Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audio - versterking vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Audio - versterking vraagje

    Ik heb een probleem met mijn audio versterker en ik zou dit graag even in de groep gooien

    De situatie is als volgt; Ik heb een versterker waarop de telenet digicorder is aangesloten via HDMI, alsook een DVD/Bluray speler. Vanuit de versterker gaat er een HDMI kabel naar de TV om zo het beeld en geluid van de digicorder en DVD/Bluray over te brengen. So far, so good.
    Sinds enkele dagen heb ik een Google Chromecast in mijn bezit. Deze wordt rechtstreeks in de HDMI op de TV aangesloten. Beeld is geen probleem, maar geluid komt nu via de TV zelf en als je beter geluid gewoon bent, dan valt het geluid van de ingebouwde TV boxen wel wat tegen. Ik heb geprobeerd om de Chromecast op de versterker aan te sluiten, maar dan krijg ik wel geluid, maar geen beeld op de TV. Dus dat werkt blijkbaar niet.

    Ik heb wel een minijack aansluiting op de versterker en dezelfde uitgang op de TV, dus heb ik dat geprobeerd, maar geen geluid uit de versterker...
    Even getest met de GSM aan te sluiten op die minijack en dat werkt perfect. Dan maar de uitgang op de TV testen en deze werkt (geluid komt door de hoofdtelefoon). Niet te begrijpen, toch?

    Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om alsnog het geluid via de versterker te laten lopen?

  • #2
    Re: Audio - versterking vraagje

    Mijn versterker heeft geen HDMI aansluitingen, maar wel een ingang voor een digitaal geluidssignaal.
    De digicorder en de Blu-Ray speler zijn aangesloten op de tv, vanaf de tv heb ik het digitaal geluidssignaal aangesloten op de digitale ingang van de versterker, en dat werkt prima.
    Normaalgezien zou alles dan ook moeten werken als ik nog een ander apparaat op de tv aansluit via HDMI.
    Alles gaat hier dus via de tv, maar ik weet niet of alle versterkers tegenwoordig zo'n digitale ingang hebben, en ik weet ook niet welke uitgang(en) voor het geluid er op je tv voorzien zijn.

    Die Sony tuner-versterker is al wel zo'n 12 jaar oud (bestond HDMI toen al?), maar die is blijkbaar nog steeds compatibel met het digitale geluidssignaal van de meest recente Blu-Rays en Dvd's (gelukkig maar ).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Audio - versterking vraagje

      Dat was ik nu ook aan het overwegen, alles terug via de TV sturen en dan digital audio out naar de versterker. Dan moet natuurlijk wel alles weer heringericht worden...

      Ik blijf het wel raar vinden dat het niet lukt met de headphone output

      Comment


      • #4
        Re: Audio - versterking vraagje

        Ik heb het hier ook +- zoals BB.
        Alles gaat naar de tv via hdmi en vandaar gebruik ik de optical out van de tv en ga naar mijn dolby decoder (lees: versterker voor 5 boxen).

        Bij gewoon tv gebruik zoals naar het nieuws kijken gebruiken we enkel het geluid via de tv.
        Als we es een goei film willen zien zet ik de dolby decoder op.

        Comment


        • #5
          Re: Audio - versterking vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Mijn versterker heeft geen HDMI aansluitingen, maar wel een ingang voor een digitaal geluidssignaal.
          De digicorder en de Blu-Ray speler zijn aangesloten op de tv, vanaf de tv heb ik het digitaal geluidssignaal aangesloten op de digitale ingang van de versterker, en dat werkt prima.
          Normaalgezien zou alles dan ook moeten werken als ik nog een ander apparaat op de tv aansluit via HDMI.
          Alles gaat hier dus via de tv, maar ik weet niet of alle versterkers tegenwoordig zo'n digitale ingang hebben, en ik weet ook niet welke uitgang(en) voor het geluid er op je tv voorzien zijn.

          Die Sony tuner-versterker is al wel zo'n 12 jaar oud (bestond HDMI toen al?), maar die is blijkbaar nog steeds compatibel met het digitale geluidssignaal van de meest recente Blu-Rays en Dvd's (gelukkig maar ).
          +1

          Enkele de meer geavanceerde surround formaten zullen met zo'n setup niet kunnen afgepeeld worden. Geen erg omdat Dolby Digital en DTS 5.1 nog steeds zeer indrukwekkend klinken

          Comment

          Working...
          X