Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

    En niet onbelangrijk, bij de registratie vd lens 50-500 bij Sigma krijg je ipv 1j wel 3j garantie.

    Comment


    • #17
      Re: Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

      @trikkie100
      Bij de Tamron krijg je zelfs 5 jaar garantie als je je lens binnen de 2 maanden na aankoop registreert.
      http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

      Comment


      • #18
        Re: Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

        In 1 ding moet ik trikkie wel gelijk geven: het is mogelijk, zelfs met een APS-C sensor, om een hele dag/trip met enkel de 50-500 door te komen. Je draagt continu bijna 3kg materiaal, maar ik heb vaak enkel met de 50-500 rondgelopen. Landschapsfotografie mag je dan natuurlijk wel vergeten, maar je kan het beschouwen als een uitdaging om alles met die ene lens te doen. Dat lukt niet met een 150-600, tenzij je een hele dag vogels fotografeert of een dagje Pairi Daiza doet (wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt).
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #19
          Re: Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

          we gaan met spotters begin volgend jaar naar de USA.
          Daar verschillende basissen aan de westkust bezoeken en spotten.
          Hiervoor ga ik de lens gebruiken.

          Doe ook nog een 18-55 en een 70-300 mee.....

          Comment


          • #20
            Re: Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

            Oorspronkelijk geplaatst door trikkie100 Bekijk bericht
            Hoi Jee,

            Waar staan due voorbeelden juist.
            Ben wel benieuwd.
            Heb wel al gelezen dat 150-600 veel licht nodig heeft?
            Blijkbaar zitten ze al in het archief maar zijn ze nog eens





            ~mvg
            nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

            Comment


            • #21
              Re: Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

              inderdaad zuivere foto's.

              Op za genomen in Kleine Brogel want het was toen niet echt goed weer?

              Comment


              • #22
                Re: Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

                Hoi,

                ze zijn genomen op zondag in Kleien Brogel.

                mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #23
                  Re: Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

                  Compromissen moet je nu eenmaal ALTIJD sluiten.
                  De vraag die je jezelf moet stellen, is voor welk compromis je wilt gaan.
                  Het lijkt mij duidelijk dat je voornamelijk een flinke zoom/tele lens wilt hebben.
                  Persoonlijk zou ik dan gaan voor een wat kleiner bereik in dit geval.
                  Maar het hangt geheel af van de manier waarop jij fotografeert.

                  In dit geval kan ik me niet voorstellen dat je bv 50mm echt veel zult gaan gebruiken.
                  70-100mm waarschijnlijk dan weer wel wat meer, enz enz

                  Het beste is proberen van iemand een lens te lenen (desnoods kwalitatief wat minder) en te kijken waar jij persoonlijk het fijnste mee fotografeert.

                  Maar goed, soms zijn als nog de secundaire opties bepalend, bv qua prijs of gewicht en dergelijke.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

                    Ooit stond de 50-500 ook op mijn verlanglijstje. Ik kon er echter tijdens een beurs een kwartiertje mee spelen en toen wist ik het dadelijk: te zwaar voor mij en op 500 mm heb ik teveel de 'bibberkes' om er het maximum uit te halen (Destijds was dat nog de versie zonder stabilisator). Ik kan enkel bevestigen wat anderen al gezegd hebben: probeer die eerst eens uit.
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telelens voor de D90 Nikon , spotten van vliegtuigen

                      Iemand al een idee wanneer de sigma 150-600mm in de winkels te koop zijn?

                      Grts S.

                      Comment

                      Working...
                      X