Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onscherpe foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: onscherpe foto

    Oorspronkelijk geplaatst door sergio_c Bekijk bericht
    Thx allemaal voor het reageren alvast,
    Dus ik heb de test gedaan met de batterijtjes.
    Kunnen jullie mij hierover nu iets zeggen? Want mij lijkt het toch dat de focus hier juist zit.



    thx
    Focus is correct, maar nu heb je er slechts één gebruikt, in de foto van de oorspronkelijke vraag waren dat er meerdere, daar gaan zoeken?
    Last edited by Laurens; 20 april 2015, 20:51.
    ...leeg...

    Comment


    • #17
      Re: onscherpe foto



      hier heb ik een foto gemaakt met meerdere focuspunten, maar nu lijkt het mij ook wel ok te zijn ??

      Moderator Note: Beelden weer achter een linkje wegens te breed (max. 1024 pixels)
      Last edited by Laurens; 20 april 2015, 20:49.

      Comment


      • #18
        Re: onscherpe foto

        Oorspronkelijk geplaatst door sergio_c Bekijk bericht


        hier heb ik een foto gemaakt met meerdere focuspunten, maar nu lijkt het mij ook wel ok te zijn ??
        Dan nemen we wel meestal de middelste batterij als focuspunt! Want wat ik nu zie is, net niet.
        Beslis gewoon zelf over het focuspunt en laat dat niet aan je camera over.
        Last edited by Laurens; 20 april 2015, 20:50.
        ...leeg...

        Comment


        • #19
          Re: onscherpe foto

          Met de "truuk met de batterijen" weet je niet waar het focus eigenlijk ligt, er bestaat immers ook nog zoiets als focale diepte.... Ik meen te zien dat je f5.6 gebruikt terwijl je een 1.8-lens hebt !
          Gebruik aub een lat of zoals xafke suggereerde, gebruik een krant en stel idd scherp op een bepaald woord en gebruik 1.8 als opening. Dan pas zal je zien of je focus idd goed is of niet. De bedoeling is dat je ziet waar het scherpe gebied zich bevindt en dat kun je niet met de batterijen zien.

          Nog een andere weliswaar geheel domme opmerking, maar heb je al eerder met raw-bestanden gewerkt ?
          Hoe heb je je jpg gemaakt ?
          Als je goed kijkt naar de plus-pool van je "scherpe" batterijtje dan zul je zien (nu ja, ik zie hier enkel een verkleind beeld) dat dit ook helemaal niet scherp is (lijkt scherp omdat de andere zo onscherp zijn). Ook niet bij die op MF. Mogelijks moet je je raw-beeld eerst wat verscherpen... Wellicht een geheel domme opmerking maar ik probeer ook maar te helpen om een oplossing te vinden...
          Last edited by ifiamminghi; 20 april 2015, 20:55.
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

          Comment


          • #20
            Re: onscherpe foto

            je probleem foto's (die voorbeelden die je gaf) waren genomen met je 50mm prime lens,
            maar de test doe je met een super-zoom, conclusie: je body is goed, je ene lens bijna goed
            en een test doen met je prime lens en dan is die ook goed (als 't verschil niet te groot is)
            lees ook deze topic eens door, ik doe het nl liever met een afgeprinte testchart:

            http://forum.belgiumdigital.com/f20/af-test-509833.html
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment

            Working...
            X