Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens op D5200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlens op D5200

    Nu de zomer er stilaan aan komt en mijn dochtertje stilaan haar eerste stapjes begint te zetten zou ik het zoombereik in mijn lenzencollectie wat willen uitbreiden tot 200mm of 300mm.
    Na veel opzoekingswerk ben ik er eigenlijk nog niet helemaal uit, het enige wat ik wel weet is dat een 2.8 lens voorlopig niet echt nodig is. Ik heb in het verleden wat mindere ervaringen met Sigma (waarschijnlijk gewoon pech gehad maar toch, heb er geen goed gevoel meer bij) dus die laat ook liever links liggen.
    Dus voorlopig kom ik tot volgende opties:
    - Nikkor AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR
    - Tamron 70-300mm F/4-5.6 SP Di VC USD
    - Nikon AF-S 70-200mm F/4.0G ED VR

    De laatste zal meer dan waarschijnlijk de beste zijn maar is ook minstens het dubbele van de prijs van de andere 2, dus mijn eerste vraag is of dit wel zijn geld waard is om hiervoor door te sparen? Is het kwaliteitsverschil zo groot?
    En dan de 2e vraag, is er een groot verschil tussen de Nikkor en de Tamron 70-300?

    Of zijn er nog andere opties die interessant kunnen zijn in de prijsklasse tot 1000€?
    Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

  • #2
    Re: Zoomlens op D5200

    Oorspronkelijk geplaatst door Speedy Bekijk bericht
    Nu de zomer er stilaan aan komt en mijn dochtertje stilaan haar eerste stapjes begint te zetten zou ik het zoombereik in mijn lenzencollectie wat willen uitbreiden tot 200mm of 300mm.
    Na veel opzoekingswerk ben ik er eigenlijk nog niet helemaal uit, het enige wat ik wel weet is dat een 2.8 lens voorlopig niet echt nodig is. Ik heb in het verleden wat mindere ervaringen met Sigma (waarschijnlijk gewoon pech gehad maar toch, heb er geen goed gevoel meer bij) dus die laat ook liever links liggen.
    Dus voorlopig kom ik tot volgende opties:
    - Nikkor AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR
    - Tamron 70-300mm F/4-5.6 SP Di VC USD
    - Nikon AF-S 70-200mm F/4.0G ED VR

    De laatste zal meer dan waarschijnlijk de beste zijn maar is ook minstens het dubbele van de prijs van de andere 2, dus mijn eerste vraag is of dit wel zijn geld waard is om hiervoor door te sparen? Is het kwaliteitsverschil zo groot?
    En dan de 2e vraag, is er een groot verschil tussen de Nikkor en de Tamron 70-300?

    Of zijn er nog andere opties die interessant kunnen zijn in de prijsklasse tot 1000€?

    voor wat moet deze dienen? natuur? sport? dieren?
    Nikon Powah

    Comment


    • #3
      Re: Zoomlens op D5200

      Ze zal vooral gebruikt worden om de spelende dochter te fotograferen, maar af en toe zal er ook wat sport (kitesurfen en jeugdvoetbal) en wat dieren in de zoo aan te pas komen.
      Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

      Comment


      • #4
        Re: Zoomlens op D5200

        tussen de nikon 70-300 en tamron zou ik de tamron verkiezen. (is een zeer goed objectief voor zijn prijs).

        ik zou juist de tamron verkiezen boven de f4 nikon als je de extra range écht nodig hebt, anders vind ik de 70 -200 f4 een betere keuze (lange termijn, betere kwaliteit etc...)

        heb voor dezelfde keuze gestaan en ben voor de f4 gegaan omdat ik de 300 mm (nog) niet echt nodig had. Als ik vogels wil fotograferen ga ik mij wel een 150-600 ofzo iets in die aard halen.
        Nikon Powah

        Comment


        • #5
          Re: Zoomlens op D5200

          Hallo,

          Ik heb net de Nikon D7200 gekocht en was naast de 18-140mm ook op zoek naar een groter telebereik.
          Het werd de Tamron 70-300mm F/4-5.6 SP Di VC USD, die ook in jouw lijstje staat.
          Deze lens krijgt ontzettend goede kritieken, vooral op het gebied van scherpte en stabilisatie.

          Ik heb ze al wat kunnen uittesten - voornamelijk binnen wegens het slechte weer - maar de resultaten zijn erg goed.
          Op een aantal sites wordt ze zelfs hoger geplaatst dan de Nikon 70-300 en de Nikon 70-200 - en f4.0 ipv f4.5 is toch ook mooi meegenomen.
          Dat alles voor een erg betaalbare prijs - momenteel ook nog met € 50,00 cashback.
          Maar ja, de keuze is aan jou

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Zoomlens op D5200

            Bedankt voor de info Jaja!
            Dus misschien toch de Tamron overwegen dan... zeker voor die prijs!
            Echter de cashback actie lijkt me alweer voorbij want vind er niets meer van terug.
            Nikon Z6ii, Nikon 85mm 1.8 S, Tokina 12-28 f4, Tamron 24-70 2.8 G2, Tamron 70-200 2.8 G2,

            Comment


            • #7
              Re: Zoomlens op D5200

              Speedy,

              Ik heb de mijne afgelopen dinsdag gehaald bij Robyns te St-Truiden en hij wees me op de cash back...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Zoomlens op D5200

                Kijk hier eens: http://forum.belgiumdigital.com/f35/...je-510053.html

                Ik heb de lens indertijd gekocht alleen op diverse testen, er waren nog geen gebruikersreviews, maar zeer tevreden op D700 en D2h. Gekocht ivm gewicht om mee te nemen naar de US net tussen een 70-200 2.8 en 80-400. Ik had nooit verwacht dat foto zoals in de link mogelijk was. De lens werkt het best als je hem als een continue 6.3 lens gebruikt.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X