Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Playground

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Playground

    Fashion shoot gehad in een indoorspeelparadijs.
    Een shoot tussen spelende kinderen is niet aan te raden

    www.evely.nl
    Facebook page

  • #2
    Re: Playground

    Wederom een heerlijk beeld
    je mag iets groter posten 1000 dacht ik zou nog meer tot zijn / haar recht komen

    Comment


    • #3
      Re: Playground

      Heel goed nagedacht over de kleuren!

      Comment


      • #4
        Re: Playground

        Tussen spelende kinderen is het echt niet evident te werken.
        Voor volgende maand heb ik iets gelijkaardig al in de agenda staan.

        Nu over je werk....

        Ik ben minder fan deze keer (na het zien van je vorige topper)
        Kleurtemperatuur staat niet goed.
        Naar mijn smaak gelaat beetje oplichten rechts, het geheel wat curven, en dan je saturatie beetje zakken.
        Zo leg je meer nadruk op het kinderlijke.

        De pose kon beter maar gezien je in een kindertuin aan het werk was kan je je daar natuurlijk niet alles permiteren.

        Is ook kwestie van smaak natuurlijk.

        Ik weet dat je nieuw bent hier, hou er rekening mee dat dergelijk commentaar hard kan overkomen maar dat het NIET de bedoeling is je werk af te breken en ook niet jou persoonlijk aan te vallen.
        Maar om je te helpen de lat steeds hoger te leggen.

        Zo heb ik hier ook al veel bijgeleerd samen met vele anderen en ik leer nog steeds bij. In het begin ben je daar niet gelukkig mee, maar je zal later zien (pakweg binnen 3 jaar) dat als je zal terugkijken op deze post, je ook zal zien wat we bedoelden.

        Comment


        • #5
          Re: Playground

          Dankjewel voor de reacties en aanmerkingen.
          Ik heb wel bewust gekozen om met de schaduw te werken zodat het niet alleen maar kinderlijk en fris overkomt, maar snap helemaal wat je bedoeld xafke! Fijn dat je tips geeft!
          www.evely.nl
          Facebook page

          Comment


          • #6
            Re: Playground

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Voor volgende maand heb ik iets gelijkaardig al in de agenda staan.
            Leuk, kunnen we vergelijken.

            Ik vind deze heel knap, zowel qua belichting, pose, complementaire kleuren, ...

            Comment


            • #7
              Re: Playground

              vind de schaduwen lichter maken net niet subtiel genoeg gedaan. Mss gewoon teveel of mss een verkeerde werkwijze om dit te doen. Kleuren vind ik goed....waarschijnlijk was het origineel niet allemaal turquoise wat ze aanhad. Zij mocht blijkbaar haar schoenen aanhouden.
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

              Comment


              • #8
                Re: Playground

                Superbeeld weeral.
                Ben geweldig fan van jou fotografie, dat mag je best weten, en dat zeg ik niet al te vaak en zeker niet tegen zo een jonge fotografen.
                Zij hebben vaak al wel een goed oog voor artistieke beelden en beeldvorming, maar jij hebt zoveel meer in je mars.
                Je foto's zijn fris, commercieel, edgy, mooi van licht en styling.

                Ik heb even je facebookpagine geliked en ga je werk daar volgen. Voor mij is social network een betere plaats dan hier op BD.

                Veel groeten,

                Peter
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Playground

                  Ik heb het idee dat de schaduswen flink zijn opgekrikt, waardoor er geen echt zwart meer te vinden is en vooral een gedeelte van het gelaat onwerkelijk overkomt. Jammer, want buiten dat vind ik het een frisse kleurige plaat die mij wel zou smaken.
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Playground

                    Kleine rechtzetting / aanvulling op wat ik eerder zei.

                    Als ik op mijn pc hier kijk dan is het zoals ik omschreven had. Deze pc hier heeft een (duur) gecalibreerd IPS scherm speciaal voor fotobewerking.

                    DOCH: heb ik ook eens gekeken op mijn nieuw portable (met niet gecalibreerd TN-LED scherm) en daar zijn de kleurtjes wel intenser en aangenamer om zien.

                    Dit is een fenomeen die regelmatig wel eens voorkomt. De meeste mensen werken met goedkope schermen met soms zeer slechte kleurweergave (oververzadigd en niet gecalibreerd) en zien eigenlijk foute kleuren met gevolg dat de meningen dan ook uiteen lopen soms.
                    De meeste fotograven doen er alles aan om de volledige workflow te calibreren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Playground

                      Mijn retina scherm is gekalibreerd en heb het bij mijn school ook nog eens gekeken waar ze speciale beeldschermen ervoor hebben (die uiteraard ook gekalibreerd zijn). Ook heb ik daar een testprint gemaakt.
                      Overal komen de kleuren zo uit zoals ik het bedoeld heb. Het zwart is ook niet zwart maar iets paarsig ik denk dat dat voornamelijk het gene is wat je stoort?

                      Het goedkope niet gekalibreerde beeldschermverhaal is in ieder geval niet van de orde bij mij
                      www.evely.nl
                      Facebook page

                      Comment


                      • #12
                        Re: Playground

                        Evely ik vind dit een vervelende kwestie omdat net deze ene foto hier voor een vreemd probleem zorgt.
                        Dit is niet leuk voor jou maar ook niet voor mij.

                        Jouw ander werken komen hier perfect door. Ook die op je website komen hier perfect door (mensen ga daar maar eens kijken, tis de moeite ).
                        Ook die van de colegas komen perfect door hier.
                        Jouw materiaal is gecalibreerd, same here.

                        Enkel deze ene foto wordt hier niet juist weergegeven. Het is me een raadsel.

                        Mijn eerste reactie was: dit is foute kleurballans maar dat is niet juist, de kleurtjes komen ook niet juist door hier en er is een probleem met de intensiteit op alle kanalen met uitzondering van ... cyaan.
                        Over heel de foto zit een soort cyaan achtige waas.

                        Bekijk ik dit werk op mijn laptop dan is er geen fout woord te zeggen over de kleurtjes. Alles perfect.
                        Ik snap het helemaal niet want net die laptop heeft een slecht scherm voor fotobewerking.
                        Extra merkwaardig is dat net op die "slechte" laptop iedereen zijn fotos slecht doorkomen maar deze niet

                        Ik snap er niets van.

                        Deze foto is opgeslagen in sRGB profiel. Maar als ik hem forceer naar Adobe RGB profiel dan is het al stukken beter maar ben nog niet kontent
                        Dan toch een profielprobleem ergens?

                        Naargja, trek het je niet te erg aan meisje, je maakt echt top-opnames en ik wil je geen onrecht aandoen omwille van een onbekend technisch probleem.
                        Als in jouw workflow alles er toppie doorkomt dan is de kous eigenlijk af.

                        Ondertussen zal ik es gaan kijken bij colegas en proberen de oorzaak te vinden.
                        En als jij wil, vraag eens aan je docenten of zij een verklaring hebben voor dit vreemd fenomeen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Playground

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Ik snap er niets van.
                          Laten we het daar misschien op houden, en om de topicstarter met meisje aan te spreken vind ik er eerlijk gezegd los over. Bewijs eens met beelden dat je haar niveau aankan, in plaats van hier te liggen zemmelen. En nu ben ik waarschijnlijk weer persoonlijk bezig, dus klik gerust op dat driehoekje linksonder.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Playground

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                            Laten we het daar misschien op houden, en om de topicstarter met meisje aan te spreken vind ik er eerlijk gezegd los over. Bewijs eens met beelden dat je haar niveau aankan, in plaats van hier te liggen zemmelen. En nu ben ik waarschijnlijk weer persoonlijk bezig, dus klik gerust op dat driehoekje linksonder.
                            De pot en de ketel?: ge zijt een dwaze***** om de mensen persoonlijk aan te vallen.

                            Als je een beetje kan lezen zie je dat ik respect heb voor haar werk en haar nergens afbreek, in tegenstelling tot jouw kinderlijk gedrag.
                            Last edited by xafke; 22 maart 2015, 23:55.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Playground

                              Oeps, die kwam blijkbaar aan, maar laten we niet bekvechten hier, ik vraag je alleen om eens wat eigen werk te tonen.

                              Comment

                              Working...
                              X