Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

    65€ voor een iPhone4 8Gb, die zijn voor niets verlegen daar.
    Hun website kunnen ze beter veranderen naar www.peanuts4mobile.nl

    Comment


    • #17
      Re: Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

      Ik had er hier 5 liggen. Voor elk heb ik een prepaidkaartje van 10€ gekocht (HappyMobile) en ze aan familieleden en vrienden gegeven die hier soms op bezoek komen. Hiermee bellen we (in Spanje) onderling gratis tot 1000 minuten per maand, zonder dat er een cent wordt opgebruikt. Nu weet ik wanneer ze geland zijn, wanneer ze hun valies van de band hebben gehaald, hoe warm het is, hoeveel minuten ze nog nodig hebben om aan de uitgang te komen, enz. 't Kan niet meer op, 't is toch gratis

      Comment


      • #18
        Re: Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

        1 Nokia n900

        Maar veel "pda's": Psion, een 3 tal Palm pda's en een QTEK.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #19
          Re: Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          Ha, drie kapotgereden Nokia's van mijn man. Twee overreden met zijn wagen, de andere met de tractor. Tis godgeklaagd...
          Zoals God in Frankrijk dus...
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

            Mijn eerste gsm ligt hier nog. Heb die vervangen door eentje met 2 simkaarten om geen 2 gsm's nodig te hebben (privé + werk). Zoalng we niet over pc's beginnen voel ik me goed

            Comment


            • #21
              Re: Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

              1tje nog. Nokia e series. Reden is volledig of toch zo goed als van metaal. Idaal voor tijden waar het iets meer te verduren heeft
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #22
                Re: Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

                Twee jaar geleden werden niet meer gebruikte mobile telefoons door de Nederlandse omroep de Vara ingezameld. De goede gingen naar ontwikkelingslanden; van de defecte werden de onderdelen hergebruikt en de opbrengst ging naar een goed doel.
                Ik heb toen ook nog twee oude GSM's en een tiental voedingen ingeleverd.

                ps
                Ook zij blijken de opbrengst voor goede doelen te gebruiken: http://www.cashvoormobiel.nl/mobiel-...oede-doel.html
                Last edited by Eenbes; 1 november 2014, 09:01.

                Comment


                • #23
                  Re: Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  ......
                  ps
                  Ook zij blijken de opbrengst voor goede doelen te gebruiken: http://www.cashvoormobiel.nl/mobiel-...oede-doel.html
                  zie #13.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

                    De toestellen bereiken inderdaad ontwikkelingslanden, maar niet allemaal meer in hun originele vorm.
                    De printplaten worden in een machine afgeschraapt om de edele metalen te recupereren. Het bekomen poeder wordt in een oven gesmolten zodat men goud en nog andere dure metalen kan terugwinnen. Dit gaat gepaard met een enorme uitstoot van giftige dampen. Door de strenge uitstootnormen kan men dit niet meer in Europa doen. Daarom wordt het poeder in containers naar ontwikkelingslanden verstuurd, waar men het niet zo nauw neemt met de uitstoot van giftige producten.
                    Het eindproduct (blokjes metaal) komt dan terug naar Europa voor verdere zuivering.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Hoeveel, gsm's, smartphones ed. liggen

                      4 allemaal in gebruik, 1 Acer dagelijks gebruik, 1 Samsung S4 die dienst doet als reserve camera en 2 oudere smartphones. Deze doen dienst als wekker en lopen alle 4 elke morgend af want ik ben een heel vaste slaper

                      Comment

                      Working...
                      X