Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfstfoto's (hdr)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Herfstfoto's (hdr)

    Ik zou vooraleer aan HDR te beginnen trachten één foto te maken met natuurlijke kleuren.
    Zorg ervoor dat je scherm in orde is. Als het je lukt met één foto dan kan je de volgende stap zetten. Iedereen moet door deze fase, succes.
    Voor mij zijn deze 3 foto's mislukt wat betreft het "van het scherm afspatten" en de kleuren zijn niet juist.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #17
      Re: Herfstfoto's (hdr)

      Tuurlijk heb ik foto met natuurlijke kleuren, maar zo vind ik ze beter.

      En het lukt zonder probleem met 1 foto?

      het betreft gewoon smaak waarschijnlijk

      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
      Ik zou vooraleer aan HDR te beginnen trachten één foto te maken met natuurlijke kleuren.
      Zorg ervoor dat je scherm in orde is. Als het je lukt met één foto dan kan je de volgende stap zetten. Iedereen moet door deze fase, succes.
      Voor mij zijn deze 3 foto's mislukt wat betreft het "van het scherm afspatten" en de kleuren zijn niet juist.
      mvg,
      Eddy
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #18
        Re: Herfstfoto's (hdr)

        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        Tuurlijk heb ik foto met natuurlijke kleuren, maar zo vind ik ze beter.

        En het lukt zonder probleem met 1 foto?

        het betreft gewoon smaak waarschijnlijk
        Smaken verschillen idd. maar van al de reacties tot nu toe is niemand akkoord met je kleuren (smaak).
        Soms eens open staan voor kritiek en suggesties is ook een kwaliteit.
        Het voornaamste is echter dat jezelf tevreden bent maar dan moet je ook niet vragen naar de mening van anderen.
        Je goesting blijven doen.
        Succes.
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #19
          Re: Herfstfoto's (hdr)

          Ik kan gerust tegen kritiek en suggesties, anders zet ik ze hier niet.

          ik wist dat de reacties 99.9% niet goed zouden zijn, omdat er hier niet veel zijn die hdr echt appreciëren, heb ik al gelezen van andere foto's die in hdr waren

          maar geen probleem, ik doe idd verder

          groeten

          Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
          Smaken verschillen idd. maar van al de reacties tot nu toe is niemand akkoord met je kleuren (smaak).
          Soms eens open staan voor kritiek en suggesties is ook een kwaliteit.
          Het voornaamste is echter dat jezelf tevreden bent maar dan moet je ook niet vragen naar de mening van anderen.
          Je goesting blijven doen.
          Succes.
          mvg,
          Eddy
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #20
            Re: Herfstfoto's (hdr)

            Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
            Ik kan gerust tegen kritiek en suggesties, anders zet ik ze hier niet.

            ik wist dat de reacties 99.9% niet goed zouden zijn, omdat er hier niet veel zijn die hdr echt appreciëren, heb ik al gelezen van andere foto's die in hdr waren

            maar geen probleem, ik doe idd verder

            groeten
            Zeker verder doen maar ik ben overtuigd dat de meesten hier een mooie hdr wel appreciëren.
            Nu leg je de fout weer bij de anderen.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #21
              Re: Herfstfoto's (hdr)

              Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
              ik wist dat de reacties 99.9% niet goed zouden zijn, omdat er hier niet veel zijn die hdr echt appreciëren, heb ik al gelezen van andere foto's die in hdr waren
              groeten
              Dat klopt niet hoor, wat je schrijft Neem mijn interuptie dus niet slecht op, maar er zijn hier veel meer personen die HDR leuk vinden.. Echter, uw HDR bewerkingen zijn niet goed uitgevoerd, en daar zit het misvestand. Dit willen Eddy, Djivan en anderen u ook duidelijk maken. Top dat je verder doet, want je zal merken met de links die ik je gaf, dat je dus anders te werk moet gaan voor een goede HDR(High Dynamic Range) Succes Een vb-je: Als ik iemand HDR wil aanleren en die komt zonder statief af, dan begin ik er niet eens aan
              Last edited by Guest4; 28 november 2014, 13:46.

              Comment


              • #22
                Re: Herfstfoto's (hdr)

                Ok dan,

                maar de fout leg ik zeker niet bij anderen.....

                Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Zeker verder doen maar ik ben overtuigd dat de meesten hier een mooie hdr wel appreciëren.
                Nu leg je de fout weer bij de anderen.
                mvg,
                Eddy
                Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                Comment


                • #23
                  Re: Herfstfoto's (hdr)

                  das natuurlijk naar mijn mening, en al veel gelezen dat je hdr niet of bijna niet moet zien of subtiel.

                  maar naar mijn mening (opnieuw) moet je dit dus wel zien.

                  en tuurlijk gebruik ik altijd statief

                  Als ik volgende week mijn laptop heb waar ik de raw bestanden kan bewerken zal ik er een linkje naar plaatsen naar de gewone versie die correct belicht is. en eens zien als deze meer kan geapprecieerd worden

                  groeten

                  Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                  Dat klopt niet hoor, wat je schrijft Neem mijn interuptie dus niet slecht op, maar er zijn hier veel meer personen die HDR leuk vinden.. Echter, uw HDR bewerkingen zijn niet goed uitgevoerd, en daar zit het misvestand. Dit willen Eddy, Djivan en anderen u ook duidelijk maken. Top dat je verder doet, want je zal merken met de links die ik je gaf, dat je dus anders te werk moet gaan voor een goede HDR(High Dynamic Range) Succes Een vb-je: Als ik iemand HDR wil aanleren en die komt zonder statief af, dan begin ik er niet eens aan
                  Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                  Comment


                  • #24
                    Re: Herfstfoto's (hdr)

                    Nog wat oefenen met HDR, goed toegepast zijn de resultaten vaak zeer mooi. Deze foto's ontbreken echter helemaal aan 'van het scherm spatten'. Eén goede belichting met wat extra contrast zou al beter van het scherm spatten voor deze situatie denk ik. Verder zijn de kleuren er naast en heb je op de derde foto uitgesproken last van halos, deze kan je corrigeren in de software. De composities vind ik wel geslaagd.
                    Veel succes de volgende keer dat je dit doet, elke keer wordt het wat beter (ik heb ook mijn HDR periode gehad).
                    Mvg,
                    Wim
                    Nikon D610 - Nikkor 24-85mm f/3.5-4.5 - Nikkor 50mm f/1.8 - Nikkor 80-200mm f/2.8 ED - Nikkor 105mm f/2.8 micro
                    500px.com/wimdekoster

                    Comment


                    • #25
                      Re: Herfstfoto's (hdr)

                      Toch al iets dat de compositie geslaagd is de rest komt dan wel, is ook nog maar de 2de keer dat ik hdr probeer.

                      volgende week de correct belichte foto even bewerken en kijken wat de reacties dan zijn

                      groetjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door wdk Bekijk bericht
                      Nog wat oefenen met HDR, goed toegepast zijn de resultaten vaak zeer mooi. Deze foto's ontbreken echter helemaal aan 'van het scherm spatten'. Eén goede belichting met wat extra contrast zou al beter van het scherm spatten voor deze situatie denk ik. Verder zijn de kleuren er naast en heb je op de derde foto uitgesproken last van halos, deze kan je corrigeren in de software. De composities vind ik wel geslaagd.
                      Veel succes de volgende keer dat je dit doet, elke keer wordt het wat beter (ik heb ook mijn HDR periode gehad).
                      Mvg,
                      Wim
                      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                      Comment


                      • #26
                        Re: Herfstfoto's (hdr)

                        HDR is zeker niet gemakkelijk en als de basisfoto niet goed belicht is zal de over en onderbelichte foto ook niet tot een goed resultaat leiden. Maar leren is proberen en het resultaat hier tonen in de beginnershoek en verder iets opsteken van de tips en reacties die hier gegeven worden en dit is bij deze hier ook het geval. Eerlijk werd hier hun mening meermaals gegeven met tips en hoe de foto's beter tot hun recht zouden kunnen zijn gekomen en daar moet je verder op bouwen. Zelf vind ik het niet gelukt, de twee eerste zit er nogal wat blauw in de lichte delen en de derde kan al een begin zijn maar ook niet meer.
                        Zeker niet opgeven want dit kan een leuke richting in je fotografie geven of zijn als je echt van HDR houd en ik kijk al uit naar je volgende.

                        Tip: Probeer zoveel mogelijk info te vinden over HDR en lees het en bekijk ook aandachtig HDR foto's van anderen en je komt er wel. Doorzetten is een basis om te kunnen winnen.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Herfstfoto's (hdr)

                          Opsteken zal ik zeker, en de basisfoto is correct belicht hoor, zal deze eens apart bewerken als ik tijd heb.

                          Groeten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                          HDR is zeker niet gemakkelijk en als de basisfoto niet goed belicht is zal de over en onderbelichte foto ook niet tot een goed resultaat leiden. Maar leren is proberen en het resultaat hier tonen in de beginnershoek en verder iets opsteken van de tips en reacties die hier gegeven worden en dit is bij deze hier ook het geval. Eerlijk werd hier hun mening meermaals gegeven met tips en hoe de foto's beter tot hun recht zouden kunnen zijn gekomen en daar moet je verder op bouwen. Zelf vind ik het niet gelukt, de twee eerste zit er nogal wat blauw in de lichte delen en de derde kan al een begin zijn maar ook niet meer.
                          Zeker niet opgeven want dit kan een leuke richting in je fotografie geven of zijn als je echt van HDR houd en ik kijk al uit naar je volgende.

                          Tip: Probeer zoveel mogelijk info te vinden over HDR en lees het en bekijk ook aandachtig HDR foto's van anderen en je komt er wel. Doorzetten is een basis om te kunnen winnen.
                          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                          Comment

                          Working...
                          X