Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe PC

    Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
    Je kan inderdaad beter 2x4GB of 2x8GB steken, dan heb je nog 2 geheugen banken vrij voor eventuele latere uitbreiding.
    Persoonlijk heb ik altijd al Kingston HyperX geheugen gebruikt maar ik zou niet weten of anderen minderwaardig zijn.

    Een SSD van 128GB volstaat maar een 250GB geeft je wat extra ruimte voor data (m.a.w. keuze i.f.v. budget)
    Vergeet niet dat je bij een SSD het defragmenteren moet afzetten (help niet en gaat de schijf sneller doen 'slijten')
    Computerbeheer/Services/Disk Defragmenter op Handmatig instellen

    Bij een moederbord met 4 SATA poorten zit alles vol en een bord met 6 SATA poorten heeft dan ook echt de voorkeur.
    -> 1 x SSD , 1 x DVD, 2x HDD
    Wat de grootte van de HDD betreft is 3TB de meest economische (€/GB) maar op 1TB kunnen ook reeds 40000 foto's van 25Mb.
    M.a.w. op welke manier wil je archiveren ?
    Alles behouden of filteren ?
    intern op je PC of extern op USB drive (geen raid) of NAS ?
    Met 3 HDD kan je een Raid 5 opzetten. Je hebt dan een dubbele snelheid (Raid 0) en dubbele data (Raid 1)
    Je wint ook wat plaats want 3x 1TB geeft 1.3TB in Raid 5

    Aanvankelijk had ik geen grafische kaart gekocht en de in het moederbord ingebouwde grafische kaart gebruikt.
    Waarom ik nadien toch eentje met 2GB geheugen geïnstalleerd heb weet ik niet meer. Het kan met een computerspel te maken hebben i.p.v. met CS5.

    Bij de keuze van de voeding zou ik alvast rekening houden met het vermogen van een eventuele grafische kaart alsook extra HDD.
    Kijk echter ook naar het geluidsniveau.
    Dit geld ook voor de koeler op de processor. De door Microsoft geleverde ventilator is verre van de stilste.

    P.S. Voor het samenbouwen van mijn laatste PC heb ik alles bij Alternate (Boom) uitgekozen en gekocht.
    Ze hebben een heel ruim assortiment, een goeie website en een goeie service.
    Heb bij de aanschaf van mijn huidige PC ook offertes gevraagd bij een aantal winkels. Oa Alternate. Persoonlijk heb ik daar een heel slechte ervaring bij opgelopen, dus daar ga ik zeker niet meer shoppen... Een firma die er niet in slaagt om een offerte te maken, zonder dat je als klant zelf de artikelnrs van alle onderdelen doorgeeft... Je zou verwachten dat een "WD RED 3TB" voldoende is als omschrijving ???

    Raid 5 houdt bij 3 harde schijven van 1 TB, 2 TB harde schijf ruimte over. Daarbij mag dus 1 schijf crashen, zonder dat je data verliest. Nadeel van RAID 5 is dat er nogal wat rekenwerk voor nodig is.
    In een klassieke PC zou ik het nooit gebruiken...

    Die RED schijven zijn trouwens specifiek bedoeld voor NAS toepassingen. Dus je moet die zeker in een RAID-opstelling gebruiken (en dus niet RAID 0...). Zonder RAID gebruik je beter een ander type.

    En ik zou inderdaad ook zeker windows 8.1 nemen. Normaal krijg je dan windows 10 gratis als het uitkomt. Windows 7 zal waarschijnlijk niet gratis die mogelijkheid geven.
    Met de huidige prijzen van SSD's, zou ik zeker eentje van min. 240 GB gebruiken. Een hybride schijf lijkt me behoorlijk zinloos als je al een SSD hebt...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe PC

      Iedereen heel hard bedankt voor het meedenken en aanbrengen van mogelijkheden

      Het gaat uiteindelijk deze combinatie worden:

      i7-4790
      Gelid Tranuillo Rev.2 koeling
      Crucial Sport 16GB 2X8 DDR3 1600 MHz
      Crucial MX100 512 GB SSD
      Be Quiet! Straight Power E9 400 Watt
      MSI H97 GAMING 3
      Fractal Design R5

      En het Dell Ultrasharp u 2713 scherm

      Ik moet echter nog eventjes wachten want momenteel is de Fractal Design R5 nog niet leverbaar de andere optie is de R4 nemen maar ik wacht liever nog wat langer dan want een nieuwe pc kopen doe je niet elke dag,hé.
      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe PC

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus
        De dag dat fotosoep het memory beheer van windows overschrijft moet nog uitgevonden worden denk ik ...

        .. en als ge kwistig links rondstrooit dan moet ge alles lezen ... ook dit bijvoorbeeld ..
        http://helpx.adobe.com/photoshop/kb/...p-cs4-cs5.html
        .. afijn waar bemoei ik mij weeral mee nietwaar ...
        Looooool
        lees dan eerst en vooral eens je link deftig door
        vooral de tekst bij dat kadertje Max out on RAM
        en dan ook de derde lijn in dat kadertje


        en nogmaals gelieve alles te qouten ipv stukken en brokken te gebruiken in je qoute zodat het in je kraam past
        blijkbaar heb jij het horen luiden maar weet totaal niet waardat de klepel hangt
        dus in het vervolg alles quote's of niets zodat je dingen niet uit hun context rukt
        Last edited by gert007; 27 november 2014, 13:17.

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe PC

          en nu is dus mr regulus als een klein kind zijn posten aan het wissen/ wijzigen

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe PC

            Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
            Iedereen heel hard bedankt voor het meedenken en aanbrengen van mogelijkheden

            Het gaat uiteindelijk deze combinatie worden:

            i7-4790
            Gelid Tranuillo Rev.2 koeling
            Crucial Sport 16GB 2X8 DDR3 1600 MHz
            Crucial MX100 512 GB SSD
            Be Quiet! Straight Power E9 400 Watt
            MSI H97 GAMING 3
            Fractal Design R5

            En het Dell Ultrasharp u 2713 scherm

            Ik moet echter nog eventjes wachten want momenteel is de Fractal Design R5 nog niet leverbaar de andere optie is de R4 nemen maar ik wacht liever nog wat langer dan want een nieuwe pc kopen doe je niet elke dag,hé.
            En heeft dit beestje ook een mooi prijskaartje ?
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe PC

              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              En heeft dit beestje ook een mooi prijskaartje ?
              Uiteraard Rudy

              1105 euro exclusief scherm maar inclusief :

              ' Wat zit er in de prijs? Je computer is hetzelfde ingesteld zoals je laptop. Met al je favoriete programma's.
              24/7 service en maximale fabrieksgarantie. Anti-virus en jaarlijks gratis onderhoud. Ook kunnen we je pc vanop afstand bedienen om dingen te installeren of te herstellen.'
              Last edited by The digital hunter; 29 november 2014, 19:49.
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe PC

                Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                Iedereen heel hard bedankt voor het meedenken en aanbrengen van mogelijkheden

                Het gaat uiteindelijk deze combinatie worden:

                i7-4790
                Gelid Tranuillo Rev.2 koeling
                Crucial Sport 16GB 2X8 DDR3 1600 MHz
                Crucial MX100 512 GB SSD
                Be Quiet! Straight Power E9 400 Watt
                MSI H97 GAMING 3
                Fractal Design R5

                En het Dell Ultrasharp u 2713 scherm

                Ik moet echter nog eventjes wachten want momenteel is de Fractal Design R5 nog niet leverbaar de andere optie is de R4 nemen maar ik wacht liever nog wat langer dan want een nieuwe pc kopen doe je niet elke dag,hé.
                Geen grafische kaart?
                Of heb ik iets gemist?
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe PC

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Geen grafische kaart?
                  Of heb ik iets gemist?
                  Intel® HD Graphics 4600
                  onboard grafische kaart

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe PC

                    Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    Intel® HD Graphics 4600
                    onboard grafische kaart
                    Oké

                    i5 of i7 of....?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe PC

                      Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht

                      Vergeet niet dat je bij een SSD het defragmenteren moet afzetten (help niet en gaat de schijf sneller doen 'slijten')
                      Computerbeheer/Services/Disk Defragmenter op Handmatig instellen
                      Dit hoeft al niet meer sinds Windows 7 dacht ik, sterker nog, in Windows 8.1 krijg je gewoon de optie niet, enkel nog 'trimming' (=optimise)
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe PC

                        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                        Intel® HD Graphics 4600
                        onboard grafische kaart
                        Wel vreemd om dan voor een gaming mobo te gaan? Niet dat 't niet zal werken...
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe PC

                          Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Wel vreemd om dan voor een gaming mobo te gaan? Niet dat 't niet zal werken...
                          en met welke reden gaat dat niet werken?
                          voor zover ik weet ondersteund dat moederbord toch geïntegreerde gpu op je processor
                          het gene dat ik weet over die H97 chipset is dat die intel HD grafic ondersteund

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe PC

                            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            en met welke reden gaat dat niet werken?
                            voor zover ik weet ondersteund dat moederbord toch geïntegreerde gpu op je processor
                            het gene dat ik weet over die H97 chipset is dat die intel HD grafic ondersteund
                            http://be.hardware.info/nieuws/39361...hipsets-bekend

                            Waar zeg ik dat het niet zal werken?
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe PC

                              Sorry Destn, ik heb mis lezen

                              Comment

                              Working...
                              X