ze me dat ik beter in jpg opsloeg ...deed dit dus maar vond er achteraf meer na dan voordelen aan...minder correctie mogelijkheden. Dat ik geen plug-ins kan laden licht waarschijnlijk aan het feit dat ik geen originele versie van PS heb.
              Bestaan er dan geen stand-olene progs voor ruis verwijdering ....heb vandaag een Nikon 300s ter mijner beschikking en ga hier dadelijk eens ff mee op stap...bedankt alvast voor jullie advies
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: boerenzwaluw

                Kan je hier mee aan de slag?

                Comment

                Working...
                X