Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

    Ik heb de indruk dat men stillaan begint toe te geven dat diesel rijden met weinig km geen enkele zin heeft, duur is in onderhoud en bovendien meer belastend is voor de omgeving dan benzine. Maar er zijn uiteraard nog andere en betere oplossingen die moeilijk van de grond komen.
    En ik stel ook vast dat men in de bedrijfssector ook stillaan aan het afstappen is van de premium merken en naar de kleinere motorvolumes gaat, wat dan ook minder kost aan gebruiker en bedrijven, nu de crisis nog helemaal niet achter de rug is. Was het niet miljardair M. Coucke die plots op het lumineus idee kwam om iedereen in zijn bedrijf met een Skoda te doen rijden? De man heeft blijkbaar nog andere listige kantjes.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #62
      Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

      De huidige "kleine" benzine turbomotoren hebben gewoon diesel karakteristieken gekregen : hoog koppel vanaf lage toerentallen, en een max. vermogen bij een redelijk laag toerental.
      Een VW 1.4 TSI ACT heeft vandaag 150 pk bij 5000 tr./min en 250 Nm vanaf 1500 tr./min.

      Vroeger waren turbo motoren bij benzinemotoren bedoeld om veel vermogen te halen bij hoge toerentallen, nu gebruiken ze het voornamelijk om bij lage toerentallen een hoger koppel te krijgen. Zonder die turbo haal je uit een 1.4 geen 250 Nm. En het max. vermogen was eerder bij 6500 tr./min...

      Het rendement van die motoren is nog altijd iets lager dan bij een diesel, maar je moet er rekening mee houden dat 1l diesel gewoon meer energie kan leveren (een 13%). Moest men brandstoffen per kilo verkopen, zou het verschil al veel kleiner zijn qua verbruik (toch volgens de perceptie...).
      Last edited by polleke_cgc; 23 april 2015, 12:08.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #63
        Re: Oude auto herstellen of nieuwe kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Een Golf van vandaag is geen koekblik hé. Die weegt ondertussen ook 1400kg.

        Als je mij laat kiezen, de Golf boven elke SUV.
        Ik ook : ik rij met een Golf V, dus ik weet behoorlijk goed hoe zo'n ding eruitziet, zelfs toen al was het geen koekblik.
        Groeten,

        Polleke

        Comment

        Working...
        X