Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu nog 5D3 kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nu nog 5D3 kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    en ik vind dat ook:NO WAY ik ooit switch naar Canon(Sony, Pentax). Qua bediening vind ik dat een ferme stap terug.

    Wat isd een ferme stap terug? Je niet verdiepen in iets anders en gewoon zeggen NO WAY.....

    Ik denk dat een Canon en Nikon gelijkwaardig zijn kwa bediening, maar ik heb mij nooit in Canon bediening berdiept, dus als ik er één in handen krijg vind ik het niks.

    Ik heb ook niet voor niets een Nikon compact gekocht in de overgang van a -> d omdat die precies hetzelfde werktte als een F90.
    Zo, zijn we beide tevreden toch
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #47
      Re: Nu nog 5D3 kopen?

      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
      Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik Nikon toch niet ga doen denk ik. Zal dus ofwel de 5D3 worden, ofwel wachten op de 5D4 ofwel riskeer ik het, en ga ik voor de 7D2. Terug APS-C met zijn voor- en nadelen. Maar ik lees toch dat de AF bij wenig licht en ISO performance dicht bij de 5D3 zou zitten, dus overwegen waard?
      Zeg eens Lapino, je bent weer aan het twijfelen zoals toen. Dan weer wel, dan weer niet. Je laat je door anderen overuitgen. Dit is toch wel een beslissing waar je zelf voor de volle 100% moet achterstaan.
      Lees het topic nog eens helemaal door en beslis dan zelf aan de hand van jouw criteria wat je gaat doen, want anders ga je toch weer spijt krijgen.
      Just my 2 cents ... Ginne.
      Not all who wander are lost ...
      EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

      Comment


      • #48
        Re: Nu nog 5D3 kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
        Kan ik dus perfect inkomen. Op onze fotoclub zijn er ook verschillende Nikon-gebruikers, en heb dus ook al een paar maal een Nikon in mijn handen gehad.
        Zelfde conclusie wat mij betreft : NO WAY ik ooit switch naar Nikon. Qua bediening vind ik dat een ferme stap terug.
        Indien iemand echt iets wilt aanleren dan is dit geen probleem hoor. Ik bedien beide merken even vlot.
        "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

        Comment


        • #49
          Re: Nu nog 5D3 kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door GinnFizz Bekijk bericht
          Zeg eens Lapino, je bent weer aan het twijfelen zoals toen. Dan weer wel, dan weer niet. Je laat je door anderen overuitgen. Dit is toch wel een beslissing waar je zelf voor de volle 100% moet achterstaan.
          Lees het topic nog eens helemaal door en beslis dan zelf aan de hand van jouw criteria wat je gaat doen, want anders ga je toch weer spijt krijgen.
          Just my 2 cents ... Ginne.
          Je hebt gelijk hoor Ginne, maar kan toch geen kwaad eens naar andere opinies te luisteren niet? Ik ben eigenlijk behoorlijk tevreden van mijn Sony setup, maar ik mis gewoon de functionaliteit van een SLR voor twee zaken : snelle en goede autofocus bij (heel) weinig licht, en keuze voor lichtsterke lenzen met behoorlijk bereik. Bij Sony zijn er nog altijd geen deftige tele's te krijgen (tenzij F4) en de AF valt in elkaar indien ik foto's maak van de kinderen of in een kerk of ziekenhuis (geboortes ed). Daarvoor blinkt een SLR nog altijd uit, en daarom ben ik ook aan het overwegen om terug een SLR te kopen.

          Ik zie niet langer 'vast' aan een merk, en aangezien mijn specifieke situatie vaak na-bewerking vereist kan een goede DR ook een ferm hulpmiddel zijn (concreet: huwelijken > backlight > schaduwen liften). Jammer genoeg kan ik de Nikon D750 nergens uitproberen, en hoe je het ook draait of keert, ik ben een 'Canon-man'. Aangezien ik nog zelden echt veel geld verdien met mijn foto's, ben ik ook aan het kijken naar goedkopere alternatieven zoals de 7D2 ipv direct weer FF te gaan, al twijfel ik dan weer aan de ISO prestaties enz. Maar een 7D2 + 17-55/2.8 + 70-200/F2.8 kost nog altijd een pak minder dan een 5D3 + 24-70/2.8 + 70-200/F2.8 he.

          Het is een luxeprobleem, en eigenlijk zou ik héél makkelijk kunnen wachten tot de 5D4 er is, ware het niet dat een aantal mensen echt op me rekenen voor hun foto's (zeker in periode van communies en huwelijken), dus dan moet ik stilaan wel iets gaan beslissen. Ware het niet van schrik rond gebruik en aanpassing, ik denk wel dat de D750 met één of twee goede primes me zou overtuigen.
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #50
            Re: Nu nog 5D3 kopen?

            Een redelijk snelle tele lens bestaat wel voor Sony E-mount, namelijk de Sony FE 90mm F/2.8 Macro G OSS, maar volgens amazon is deze pas verkrijgbaar op 7 juli 2015. Samyang heeft er ook eentje (135mm F/2), maar deze is enkel manuele focus. Wat is er trouwens mis met manuele focus gebruiken bij statische onderwerpen in een kerk of in het ziekenhuis? Zeker als je weet dat al die manuele focushulpjes (focus peaking, focus magnification) in de zoeker van een Sony systeemcamera een godsgeschenk zijn.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #51
              Re: Nu nog 5D3 kopen?

              Manuele focus icm kinderen (90% van mijn onderwerpen), forget it. Misschien ga ik toch FF maar kies ik voor de Tamron 24-70 als lens. Heb sowieso een f2.8 midrange zoom nodig.
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #52
                Re: Nu nog 5D3 kopen?

                Ik begrijp je perfect als het om spelende kinderen gaat. Maar in een kerk moet iedereen toch vrij rustig blijven (ook kinderen) en hetzelfde geldt zowat voor een ziekenhuis. Al zal een accurate autofocus altijd handiger blijven bij bewegende onderwerpen.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #53
                  Re: Nu nog 5D3 kopen?

                  Het is beide
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nu nog 5D3 kopen?

                    Ja, als de camera/lens ook moet dienen om spelende kinderen te fotograferen (met een deftige keeper rate), dan is het logisch dat je een goede autofocus nodig hebt en heb ik niks gezegd.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment

                    Working...
                    X