Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bluetooth

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bluetooth

    De ingewijden weten dat ik niet al te hoog opliep met deze "techniek" (om het zéér zacht uit te drukken).
    Gisteren toch maar een BT keyboardje aangeschaft, kan dienen om apps op de smart-TV te besturen en als KB voor de tablet.
    En het werkt, weliswaar na elke keer een paar minuten geklooi (u mag van de i gerust een t maken) met pairen, herkennen, soms "verbinden", een andere keer dan weer "koppelen". Soms krijg ik een code voorgeschoteld die ik wel nergens kan invoeren.
    Wat ik dus helemaal niet begrijp: ik moet elke keer naar de BT instellingen op de TV en dan apparaten gaan zoeken, die onmiddellijk gevonden worden.
    "Vinden" dus wel, maar "verbinden" is een ander paar mouwen, lijkt meer op een loterij.
    Uiteindelijk krijg ik het dus wel aan de praat, maar elke keer opnieuw die "lijdensweg".... (zowel bij TV als bij tablet).

    Ik zou denken dat zo'n techniek na ettelijke jaren voldoende zou hebben aan één keer koppelen en dat het apparaat als je het aanschakelt zich zonder meer zou verbinden, niet dus.
    Het is dus al een heel klein beetje verbeterd, maar ik vraag me af wanneer BT eindelijk eens volwassen gaat worden. Voor mij blijft het dus nog altijd een beetje "broltooth", zoals ik het jaren terug reeds noemde.
    Ben ik nu de enige die zo moet zitten knoeien ?
    Last edited by nete; 26 april 2015, 08:53.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Bluetooth


    Neen, hier hetzelfde. Ik vind dat BT nog altijd trial-and-error blijft.
    Ik heb een draadloze hoofdtelefoon van Sennheiser. Die verbind ik met mijn iPhone. Soms lukt dat op 10 seconden. Soms ben ik er 5 minuten mee bezig......
    Dan zet ik alles eens uit en terug aan.
    Er zijn keren dat hij vanalles kan vinden, behalve het ding dat je wil pairen.....
    Pffff....

    We hebben hier een draadloze speaker staan: wel ik heb gekozen voor een Zeppelin ( duur weliswaar ) maar die werkt met AirPlay en dat marcheert zonder morren. Enig nadeel is dat ik die Zeppelin niet eens even snel kan verplaatsen, want die heeft altijd netstroom nodig.

    Daarom overweeg ik nog een Beolit bij te kopen. ( maar da's dan weer met de blauwe tand ....... )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Bluetooth

      Ah, hier heb ik al eens een Logitech Di Novo op onze TV aangesloten, maar ik denk dat dit niet echt Bluetooth is.
      Dat KB heeft een USB dongle waar een knopje op zit. Knopje van de dongle indrukken, knopje van het KB indrukken ... en verbonden !

      Nu, dat KB had ik. Voor een TV is dat wat overkill en ook veel te groot. Maar bestaat er geen mini Di Nivo ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Bluetooth

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

        Neen, hier hetzelfde. Ik vind dat BT nog altijd trial-and-error blijft.
        Ik heb een draadloze hoofdtelefoon van Sennheiser. Die verbind ik met mijn iPhone. Soms lukt dat op 10 seconden. Soms ben ik er 5 minuten mee bezig......
        Dan zet ik alles eens uit en terug aan.
        Er zijn keren dat hij vanalles kan vinden, behalve het ding dat je wil pairen.....
        Pffff....

        We hebben hier een draadloze speaker staan: wel ik heb gekozen voor een Zeppelin ( duur weliswaar ) maar die werkt met AirPlay en dat marcheert zonder morren. Enig nadeel is dat ik die Zeppelin niet eens even snel kan verplaatsen, want die heeft altijd netstroom nodig.

        Daarom overweeg ik nog een Beolit bij te kopen. ( maar da's dan weer met de blauwe tand ....... )
        Ik heb een Huawei P7 en ook een sennheiser bluetooth hoofdtelefoon, nog nooit problemen mee gehad, ik leg de hoofdtefoon aan, direkt verbinding en muziek , stap ik in de auto waar ik een jvc bluetooth autoradio heb, automatisch gepaird.

        Comment


        • #5
          Re: Bluetooth

          Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
          Ik heb een Huawei P7 en ook een sennheiser bluetooth hoofdtelefoon, nog nooit problemen mee gehad, ik leg de hoofdtefoon aan, direkt verbinding en muziek , stap ik in de auto waar ik een jvc bluetooth autoradio heb, automatisch gepaird.
          Ik heb een probleem met de bijgeleverde oortjes bij de Mate 7: ze vallen uit mijn oren
          Ben dus op zoek naar een ander stel.
          Maar welk?

          De oortjes zijn bijna zoals deze: http://www.hoofdtelefoonstore.be/pro...earphones.html
          Ik kan die echt niet goed vast zetten in mijn oren.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Bluetooth

            Wat hier wel goed werkt is mijn draadloze BT speaker. Als ik die inschakel, BT aanzet op de smartphone en klik op verbinden dan gebeurt dat ook vrij probleemloos.

            Maar ik blijf al dat gepair en gekoppel toch echt wel kinderachtig vinden.

            Als ik mijn PC boot en dan mijn wireless USB muis inschakel voor misschien de duizendste keer, dan heb ik direct verbinding, zonder al die poespas. ALTIJD.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Bluetooth

              Je hebt BT en BT. De standaard is goed maar aan de implementatie van somige fabrikanten durft het al eens schorten.

              Hier werkt veel op BT zonder problemen. 1 keer pairen en ik hoor er nooit meer van.
              Uitvallende verbindingen? nog nooit van gehoord.

              1 zeurpuntje heb ik wel bij een toetsenbord en muis van dell: als ik ze een paar minuten niet gebruik gaan ze in slaap, dan moet je ze ff wakker maken en dat kan toch tot 2 seconden oplopen wat niet leuk is als je snel iets moet doen.

              al de rest is geen probleem, stereo headphones werken perfect, stereo gateway werkt top,...

              ik hoor ook veel klagen over batterijverbruik. vorige week heb ik voor de muis 2 AA's vervangen. ik denk dat de vorige er al 2 jaar of meer inzaten.

              Bij vrienden en zo zie ik wel dat ze problemen hebben. Maar ik vermoed dat dat ook iets zal te maken hebben met het feit dat ik niet op een centje kijk als ik materiaal aankoop. Ik koop liever goed en dat mag iets kosten. Maar soms koop ik ook wel eens een low-cost prulletje om te spelen en dan weet ik dat ik niet moet klagen over de kwaliteit.

              Comment


              • #8
                Re: Bluetooth

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht

                1 zeurpuntje heb ik wel bij een toetsenbord en muis van dell: als ik ze een paar minuten niet gebruik gaan ze in slaap, dan moet je ze ff wakker maken en dat kan toch tot 2 seconden oplopen wat niet leuk is als je snel iets moet doen.
                Vervangen door een wireless USB set zou ik denken, probleem opgelost. Ik heb ooit een tijdje met een BT muis (proberen) werken, verbinding viel ook regelmatig weg.
                Vervangen door wireless USB, en ja, die valt ook al eens weg, als de batterij plat is.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Bluetooth

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Vervangen door een wireless USB set zou ik denken, probleem opgelost. Ik heb ooit een tijdje met een BT muis (proberen) werken, verbinding viel ook regelmatig weg.
                  Vervangen door wireless USB, en ja, die valt ook al eens weg, als de batterij plat is.
                  Ik zal voor ene keer maar zeggen dat ik het eens ben met u.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bluetooth

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik zal voor ene keer maar zeggen dat ik het eens ben met u.
                    Amaai, de wonderen zijn de wereld nog niet uit zo te zien.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bluetooth

                      Je zit bovendien nog op de 2.4GHz band - overbezet als die is - met minder vermogen. En bakken protocollen die vriendelijk voor mekaar moeten zijn. Blauwtand, Wifi, en dan nog de Logitech's en vele anderen... Hoera...
                      (iBeakons is gewoon een herdopen van Bluetooth low power - da's dus dure marketting!).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bluetooth

                        Verkeerde plaats.
                        Moest bij andere post staan.

                        Comment

                        Working...
                        X