Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitzicht op de Wetterhorn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uitzicht op de Wetterhorn

    Tijdens een wandeling in Zwitserland hadden we uitzicht op de Wetterhorn (3692m) bij Grindelwald.


  • #2
    Re: Uitzicht op de Wetterhorn

    mooie compo.
    scherpte van de bergen en het softe van de wolken doen het erg goed.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Uitzicht op de Wetterhorn

      Heel goed. Mooie kleurlaagjes en het "valse" licht op de voorgrond zorgt hier voor fijne contrasten
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Uitzicht op de Wetterhorn

        Ik voel gewoon de lekkere koude berglucht. Heel mooi gedaan.
        Misschien het felle groen een beetje donkerder maken ?
        Om 2 redenen : Ik denk dat het een beetje te fel is, maar tevens wordt de laagvorming nog sterker.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Uitzicht op de Wetterhorn

          1 woord, knap!

          Comment


          • #6
            Re: Uitzicht op de Wetterhorn

            ferme berg !

            de textuur van de rotsen van de berg doet me wat denken aan de bergen die sommige van mijn flickr-kennissen produceren. Bij hen is het echter nog erger. veel mensen zijn er zeer enthousiast over, ikke eigenlijk niet echt.
            Ik kan niet echt vatten wat het juist is, een extra verscherping ? een extra contrast ? Komt deze foto recht uit het toestel, of is er wat aan gewerkt ? Niet dat dat niet mag hoor, maar ben toch curieus...
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Uitzicht op de Wetterhorn

              Erg mooi...Vooral het mooie contrast tussen voorgrond, bergen, en lucht is mooi...
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Uitzicht op de Wetterhorn

                Bedankt voor de reacties.

                De foto is wat meer bewerkt dan "normaal", heb dus iets meer met de schuifjes geschoven. Wellicht dat daarom (Johan1956) het gras wat feller oogt.
                Scherp opgemerkt Iegienie. Ja er is wat aan bewerkt, de foto oogde standaard wat softer en grauwer en ik vond dat deze wel wat meer pit kon en mocht hebben. Vind het zelf niet TE.
                Wat betreft de rotsen heeft meer te maken met de functie 'lokaal contrast' in Adobe Raw. Verscherping is minimaal toegepast.

                gr. Bart

                Comment


                • #9
                  Re: Uitzicht op de Wetterhorn

                  bedankt voor de uitleg, Bart!
                  Op jouw foto is het niet echt overdreven, maar op flickr zie ik sommigen passeren op ongelofelijk veel schitterende locaties, fantastische foto's, maar niet om aan te zien wegens het te veel spelen met dus naar alle waarschijnlijk het schuifje "lokaal contrast".
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uitzicht op de Wetterhorn

                    Iegienie en BartjeD: een woord: high-pass sharpening. Op bergen,gras, bomen,... doet dit meestal wonderen, maar je moet het inderdaad 'met mate' gebruiken

                    En de foto zelf: een mooie, feitelijk niet echt iets op aan te merken
                    Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uitzicht op de Wetterhorn

                      Als ik naar deze foto kijk heb ik het gevoel zelf in zwitserland te staan. Dat is denk ik hetgeen dat je met zo'n opname wilt bereiken. Dus chapeau.
                      "The important thing is not the camera but the eye..............

                      but the camera helps "

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uitzicht op de Wetterhorn

                        Ik hou vooral van de kleuren hier, de groene voorgrond en de blauwere achtergrond. Ook alles mooi scherp ! Voor mij echt een superfoto !
                        www.erikthomas.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Uitzicht op de Wetterhorn

                          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                          ferme berg !

                          de textuur van de rotsen van de berg doet me wat denken aan de bergen die sommige van mijn flickr-kennissen produceren. Bij hen is het echter nog erger. veel mensen zijn er zeer enthousiast over, ikke eigenlijk niet echt.
                          Ik kan niet echt vatten wat het juist is, een extra verscherping ? een extra contrast ? Komt deze foto recht uit het toestel, of is er wat aan gewerkt ? Niet dat dat niet mag hoor, maar ben toch curieus...
                          De contrast/helderheid verschillen tussen de verschillende berglagen zijn te veel aan elkaar aangepasd, waardoor de beeld een 2D effect krijgt.
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                          Comment


                          • #14
                            Re: Uitzicht op de Wetterhorn

                            Knappe omgeving rond de Matterhorn, heb je mooi vastgelegd
                            Doch heb ik bij deze opname het gevoel van een HDR bewerking

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Uitzicht op de Wetterhorn

                              En dat het niet altijd bij zons op- of ondergang moet zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X