Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
    klopt, Joop. Wij hebben zo een ding liggen, maar dan eerder voor flesdoppen, en die kan echt niet groter aan dan een 52mm.


    Er bestaat dus nog zo een topic
    Ik heb een antislipmatje voor op het dashboard in de auto; misschien heeft dat wel hetzelfde effect. Bij een volgende filterpanne zal ik het een keer uittesten.
    Bedankt, Sven.
    Als het zo een matje zonder gatenstructuur is zal het niet werken(of niet goed) want die had ik ook eerst gekocht, het moet het volgende type zijn : http://www.benl.ebay.be/itm/Antiskid...-/251678908990

    Sven
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

    Comment


    • #32
      Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

      Goeie tip, ga eens zien wat ik nodig heb. Er zit hier ook een filter muurvast op een lens en gezien de prijs wil ik daar geen risico nemen.

      Comment


      • #33
        Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Goeie tip, ga eens zien wat ik nodig heb. Er zit hier ook een filter muurvast op een lens en gezien de prijs wil ik daar geen risico nemen.
        Voor je iets in huis gaat halen, probeer ook een elastiek of 2. Die filterklemmen zijn uitstekend, maar ik heb ze toch maar mooi los gekregen met een simpel elastiekje...
        Als je een antislipmatje of zo een silicone bakplaat hebt, ga daar dan eens mee aan de slag. Bij een filter die op de lens zit, lijkt mij dat heel werkbaar en ook veilig.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #34
          Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

          Ik vraag me toch af hoe goed zo'n matje werkt voor een vast geraakte circulaire pol. filter, waarvan het bovenste deel (tevens het breedste op de zijkant) draait t.o.v. het onderste deel dat dus op een UV-filter (bij TS) of op de lens (bij mij) is vast komen te zitten. Het voordeel van die'wrenches' is dat je daarmee het onderste deel van de pol.filter kunt vastklemmen. Maar liefst van al maak ik het niet meer mee.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #35
            Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

            ik heb me toch zo een stel van die klemmetjes besteld, zeker is zeker en voor die paar euro's moet je het niet laten toch.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #36
              Re: Hulpmiddel om filters uit elkaar te schroeven?

              Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
              ik heb me toch zo een stel van die klemmetjes besteld, zeker is zeker en voor die paar euro's moet je het niet laten toch.
              Dat vond ik ook.
              En ik hoop net als Les dat het een 'rugzak-accessoire' wordt dat ik nooit meer nodig heb
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment

              Working...
              X