Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onder de Pier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Onder de Pier

    Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
    Heb je een warmtefilter gebruikt, of achteraf toegepast? Mooi beeld hoor Anais, maar laat Marc ook eens vergelijken met met mijn vb hier? Volgens mij is dit meer de juiste kleurverhouding, het lichtinval zit achter jou en verdeeld een algemene rood/bruine tint, tenzij natuurlijk Als ik het fout zie, geef ik het ook direct toe hoor Als je het weg wil... Effe kloppen
    Mooi beeld is hier gemaakt en symmetrisch in niet altijd noodzakelijk voor mij. Kleuren kloppen volgens mij ook zoals het daadwerkelijk is (sorry Marc-Guy). Door de lage stand van de zon is onderkant van Pier ook meer in detail zichtbaar. De zon zit hier ook meer van linksachter daardoor ook een goede belichting. Voor een beeld met zonsondergang is het wel veel te laat in het jaar nu.
    Denk dat je camera nog op zomertijd staat Anaisje.

    Gr, Daniel.

    Comment


    • #17
      Re: Onder de Pier

      Allen bedankt om te schrijven, ook MG om zijn visie te laten zien.
      Felix heeft het hier bij het rechte eind. De zon stond links achter te zien aan de schaduw. Idem met het zomeruur.
      Het is dus rond 16u03 net voor een gesluierde zonsondergang en niet 17u03. De zon kon af en toe eens door de wolken heen piepen.

      Voor wie meer wil te weten komen heb ik er wat werk in gestoken om een en ander duidelijk te proberen maken.
      Gegevens uit LR
      Er werden 2 foto's gemaakt 1 overbelicht en 1 onderbelicht waarbij ik opmerk dat de kleurtemperatuur reeds verschilt recht uit de camera.
      De overbelichte zijn kleurtemperatuur "als opname" is 4900 tint +15
      De onderbelichte die ik gebruikt heb om te bewerken en hier te tonen heeft "als opname" een kleurtemperatuur van 6800 tint +23
      Zie de raw van de geplaatste foto.
      Op de onderbelichte en gebruikte foto zijn volgende bewerkingen in LR gebeurt.
      Aanpassing via penseel aan de belichting, te lichte rechtse delen in de lucht een beetje donkerder gemaakt. Steunbalken wat opgehelderd op de plaatsen waar het licht valt.
      Helderheid en contrast wat aangepast.
      De schuivertjes als volgt gebruikt:Oranje verzadiging -6 Oranje luminantie + 16 Groen luminantie +11 Blauw verzadiging +19 Blauw luminantie -6
      PSP(Corel) filter Bicolor Blauw/Oranje op een laag gebruikt met 16% doorlaatbaarheid.

      @ Eddy, eentje met avondlichtjes zal voor een andere keer moeten worden. Terug gaan met een goede muts en dito kleding of wachten op de lente. Brombeer heeft het te druk met het maken van zijn eigen foto's en weet dat ik altijd het veel te kou heb.
      Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

      Comment

      Working...
      X