Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ff objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ff objectieven

    ik vraag me af hoe je kan zien als een objectief geschikt is voor ff , bij nikon , maar ook bij vreemd- merken Sigma of Tamaron of de Samyang 35mm daar staat 1:1.4 35mm AS UMC ik heb de Nikon ED AF Nikor 80-200mm 1:2.8D denk dat dat een ff objectief is maar hoe zie je dat

  • #2
    Re: ff objectieven

    objectief afkortingen diverse merken

    Comment


    • #3
      Re: ff objectieven

      Dus je moet er dan vanuit gaan wat er niet opstaat ,bij nikon vanaf dat er niet DX op staat is het ff , en de Samyang 35mm 1.4 is ook ff, daar staat enkel op AS, zeer interessant , vooral voor vreemde merken
      Last edited by koen1950; 25 januari 2015, 16:40.

      Comment


      • #4
        Re: ff objectieven

        Nou niet in het geheel, het hoeft er niet altijd op te staan dan wel duiden ze het op een andere manier, dus raadpleeg gewoon de technische specificaties van het objectief - op de site van het merk -.

        Comment


        • #5
          Re: ff objectieven

          Hoe zie je het verschil tussen Sony SEL lenzen voor APS-C(NEX ,A6000) enz. en SEL lenzen voor FF(vb.A7)

          Comment


          • #6
            Re: ff objectieven

            Ja,ik ben zelf aan het opzoeken begonnen.Ik weet het nu.De sel E lenzen zijn voor APS-C;dE SEL FE lenzen zijn voor 35mm (ff)

            Comment


            • #7
              Re: ff objectieven

              Als er bij Sigma "DC" in de benaming staat is het een lens voor een APS-C camera, bij Tamron is dat "II" (bij Canon "EF-S).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X