Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naar NYC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Naar NYC

    Is trouwens een polarisatiefilter een toevoeging voor bv de reflecties in de ramen tegen te gaan? Of is dat overbodig?
    Flickr

    Comment


    • #17
      Re: Naar NYC

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      een tweede hand Tamron 70-300
      Daarmee loop je in een stad toch niet ver (met in het achterhoofd dat diegene die een 70-200 mee hadden zeggen die toch niet gebruikt te hebben)?

      Comment


      • #18
        Re: Naar NYC

        Meer een advies voor als je tele mee wilt nemen, neem dan een lichte mee.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Naar NYC

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Meer een advies voor als je tele mee wilt nemen, neem dan een lichte mee.
          ok, ik las het anders :-)
          Maar vaak ben je er niet veel mee. Deze zomer in Firenze bijna alles met 14-24 genomen, behalve een paar met de 50mm (vb dom vanop de heuvel en om eens een portretje te trekken). (of denk ik teveel in mijn manier van reisfoto's nemen (gebouwen en af en toe een landschap)).
          Last edited by Stefan_C; 4 maart 2015, 15:11.

          Comment


          • #20
            Re: Naar NYC

            De tele zou ik enkel meenemen om bv in Central Park te gaan zitten en wat rond te kijken, wat er leeft. Maar ik vrees dat ik daar de tijd niet voor ga hebben.
            50mm kan ik natuurlijk wel meenemen, dat weegt niks.
            Flickr

            Comment


            • #21
              Re: Naar NYC

              Ook op andere forums is het duidelijk dat een ultra groothoek de beste keus is: http://www.dpreview.com/forums/threa...-post-52091976
              New York ben ik nog niet geweest, maar wel in veel andere wereldsteden zoals Hong Kong (vergelijkbare hoogbouw).
              Meer dan groothoek en een 50 mm ga je eigenlijk niet gebruiken, ik zou de tele thuis laten en genieten van het geringe gewicht aan gerief.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Naar NYC

                Dank je wel voor de link.
                Na al deze goede tips ga ik maar niet meer twijfelen, de 17-55 en eventueel de 50 mee.

                Is een polarisatiefilter een goede aanvulling om reflecties in het glas te vermijden? Of is dat overdreven?
                Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Naar NYC

                  hoi Lynn,

                  wij zijn in mei 2014 naar New York geweest voor 6 dagen, mijn vrouw was er ooit al geweest 2 maand voor de torens in één stortten ....

                  ik had toen mijn 24-70 mee op de 5DIII, wat overeenkomt met jouw 17-55 op crop.
                  70-200 had ik ook bij en gebruikt bij de rondvaart op de Hudson, en ook toen we dagje in Central Park hebben rondgelopen...voor de rest 24-70

                  denk dat jouw voorgestelde combinatie perfect is voor deze citytrip, statief zou ik persoonlijk zeker niet meenemen

                  tip:
                  wij hebben de eerste 2 dagen vooral gebruik gemaakt van de hop on / hop off bussen, om zo al de verschillende districten al een beetje te verkennen.
                  Bij mooi weer kan je bovenaan gaan zitten in open lucht, en heb je echt wel fantastisch zicht.
                  Op elke toer kan je op verschillende plaatsen op en afstappen, en zo verder te voet verkennen.
                  Zo krijg je ook leuke tips van de gidsen op deze bussen, voor bijvoorbeeld goede restaurantjes, waar de sterren wonen, waar welke film werd opgenomen..

                  Op elke hoek staan er wel verkopers om je tickets aan te smeren voor deze bussen, in het begin even goed vergelijken, want er zit toch wel wat prijsverschil op , en zien welke toeren er al allemaal inbegrepen zijn.
                  Wij hadden uiteindelijk voor 3 dagen tickets voor alle tours , + de avondtoer, en nog een rondvaart op de Hudson...voor een 100 euro (voor 2 personen)

                  geniet alvast van je vakantie,

                  Marc
                  1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                  www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                  Comment


                  • #24
                    Re: Naar NYC

                    Dank je wel Marc! Leuke tips.
                    De hop off hop on heb ik vorige keer inderdaad ook gedaan, het ideale vervoer daar. En idd, leuk om te kijken wat je leuk zou kunnen vinden.
                    Nu twijfel ik toch weer voor die 70-200... Vooral in Central Park lijkt me die geweldig. Waarschijnlijk zal ik nog 2 maanden twijfelen
                    Flickr

                    Comment

                    Working...
                    X