Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog zo nieuw en al te koop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nog zo nieuw en al te koop?

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Het enige waar ik nog moet aan wennen is die elektronische zoeker.
    Als ik erdoor kijk lijkt het beeld niet realistisch.
    Voor de rest een crème van een toestel, maar toch hou ik nog mijn 5D bij.
    Eerder door een optische zoeker is het niet realistisch.
    Je EVF geeft op voorhand weer hoe eigenlijk je foto der gaat uitzien met je instellingen.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #32
      Re: Nog zo nieuw en al te koop?

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      Eerder door een optische zoeker is het niet realistisch.
      Je EVF geeft op voorhand weer hoe eigenlijk je foto der gaat uitzien met je instellingen.
      't Is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Een OVF geeft het beeld weer zoals het in realiteit is, het beeld dat je ogen ook zien zonder camera in je handen. Een EVF geeft meteen weer hoe de digitale versie eruit gaat zien (voor de nabewerking).
      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #33
        De fuji heeft de beste zoeker die ik ooit gezien heb, zelfs beter dan die van mijn Nikon D3S vind ik
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #34
          Re: Nog zo nieuw en al te koop?

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Eerder door een optische zoeker is het niet realistisch.
          Je EVF geeft op voorhand weer hoe eigenlijk je foto der gaat uitzien met je instellingen.
          Dat is niet mijn ervaring met een Fuji X-E1. De kamer was niet lichtgeel maar wit, de mensen erin hadden allemaal een huid alsof ze zwaar aan de drank waren (met rode vlekken in het gelaat) en zagen er garnaal-roze uit, de parketvloer was chocolade-bruin. De foto was echter wel correct. Geef mij dan maar een ovf.

          Comment


          • #35
            Re: Nog zo nieuw en al te koop?

            Spanik,

            Het gaat wel over de zoeker van de X-T1 - die is niet te vergelijken met die van de X-E1 (die ik ook heb ...).

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #36
              Re: Nog zo nieuw en al te koop?

              Kan het enkel hopen dat het zo is, die zoeker van de X-E1 heeft me ervan weerhouden om ook maar naar de X-T1 te gaan kijken. Heb de X-T1 enkel even buiten in mijn handen gehad en op een mooie zomerdag viel dat mee. Niet de gelegenheid gehad foto's te maken.

              Comment

              Working...
              X