Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

What a bummer....OLY EM 1....rap terug naar Fuji X-XX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: What a bummer....OLY EM 1....rap terug naar Fuji X-XX

    Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    Heb vorige week een fuji 100s mogen gebruiken. Was niet onder de indruk van de focussnelheid.
    Fuji is goed. Altijd al fan geweest van fuji. Maar nu meer olympus fan.
    De 100S mag je eigenlijk niet vergelijken met de Olympus
    Bij Fuji is pas bij de X-T1 de focus snelheid gevoelig verbeterd.
    De OM ME1 is blijkbaar sneller dan de Fuji. ( was ook een van mijn redenen)

    Maar blijkbaar is dat verschil toch gevoelig kleiner geworden mits enkele aanpassingen in het menu.
    Mooi voorbeeld van iemand die zijn review over de Fuji toch moet corrigeren.

    Fuji X-T1 on Amazon http://help.tc/xt1Olympus E-M1 on Amazon http://help.tc/em1Original review: http://youtu.be/HhgLN_AO-S4TABLE OF CONTENTS:0:00 - Intro...

    Comment


    • #17
      Re: What a bummer....OLY EM 1....rap terug naar Fuji X-XX

      Aja....die.
      (don't like him)
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #18
        Re: What a bummer....OLY EM 1....rap terug naar Fuji X-XX

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Het Amazon-syndroom verspreidt zich...
        Tegenwoordig is het de gewoonte dat men meerdere toestellen aankoopt, het beste eruit haalt, en de rest terugstuurt naar de webshop. Vervolgens komt het artikel terug in stock, klaar om verzonden te worden naar de volgende klant. Zo kan het even doorgaan totdat er een klant is die het intussen gebruikte toestel toch goed genoeg vindt om de volle pot te betalen.

        Los daarvan... ik ben ervan overtuigd dat zowel de Oly als de Fuji uitstekende toestellen zijn. Misschien was jouw exemplaar zo een mandagochtendgeval.
        In elk geval veel plezier met je nieuwe speelgoed!
        Wel, het lijkt me gepast om hierop met positief op te antwoorden.
        Ik begrijp af en toe CB niet helemaal.
        Het hangt er blijkbaar vanaf wie dat je toevallig aan de lijn hebt.

        Dus update:
        Het duurde 1 dag langer als normaal, vooraleer de retourdienst deze had nagekeken.
        ****, morgen is 'n feestdag dus had ik maandag pas mijn Fuji.
        Ik bel vandaag, dat men mij toch had beloofd deze week dit in orde te brengen.
        CB: Ja, dat is jammer...
        Ik: misschien kan u een kleine geste doen om die vandaag nog te versturen en te bezorgen. (ze hebben met meerprijs die optie "vandaag nog")
        CB: Ik zal even kijken wat ik voor u kan doen...5 sec...dat regelen we wel voor u mr.
        Ik(happy): Dat stel ik erg op prijs, maar hoe zit dat met de meerprijs die ik moet betalen?
        CB: dat is geregeld, u hoeft niets bij te betalen!
        Ik(denkmode): amaai, dat is toch nogal ne ommekeer qua service

        Het versturen op dezelfde dag kost extra 18€.
        De meerprijs tusen de camera's is ook niet min en hij staat dan nog eens afgeprijst.

        CB blijft me toch verrassen, maar je moet dan ook zo assertief zijn om die telefoon te gebruiken.
        Het feit dat ik daar al voor 'n aardig kapitaal heb besteld speelt mss ook mee, maar dat zou elders niet opgaan denk ik.

        Vandaag nog tussen 18h00 en 22h00 mag ik mijn toestel ontvangen.

        Nog een ding om af te sluiten:
        In mijn account van retouren stond: Toestel voor herstelling terug naar fabrikant?
        Soit, het loopt naar 'n goed einde.

        Comment


        • #19
          Re: What a bummer....OLY EM 1....rap terug naar Fuji X-XX

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          CB blijft me toch verrassen, maar je moet dan ook zo assertief zijn om die telefoon te gebruiken.
          Het feit dat ik daar al voor 'n aardig kapitaal heb besteld speelt mss ook mee, maar dat zou elders niet opgaan denk ik.
          Ik kan je alleen maar bijtreden. Online kopen heeft zijn voordelen - prijs, beschikbaarheid - maar je moet soms assertief zijn, op je strepen staan als consument. Zo heb ik onlangs in de UK bij een winkel van fietsonderdelen moeten dreigen met een PayPal klacht voor frauduleuze verkoop om mijn geld terug te krijgen.

          Of je bij de grote spelers genre Amazon nog op een vorm van klantenbinding kan rekenen, betwijfel ik, maar het zal vast wel helpen bij CB en andere online retailers met enig persoonlijk contact, als je al een bestelhistoriek hebt van een aanzienlijk bedrag Ik denk dat er ook hier heel wat fotografen zijn die zo een band hebben met TopFoto of Art&Craft of Kamera Express (om er maar een paar te noemen). Bijkomend voordeel bij onze favoriete fotoboeren is dat ze ook nog een echte winkel hebben
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #20
            Re: What a bummer....OLY EM 1....rap terug naar Fuji X-XX

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            LLuc,

            Ik kan enkel maar "voelen" wat mijn foto's zeggen ...
            Dit is Fuji: (van de duurste X-... tot de goedkoopste X-...).
            https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/
            En daar ben ik zeer tevreden mee voor mijn soort fotografie.
            Je mag nog zoveel onder woorden brengen als je wil, uiteindelijk zijn het de foto's zelf die "spreken" ...
            En ik heb er geen seconde spijt van dat ik mijn Canon 5dMkII en mijn Sony Nex-7 heb ingeruild voor Fuji X-serie camera's en lenzen.
            En dat is uiteindelijk wat telt.

            Maar, ieder zal andere noden hebben, en dus ook keuzes (moeten) maken.

            Jaja
            Beste Jaja,

            Ik heb je album al meerdere keren bekeken, en proficiat met jouw foto's! Met je Canon of Sony was dit allicht ook gelukt... deze foto's zijn maw niet van Fuji maar van Jaja. De ene camera ligt jou beter in de hand en de andere zal net bij jouw buurman beter liggen... De verschillen zullen allicht niet zó groot zijn. In ieder geval ligt het niet in de mogelijkheid van een amateurfotograaf om alles uitvoerig te proberen en te testen. En deze discussies maken dikwijls de keuzes niet gemakkelijker. Misschien is mijn volgende ook een fuji... werkten die vroeger niet nauw samen met Nikon? of loop ik nu teveel achter? Ik herinner me dat m'n nikon D200 precies dezelfde was als de fuji finepix S1 pro (type aanduiding kan verkeerd zijn)?

            groeten,
            Luc
            verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

            Comment


            • #21
              Re: What a bummer....OLY EM 1....rap terug naar Fuji X-XX

              Hallo Luc,

              Dank je wel voor je compliment over mijn foto's.
              Het zijn - zoals je zegt - Jaja foto's, maar sinds ik met Fuji werk heb ik weer veel meer plezier in het fotograferen, en velen zeggen dat je dat ook kan zien aan mijn foto's.
              Ikzelf ervaar in elk geval fotografie weer als een voor mij optimale vorm van creatieve uiting.
              In mijn artikel in Shoot leg ik uit dat fotografie voor mij 3x genieten is: het zien, het maken en het afwerken. En Fuji vergroot enkel dat plezier maar.
              En een Fuji "aanvoelen"? Een aantal BD'ers is bij thuis de fuji's komen "proberen" - en ze zijn bijna allemaal bezweken

              Nikon en Fuji hebben inderdaad samengewerkt - Fuji gebruikte op hun DSLR-body's lenzen met een Nikon vatting.

              Jaja

              Oorspronkelijk geplaatst door LLuc Bekijk bericht
              Beste Jaja,

              Ik heb je album al meerdere keren bekeken, en proficiat met jouw foto's! Met je Canon of Sony was dit allicht ook gelukt... deze foto's zijn maw niet van Fuji maar van Jaja. De ene camera ligt jou beter in de hand en de andere zal net bij jouw buurman beter liggen... De verschillen zullen allicht niet zó groot zijn. In ieder geval ligt het niet in de mogelijkheid van een amateurfotograaf om alles uitvoerig te proberen en te testen. En deze discussies maken dikwijls de keuzes niet gemakkelijker. Misschien is mijn volgende ook een fuji... werkten die vroeger niet nauw samen met Nikon? of loop ik nu teveel achter? Ik herinner me dat m'n nikon D200 precies dezelfde was als de fuji finepix S1 pro (type aanduiding kan verkeerd zijn)?

              groeten,
              Luc
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment

              Working...
              X