Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro objectief

    Wetende dat macro objectieven het best manueel worden ingesteld om het beste resultaat te bekomen.
    Nu heb ik de volgende vraag: welk objectief uit de hier onder vermelde lijst zou U me aan bevelen:
    Vivitar 90 mm 2.8 macro 1:1(made Komine)
    Vivitar 90mm VMC of 105 mm 2.5
    Tamron 90 mm 2.8 SP AF Di Macro 1:1
    Tokina (Bokina) 90 mm 2.5 met extender 1:1
    Tokina AT-X 90 mm MF macro
    Tamron SP 90 mm 2.5 MF macro
    Ik zou ze koppelen met adapter aan fuji X of Nikon D800
    Wat is jou advies ??

  • #2
    Re: Macro objectief

    Waarschijnlijk zijn de meeste lenzen in jouw lijstje bij weinig mensen bekend... vandaar nul reacties tot nog toe.
    Op een Fuji X zou ik een goedkope MF macro gebruiken, maar ik heb geen ervaring met dergelijke lenzen.
    Op een D800 zou ik liever een langere macro monteren; iets van 150mm of zo...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Macro objectief

      Ik heb de Tamron 90 mm 2.8 SP AF Di Macro 1:1 en ik vind dit een zeer goede lens.
      Op mijn verlanglijstje staat de Tokina (Bokina) 90mm 2.5 (MF) met extender als eerste aangestipt, maar prijzig en zeldzaam (Vivitar Serie 1 90mm 2.5 macro is dezelfde lens). De Kiron / Lester A. Dine 105mm f2.8 Macro staat eveneens hoog aangeschreven en is minder duur. Dit zijn manuele macrolenzen en bovendien uitstekend geschikt als portretlens.

      Comment


      • #4
        Re: Macro objectief

        Die oude lenzen zijn allemaal heel legendarisch, maar de nieuwste Tamron presteert het beste op je d800. Wat je verder ook op je Fuji zet, de resultaten gaan daar toch niet bij in de buurt komen.
        Zelf heb ik voor macro afgelopen jaar de Sigma 150mm en 180mm op mijn D800 gehad, maar op mijn Sony A7® heb ik een Nikon AIS f4 105mm die het uitstekend doet.
        De Kiron is ook best goed, maar het idee van een Fuji setje is natuurlijk dat het ook nog leuk om mee te dragen is.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X