Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonneboiler plaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zonneboiler plaatsen

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Wij hebben hier in Spanje een zonneboiler omdat het 4 jaar geleden wettelijk verplicht was (en zonder enig belastingsvoordeel), anders kreeg je geen bouwvergunning.
    Als ik de boiler elektrisch verwarm, dan verbruikt die 12kWh per dag. Aan een lokaal tarief van 0,25€/kWh is dat 3€/dag of 1095€/jaar. De investering is nu al teruggewonnen waardoor we geen kosten meer hebben voor het verwarmen van het water. Uitzonderlijk bij een zeldzame zwaarbewolkte winterdag, moet er een uurtje elektrisch bijverwarmd worden als er meer dan 5 douches na elkaar worden genomen.
    Hier in België ook het geval. Er zijn slechts enkele wintermaanden waar het niet opbrengt.
    Maar gelijk nu warmt die heel goed op.
    Ik weet nog toen er een elektrische boiler voor de douche hing dat die gigantisch veel verbruikte.
    Met de premie die je ervoor krijgt betaal je al de helft van je investering terug.

    Ik spreek dan niet over verwarming van radiatoren met gas, waar Tommie het over heeft. Hij vergelijkt hier jouw appels met zijn peren denk ik.

    Comment


    • #17
      Re: Zonneboiler plaatsen

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Rekenen, rekenen, rekenen..... jongens toch.
      Ik vraag me dan af of ze dan aan die lijkwagen een aanhanger bevestigen met het geld van de overledene, en of er wel een rekenmachientje in die kist ligt.....
      Voor mij toch liever leven, leven, leven voor de korte tijd die we hier doorbrengen.
      Gelijk heb je, mijn enigste probleem, wij gaan niet meer aan 60 (of nog iets vroeger) op pensioen moeten gaan helaas.......
      Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

      Comment


      • #18
        Re: Zonneboiler plaatsen

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Hier in België ook het geval. Er zijn slechts enkele wintermaanden waar het niet opbrengt.
        Ik spreek dan niet over verwarming van radiatoren met gas, waar Tommie het over heeft. Hij vergelijkt hier jouw appels met zijn peren denk ik.
        Wij hebben hier geen gasleidingen. Verwarmen gebeurt hier enkel elektrisch. Ik ga niet met gasflessen rondzeulen en wil die dingen ook niet in mijn buurt hebben.
        Hier moet enkel vanaf december tot midden februari bijverwarmd worden. Er zijn buren die nooit bijverwarmen, maar die lopen dan binnenshuis met een dikke trui en een kamerjas rond.
        Op het ogenblik is het hier 25,5° in de schaduw en binnen is het 22,5° met alle terrasdeuren open.
        Last edited by notex; 30 maart 2015, 10:13.

        Comment


        • #19
          Re: Zonneboiler plaatsen

          De beste investering die ik gedaan heb is 2 installaties me zonnepanelen , ons verbruik is dus 0.Als er tegen de meteropname nog teveel negatief is en er moet extra verwarmd worden s'avonds dan is het elektrisch.

          Comment

          Working...
          X