Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metabones Speedbooster met Sony A 6000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metabones Speedbooster met Sony A 6000

    vandaag even mijn nieuwe speedbooster uitgeprobeerd op Spikkesenior. We kregen bijna de tranen in de ogen van blijdschap.
    Ik heb 4 lenzen uit geprobeerd en de ene deed al beter dan de andere.
    AF was geen probleem maar redelijk traag. Wat me opviel ook is dat bij de 17-40 4 L lens de AF niet werkte. Maar weet nu hoe het komt.
    De tweede lens is de 70-200 4L waar de AF wel werkte.
    Derde lens de niets kostende 50 1.8 en laatste de super Sigma 35 1.8 die het voortreffelijk deed.
    Als je even naar de voorbeelden kijkt dan zal je zien dat bij alle EXIFS de lenze een boost krijgen met A extra Stop en de APC erop FF word. Bij de 17_40 zie je dat duidelijk aan de Exif.
    Deze screenshot zijn gewoon uit Lightroom zonder enige bewerking.
    In tegenstelling tot wat ze beweren dat de RAW files niet zo best zouden zijn vind ik toch al bij al dat ik niets abnormaal zie.
    Ik ben ook zeer onder de indruk van de weinige ruis op 3200 in de fotos wat ik met de standaard lenzen van Sony wel meer zie.
    Heb het geluk gehad om hem tweede hands te kopen op Ebay voor een schappelijke prijs .....Ahum.
    Hier een paar voorbeelden. De pret kan niet op voor mij. Euh het model toch zich eens scheren lol.. Grapje spikkesenior...
    Ik stel voor om zeker naar de EXIF te kijken...


    Shot 1 van 70-200 4L zonder IS



    Shot 2 met de 50 mm 1.8 plastic



    Shot 3 met Sigma 35 mm 1.8



    En de laaste met de 17-40 4L breedhoek.

    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Metabones Speedbooster met Sony A 6000

    Het voordeel van een ongeschoren Spikke SR is dat je gelijk een enorme scherpte-indruk krijgt. Bokeh valt me ook bepaald niet tegen.
    Trouwens, een 1.8 35mm maakt Sigma helemaal niet, en gezien de 1.0 exif in de foto neem ik aan dat je de 1.4 35mm ART hebt gebruikt. Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar in mijn beleving levert dat de allerbeste foto op in de serie.
    Jammer genoeg heb je met een 35 ART en Speedbooster een combinatie die 4x zo zwaar is als de body, maar hoe dan ook is het geweldig dat 3 producten van verschillende merken met gebruik van AF zulke meer dan zeer aanvaardbare resultaten geven.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Metabones Speedbooster met Sony A 6000

      Het is inderdaad de schitterende sigma 35 1.4. Sorry my mistake. Ik ben alvast zeer tevreden over dekwaliteit van scherpte en bokeh van de lens. Spikkesenior heeft een goede koop gedaan daarmee
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

      Comment

      Working...
      X