Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

    Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Geldt puntenregeling trouwens ook voor fietsers en voetgangers die rood licht negeren?
    Goeie vraag!
    Is het vandaag ook niet zo dat je je autorijbewijs kan kwijtraken door overtredingen met de fiets of te voet? Ik geloof dat ik niet zo heel lang geleden van een fietser gehoord heb die een week rijverbod kreeg omdat hij met de fiets te vroeg aan het verkeerslicht vertrokken was. (Lees: het kruispunt op rijden terwijl het licht nog net niet op groen gesprongen was.)
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #17
      Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Goeie vraag!
      Is het vandaag ook niet zo dat je je autorijbewijs kan kwijtraken door overtredingen met de fiets of te voet? ....
      in Nederland niet.
      je kan wel een rijverbod krijgen als je tè veel gedronken hebt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Goeie vraag!
        Is het vandaag ook niet zo dat je je autorijbewijs kan kwijtraken door overtredingen met de fiets of te voet? Ik geloof dat ik niet zo heel lang geleden van een fietser gehoord heb die een week rijverbod kreeg omdat hij met de fiets te vroeg aan het verkeerslicht vertrokken was. (Lees: het kruispunt op rijden terwijl het licht nog net niet op groen gesprongen was.)
        Ik weet zeker dat als je je rijbewijs door een veroordeling dient af te geven, je eigenlijk niks meer mag besturen. En dat gaat ver, zelfs paardrijden...

        Ik weet wel niet hoe het zit bij de toepasbaarheid van de wet als je een fout maakt met de fiets. Want, iemand die even oud is als ik, dezelfde fout maakt op de fiets, maar geen rijbewijs heeft, zou dan in principe anders gestraft moeten worden ik. En dat geeft volgens mij wel aanleiding tot discussie.

        Comment


        • #19
          Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

          Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
          .....

          Ik weet wel niet hoe het zit bij de toepasbaarheid van de wet als je een fout maakt met de fiets. Want, iemand die even oud is als ik, dezelfde fout maakt op de fiets, maar geen rijbewijs heeft....
          tja...als je geen rijbewijs hebt, kan het ook niet ingenomen worden.
          maar je mag nog wel rijden op eigen terrein hoor, ook op je paard.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Ik vraag me af hoeveel punten je zou kwijt zijn als je betrapt wordt op gsm/ipad/krant achter het stuur, op de autosnelweg. Zo zie er dagelijks ook verschillende. Geldt puntenregeling trouwens ook voor fietsers en voetgangers die rood licht negeren?
            Telefoneren achter het stuur is een 2° graad : http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...raden/148-art2
            Boetetarief : 110€ Zie: http://www.wegcode.be/boetetarieven
            Last edited by Skitch; 18 oktober 2014, 14:47.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #21
              Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

              Heb er zelfs al gezien die krullen in hun haar aan het leggen zijn. Of met een kind of de hond op de schoot achter het stuur. En klein mannen los op de achterbank. En een bloot achterwerk dat van op de achterbank opdook (die reed wel niet )

              Comment


              • #22
                Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                ......... En een bloot achterwerk dat van op de achterbank opdook (die reed wel niet )
                moonen:
                ---
                De familie Moonen in Belgie, Heers.

                In Belgie, te Heers is de familie Billen al decennia lang bezig met professioneel "Moonen". Daardoor vindt er elk jaar een Moonen Festival plaats ten huizen Billen sinds 1987. Want sinds 1987 werd de profeet "Toon Billen" geboren. Deze naam refereert aan 'Toon uw billen - Moonen'. Dit is niet een festival voor minderjarigen, want wanneer de naam van de profeet wordt uitgesproken begint de hele familie Billen te Moonen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

                  Euh, neen...er waren er 2 een nummeretje bezig op de achterbank. Dat achterwerk kwam in profiel ritmisch over de leuning piepen. Had even nodig eer ik het doorhad. Stonden gelukkig stil aan het rode licht.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

                    Je kan volgens mij voor een overtreding maar 1 keer beboet worden. Als je bijvoorbeeld gedurende 20 minuten continu 200kmh rijd, hoeveel strafpunten levert dat op ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Je kan volgens mij voor een overtreding maar 1 keer beboet worden. Als je bijvoorbeeld gedurende 20 minuten continu 200kmh rijd, hoeveel strafpunten levert dat op ?
                      Los van het feit dat dit niet mag.
                      Zelfs in Duitsland is het me nog nooit gelukt om langer dan een paar miniten boven de 200 te rijden. Zelfs heel vroeg of heel laat lukt dat niet wegens ander verkeer.
                      Waar je dat in Belgie zou kunnen is me niet bekend, laat staan dat ik het wil proberen. Vergeet niet dat je dan op 20 minuten zo'n 65 km verder staat.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Rijbewijs met punten, in sommige landen worden punten verkocht/afgekocht....

                        Murcia Weather Forecast. Access detailed hourly and 14 day forecasts, current conditions, maps, warnings, meteograms, historical data and more for Murcia


                        Morgen weeral over de 30°C, een zuchtje wind en poederdroog. De AP7 tolweg ligt er verlaten bij. Om de 10 minuten passeert er een auto met verdwaalde toeristen. Dat zijn de enigen die deze overbodige tolweg hier gebruiken.
                        Geen enkele flitspaal of trajectcontrole over een afstand van 50km. Guardia Civil heeft het te druk op de secundaire wegen waar iedereen gecontroleerd wordt op het dragen van de veiligheidsgordel (200€ onmiddellijk te betalen). Nog nooit mobiele flitscontroles of speedguns gezien op deze snelweg. Je moet een keiharde discipline hebben om te kunnen weerstaan aan de verleiding om het perfecte asfalt te testen.

                        Comment

                        Working...
                        X