Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Saint John River

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Saint John River

    Misschien krijgt deze wat meer aandacht

    Saint-John River, New Brunswick. Zwart-wit omzetting omdat fotograferen in de sneeuw hier toch meestal op grijstinten uitdraait... Het takje links irriteert me een beetje maar het lijkt me veel gedoe om het mooi weg te poetsen... Wat denken jullie?



    Groetjes en bedankt voor het kijken!

    Ilse



    Update Zwart Wit



    Maar wat er ook van zij, ik word niet gelukkiger van de kleurenversie... Verschillende dingen geprobeerd maar de sneeuw blijft me parten spelen. Ik wil niet te ver overbelichten want dan verlies ik alle details. Ook de kleuren van de bomen krijg ik niet goed. Enfin, volgende keer beter opletten bij het fotograferen!

    Last edited by IlseB; 29 maart 2015, 19:14.

  • #2
    Re: Saint John River

    Met wat geduld krijg je dat takje weg hoor.
    Je foto zal er alleen maar beter van worden!
    Is dat een rivier die helemaal besneeuwd ligt?
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Saint John River

      beetje leeg, t.t.z. onder echte blikvanger. Maar misschien is dat wel de essentie van het landschap, aldaar.

      Waarom niet in kleur: dan hou je waarschijnlijk toch een aantrekkelijker plaatje over. Nu oogt het wel vrij doods.

      De sneeuwwit een klein beetje grijs. Heb je wat overbelicht ?
      Niet geschoten is altijd mis ...

      Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

      Comment


      • #4
        Re: Saint John River

        Door de grote vlakte nu een desolate voorstelling, of is dit de bedoeling ? Anders zou ik toch ook proberen voor een kleurfoto zoals y-cam ook opteert.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Saint John River

          ik zou toch de kleurfoto eens willen zien, ik zou er toch de tijd insteken om de takjes weg te poetsen, ik zou zelf durven vooraan een deel af te snijden
          en volledig spelen met je lucht
          mvg martine

          Comment


          • #6
            Re: Saint John River

            Hmm hmm... Ik noteer: kleur, takjes, lucht en bijsnijden. We zullen eens zien wat we daarmee kunnen aanvangen.
            Ik ben geen voorstander van de kleurenversie omdat ik vind dat die te flets lijkt, er zit weinig gevoel in. Maar misschien kan ik dat oplossen. Het was inderdaad de bedoeling om een desolaat gevoel op te wekken.
            @marie-anne: het is inderdaad een bevroren en ondergesneeuwde rivier. Dit beeld is een week oud. Intussen zien we hier en daar al natte plekken waar het ijs en de sneeuw begint te smelten. Het wordt hier ook lente!

            Stay tuned :-)

            Comment


            • #7
              Re: Saint John River

              Voor mij mag de foto gerust z/w blijven. De sneeuwvlakte zit nog genoeg detail in.
              Ik denk op een groter formaat dat het zeker meevalt. Over formaat gesproken : Het mag hier op 1024, MAAR zonder wit randje rechts, haha.
              Tak was al besproken.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Saint John River

                Ben dikwijls voorstander in bepaalde onderwerpen van zwart/wit doch hier ga ik voor kleur.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Saint John River

                  ik zit volop in mijn zwartwitte periode, dus magtie gerust in zw blijven voor mij.
                  En om de desolaatheid nog meer te benadrukken, zou ik onderaan nog een stukje durven afsnijden
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Saint John River

                    ik zou er dit van maken
                    Niet geschoten is altijd mis ...

                    Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Saint John River

                      Hey iedereen!
                      Bedankt voor de reacties en de tips. Het is een leuke souvenir foto maar een topper is het niet geworden eh. Ondertussen zit ik op een heuvel in Nova Scotia en de zonsondergang is hier geweldig. Misschien post ik daar een foto van later.

                      Ik leer iedere dag bij hier, thanks!

                      Comment

                      Working...
                      X