Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OS X Yosemite

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: OS X Yosemite

    Ik verkies nog steeds een bedraad extended keyboard (weliswaar AZERTY omdat ik een geoefende typist ben). Nochtans zou je bepaalde keyboard combo's* bij opstart moeten kunnen doen zonder draad, maar ik heb geen tastbare bewijzen daarvan.
    Het wordt moeilijker en moeilijker (nu dus ook bij de mini -- waarom is er nooit een midi gemaakt?) om als gebruiker zelf (hardware)dingen te doen. Nu, zelf blijf ik daar sowieso af, maar voor de 'switchers' die toch wat willen prutsen, zij het heel bescheiden...


    ----
    * als er hier een Mac-ker is met een wireless keyboard, kun je dan bijvoorbeeld opstarten met ⌘-s ingedrukt, om alzo in de single-user mode te komen?
    (om daaruit te raken, als je niet vertrouwd bent met die omgeving, typ je gewoon na de prompt: reboot)
    Last edited by LesC; 31 oktober 2014, 17:09.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #32
      Re: OS X Yosemite

      Misschien verkeerd gelezen, maar BT muis/trackpad/toetsenbord bij een nieuwe Mac configureren is geen probleem, dat werd allemaal voorzien.
      ...leeg...

      Comment


      • #33
        Re: OS X Yosemite

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik verkies nog steeds een bedraad extended keyboard (weliswaar AZERTY omdat ik een geoefende typist ben). Nochtans zou je bepaalde keyboard combo's* bij opstart moeten kunnen doen zonder draad, maar ik heb geen tastbare bewijzen daarvan.
        Het wordt moeilijker en moeilijker (nu dus ook bij de mini -- waarom is er nooit een midi gemaakt?) om als gebruiker zelf (hardware)dingen te doen. Nu, zelf blijf ik daar sowieso af, maar voor de 'switchers' die toch wat willen prutsen, zij het heel bescheiden...


        ----
        * als er hier een Mac-ker is met een wireless keyboard, kun je dan bijvoorbeeld opstarten met ⌘-s ingedrukt, om alzo in de single-user mode te komen?
        (om daaruit te raken, als je niet vertrouwd bent met die omgeving, typ je gewoon na de prompt: reboot)
        Misschien he, ben nooit zeker in die zaken; zou het kunnen omdat dit toch een laptop is zonder scherm.
        Het is toch een knap staaltje van ontwerp
        Als je de grootte bekijkt van de voet van AiO's (All in One) tegenwoordig; die zijn niet veel groter (of even groot of zelfs kleiner en platter).
        Ik bedoel dit omdat ze alles inbouwen in de voet (niet iedereen ) en niet Apple volgen die alles achter zijn scherm (iMac) inbouwt.
        Scherm en hardware apart houden vind ik veiliger en ook beter (in een AiO).
        Ook bij eventuele reparaties.
        't Gaat me echt niet over zelf gaan prutsen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: OS X Yosemite

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          Je kan een trackpad als numeriek toetsenbord gebruiken (BT) of een bekabeld toetsenbord met nulpad aankopen. Er is voorlopig nog steeds geen draadloos toetsenbord met nulpad.
          Ok Lieven maar ik zou toch kiezen voor numeriek toetsenbord met kabel
          Ook een kwestie van de rest van de tekens (letters en cijfers) op zo'n bord.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #35
            Re: OS X Yosemite

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ok Lieven maar ik zou toch kiezen voor numeriek toetsenbord met kabel
            Ook een kwestie van de rest van de tekens (letters en cijfers) op zo'n bord.
            Ik bedoelde numpad natuurlijk.
            Het verschil met het draadloos toetsenbord is de numerieke- en wat pijltjestoetsen, de rest is er allemaal hoor.
            ...leeg...

            Comment


            • #36
              Re: OS X Yosemite

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Ik bedoelde numpad natuurlijk.
              Het verschil met het draadloos toetsenbord is de numerieke- en wat pijltjestoetsen, de rest is er allemaal hoor.
              Dacht ik wel, dat er een automatische spellingcontrole meespeelde.
              De rest is er allemaal: ook opstarten in single-user mode, of wat anders, als het toetsenbord niet via kabel met de Mac verbonden is?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #37
                Re: OS X Yosemite

                Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                Op mijn mb pro van 2011 draait alles vlot onder Yosemite, maar op mijn zus haar mb air die vorig jaar gekocht is wil de download niet starten...
                Ze krijgt steeds de melding dat het downloaden mislukt is, en ze opnieuw moet proberen onder de tab 'aankopen', maar dit gaat niet.
                Op internet kom je dit probleem nog tegen maar voorlopig nog geen werkende oplossingen
                Toevallig niet voldoende schijfruimte om het grote bestand op te slaan? Ik vermoed dat dit het probleem. Ik heb zelf een MB Air late 2013 en die werkt perfect met Yosemite.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #38
                  Re: OS X Yosemite

                  Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                  Op mijn mb pro van 2011 draait alles vlot onder Yosemite, maar op mijn zus haar mb air die vorig jaar gekocht is wil de download niet starten...
                  Ze krijgt steeds de melding dat het downloaden mislukt is, en ze opnieuw moet proberen onder de tab 'aankopen', maar dit gaat niet.
                  Op internet kom je dit probleem nog tegen maar voorlopig nog geen werkende oplossingen
                  Workaround: Yosemite nogmaals downloaden vanop jouw MBPro, een bootable USB drive maken (instructies hier, optie 1 is makkelijkst) en vervolgens vanop die USB drive Yosemite installeren op de MBAir van je zus.
                  Last edited by LesC; 1 november 2014, 11:09. Reden: link hersteld

                  Comment

                  Working...
                  X