Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom voor Canon EOS 550 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telezoom voor Canon EOS 550 D

    kwijl..... https://www.youtube.com/watch?v=jrd8OjKeQHE

    Idd, de sports-versie is zeer zeer zeer veelbelovend maar gaat echt boven budget.
    Nog even wachten tot begin volgend jaar als de C versie uit is en dan alles eens gaan testen.
    Last edited by Saxas; 26 november 2014, 10:36.

    Comment


    • #17
      Re: Telezoom voor Canon EOS 550 D

      Ik heb de Tamron 150-600. Ik heb ze uitgetest bij 't Zwin begin november. Collega zat naast mij met een perfect afgestelde Sigma 100-300 ART met verdubbelaar. Hij moest de duimen leggen voor de Tamron. Zelfs verwisselen van objectieven: Tamron was de beste op beide toestellen.
      Uitgeprobeerd bij 'Lac Du Der' door een eveneens geïnteresseerde vriend (ik had objectief uitgeleend om te testen). Hij beweert dat ze op z'n best was vanaf f/8. Hij was zo enthousiast dat hij quasi continu rond 600 mm zat op zijn 5DIII. Heeft prachtige beelden mee naar huis. Hij heeft onze leraar met een Nikon D800 met 70-200 f/2.8 II met verdubbelaar afgetroefd.
      OK, de Tamron is geen topobjectief, maar is zeker zijn geld waard.
      Sigma Sport zou nog een behoorlijk stuk beter zijn, stofdicht en waterdicht, maar kost bijna het dubbele en weegt ook een kg meer. Met je 550D val je zeker voorover als je de zoom volledig opendraait . Je zou dus best opteren voor een battery grip om een beetje in balans te blijven (geldt ook voor de Tamron en de nog niet verkrijgbare 'goedkope' sigma 150-600).
      Tamron zit bij Art&Craft rond 1100,00 euro, dus zeker binnen je budget.
      Succes!
      Last edited by philippeDeli; 27 november 2014, 16:29.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

      Comment


      • #18
        Re: Telezoom voor Canon EOS 550 D

        Ik heb de Tamron 150-600 ook voor Canon (5DIII) en kan bevestigen wat Philippe hierboven zegt. Tot 500mm goed volopen te gebruiken. Maar ietsje diafragmeren geeft nog betere resultaten. Boven 500mm moet je diafragmeren naar f8-11. Had deze lens als een vd eersten in Belgie. Is onlangs binnen geweest voor firmware upgrade en AF is nu op niveau.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment

        Working...
        X