Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zwemstertje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zwemstertje

    IMG_8004b by depaepepascal, on Flickr

    [IMG]IMG_8004b by depaepepascal, on Flickr[/IMG]
    Last edited by stropje; 1 april 2015, 19:08. Reden: max grootte die mag
    Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

  • #2
    Re: zwemstertje

    jammer genoeg niet scherp. Sluitertijd moet veel korter dan 1/250.
    Niet geschoten is altijd mis ...

    Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

    Comment


    • #3
      Re: zwemstertje

      Waarom zo klein gepost. De langste zijde mag 1024 pixels zijn.
      Hiermee kunnen we een beter oordeel geven over je foto.

      Ik denk dat deze nogal meevalt met scherpte... maar hij is te donker.
      Zo een foto vanaf de kant met 50mm...., ik denk daarom dat het ook een stevige crop is, waardoor je kwaliteit verliest.
      Ik weet dat dit moeilijke omstandigheden zijn... maar een wat kortere sluitertijd.. tussen 300 en 400, de ISO verder omhoog en wat meer mm zouden een betere weergave geven.
      Last edited by Sproet; 28 maart 2015, 19:53.
      Heb nog zoveel te leren :)

      Comment


      • #4
        Re: zwemstertje

        Om een dergelijke foto scherp te krijgen heb je minimaal een sluitertijd van 1/500 nodig. Daarnaast vraag ik me af of de autofocus van de 50mm1.8 snel genoeg is. Het scherptevlak lijkt wat achter de zwemster (op het origineel beoordeeld) te liggen. Ik neem aan dat je de autofocus op AI servo hebt gebruikt. De foto is ook wat te donker.
        De uitsnede is trouwens mooi gekozen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
        Groetjes, KC
        www.sportbeelden.com

        Comment


        • #5
          Re: zwemstertje

          bedankt iedereen ik zal er in de toekomst zeker rekening mee houden, en de 50mm f1.8 heb ik gebruikt om iso laag te houden . en inderdaad op al servo getrokken , en ook een groot stuk weggesneden omdat ikzelf tussen de tijdopnemers moest bewegen stond er een been op
          Last edited by stropje; 29 maart 2015, 09:42.
          Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

          Comment

          Working...
          X