Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens

    Hallo,

    Ik ben al een poos op zoek naar een tweedehands Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro OS Lens met HSM. Deze worden niet zo veel aangeboden en vaak voor een (voor mij) vrij hoge prijs. Nu kan ik aan een Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens komen ZONDER HSM. Dit voor een bedrag van 300 euro.
    Is de lens dit waard? (is in goede conditie wordt gezegd) Ik vind eigenlijk weinig info over deze lens. Alleen met HSM. Maar als redelijke beginner weet ik niet of ik deze lenzen zo maar met elkaar mag vergelijken. Wat vinden jullie?
    Voors/tegens en prijs kwaliteit/verhouding?
    Alvast bedankt voor alle info!

  • #2
    Re: Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens

    300 euro tweede hands voor een Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens ZONDER HSM vindt ik aan de prijs. Als je die prijs er voor over hebt kan je net zo goed Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro OS Lens met HSM aanschaffen... misschien dat je iets langer centjes opzij moet zetten maar ja........

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens

      dat is behoorlijk aan de prijs, ik heb hem een tweetal jaar terug voor 175 kunnen overnemen.
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens

        Ik heb nog een Sigma 105mm 2.8 DG Macro liggen met B+W filter erop, enkele jaren geleden overgeschakeld naar 180mm.
        Wil deze wel wegdoen voor 200,00€.
        Indien interesse, graag een mailtje.
        Eric
        Eric

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens

          Sorry 2x gereageerd.
          Last edited by Eric Feyen; 23 oktober 2014, 13:08. Reden: dubbele post
          Eric

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens

            Dank voor alle reacties. Ik had idd ook al het idee dat het een te hoog bedrag was.
            Zijn er nog andere verschillen tussen de HSM versie en die zonder? Of is dat ook meteen het enige verschil?

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens

              Er zijn wel dus 2 versies van deze lens .. de nieuwe versie heeft OS (beeldstabilisatie) en HSM, de oude heeft geen van beide. De oude (die ik jaren geleden voor €275 kon kopen via BD) is 58mm filtermaat de nieuwe is 62mm. Volgens reviews is de oude optisch gezien een klein tikkeltje beter/scherper. FWIW

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens

                De oude zonder OS vond ik ook iets scherper, maar het nadeel was dat de frontlens bij het scherpstellen naar voren schoof. Ik heb de nieuwe met OS en interne scherpstelling d.m.v HSM gekocht omdat de oude onherstelbaar verongelukte.
                Tweede hands is het oude type niet meer waard dan € 150,-

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro Lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Er zijn wel dus 2 versies van deze lens .. de nieuwe versie heeft OS (beeldstabilisatie) en HSM, de oude heeft geen van beide. De oude (die ik jaren geleden voor €275 kon kopen via BD) is 58mm filtermaat de nieuwe is 62mm. Volgens reviews is de oude optisch gezien een klein tikkeltje beter/scherper. FWIW


                  Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  De oude zonder OS vond ik ook iets scherper, maar het nadeel was dat de frontlens bij het scherpstellen naar voren schoof. Ik heb de nieuwe met OS en interne scherpstelling d.m.v HSM gekocht omdat de oude onherstelbaar verongelukte.
                  Tweede hands is het oude type niet meer waard dan € 150,-
                  Dank voor jullie reacties. Deze dingen was ik ondertussen ook tegengekomen. Juist de punten van OS en HSM en m.n. de frontlens zijn voor mij reden voor de nieuwere generatie te gaan. Dank voor jullie hulp!

                  Comment

                  Working...
                  X