Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Theo, ik denk dat het beter is om nog wat te wachten met de Imac; dan zouden de langverwachte en krachtige Broadwell processoren ingebouwd worden. Zie ook: http://buyersguide.macrumors.com/#Mac
    Heb het ook gelezen
    Alhoewel ik eerder las dat die zuiniger is.
    En die iMac is voor volgend jaar.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

      Net Lightroom 5 bekeken: betaalbaar en goed.
      Google Nik Software: NU betaalbaar en ook goed.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Mocht hij aan de snelheid niet kunnen wennen, dan is dat idd een goed idee
        Wat bedoel je daar nu weer mee?

        Geen gezever, ik werk hier op een Windows 8.1 en die is op alle gebied veel sneller dan een iMac 27.
        Sneller opstarten, programma's sneller openen, updates sneller installeren, sneller afsluiten, sneller van gebruiker wisselen, ...
        En dat is niet om een of ander merk af te breken, maar puur gebaseerd op ervaring.

        Die iMac is niet van mezelf, maar moet er regelmatig op bezig zijn omdat de gebruiker ervan er niet aan uit geraakt (zal wel aan hem liggen).
        Op geen enkel niveau zie ik dat spel sneller zijn dan mijn eigen PC, dus onnodig om Windows 8.1 af te breken.
        En neen, het is niet omdat er op geklooid werd want ook de eerste dag na aankoop was dat zo.

        En voor sommigen weer anders gaan interpreteren of me weer als een Apple-hater gaan beschouwen, ik heb niets tegen een iMac en zeg ook niet dat die daarom slecht is ... alleen ben ik het er niet mee eens dat die veel beter is dan een Windows PC, hoogstens anders.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

          Ken je de specificaties van die iMac?
          Heeft die bijv. een Fusion Drive?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

            En voor sommigen weer anders gaan interpreteren of me weer als een Apple-hater gaan beschouwen, ik heb niets tegen een iMac en zeg ook niet dat die daarom slecht is ... alleen ben ik het er niet mee eens dat die veel beter is dan een Windows PC, hoogstens anders.
            Mocht iedereen zo reageren, zou het een aangenamere wereld zijn !
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #21
              Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat bedoel je daar nu weer mee?

              Geen gezever, ik werk hier op een Windows 8.1 en die is op alle gebied veel sneller dan een iMac 27.
              Sneller opstarten, programma's sneller openen, updates sneller installeren, sneller afsluiten, sneller van gebruiker wisselen, ...
              En dat is niet om een of ander merk af te breken, maar puur gebaseerd op ervaring.

              Die iMac is niet van mezelf, maar moet er regelmatig op bezig zijn omdat de gebruiker ervan er niet aan uit geraakt (zal wel aan hem liggen).
              Op geen enkel niveau zie ik dat spel sneller zijn dan mijn eigen PC, dus onnodig om Windows 8.1 af te breken.
              En neen, het is niet omdat er op geklooid werd want ook de eerste dag na aankoop was dat zo.

              En voor sommigen weer anders gaan interpreteren of me weer als een Apple-hater gaan beschouwen, ik heb niets tegen een iMac en zeg ook niet dat die daarom slecht is ... alleen ben ik het er niet mee eens dat die veel beter is dan een Windows PC, hoogstens anders.
              Dus iemand anders mag grappen dat hij op zijn mac windows 8.1 moet installeren,
              en ik mag geen mopje terug maken?

              Fijn dat je dat laatste paragraafje erbij plakt, maar ik hoop dat we niet hypocriet gaan worden?
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Mocht iedereen zo reageren, zou het een aangenamere wereld zijn !
                yep...mee eens.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                  Aangezien ik tot nu toe op een Core i7-2600 gewerkt hebt met een SSD en 16 GB geheugen, moet ik zeggen dat deze Haswell Core i5 iMac op 3.2 GHz en SSD qua snelheid niet veel scheelt. Zelfs Windows 7 in Virtual Box (ik gebruik een programma, die enkel werkt onder windows) is qua snelheid vergelijkbaar met mijn vroegere Core i7-2600 Windows Machine. Ik denk dat dit een goede vergelijking is, aangezien ik echt 1 op 1 kan vergelijken, gebruikmakende met exact hetzelfde programma dat op de iMac zelfs draait in virtualisatiemode.

                  Puur qua hardwarespecificaties kan je natuurlijk voor hetzelfde geld een veel snellere machine met een veel beter en groter scherm kopen. Ik heb hem vooral gekocht voor het slanke design en de beperkte plaats die het inneemt (ik heb slechts een beperkte bureauruimte). In tegenstelling tot de Apple fans en haters, ben ik er vrij nuchter in dit soort machines. Is het mooie afgewerkt: ja en mooi design...maar er zijn qua hardware specs veel betere computers te koop. Over een 2-tal jaar als de garantie gedaan is, haal ik hem leuk uit elkaar en stop ik er een snellere CPU en een grotere en snellere SSD erin en kan die weer een aantal jaren verder. Het is gewoon een normale PC, die je met wat handigheid en wat knutselen kunt upgraden.

                  Tot zover het doorprikken van het "Aureool" over de iMac en ik werk ondertussen verder op mijn iMac naar grote tevredenheid .
                  Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                    Meer plaats hebben wordt voor mij ook een argument.
                    Ben die "bakken" eigenlijk beu stefaand
                    En ze kennen precies maar één basiskleur: zwart.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Meer plaats hebben wordt voor mij ook een argument.
                      Ben die "bakken" eigenlijk beu stefaand
                      En ze kennen precies maar één basiskleur: zwart.
                      Ga jij je bekeren Theo ?
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ga jij je bekeren Theo ?
                        Ik weet het niet goed
                        In mijn achterhoofd zit ik met, was jij het of Franciskine?, de mogelijkheid dat het tegenslaat of er niet mee overweg kan geraken.
                        (bekende of oude gewoontes he)
                        Intussen heb ik al veel gelezen en gezocht naar alternatieven qua software.
                        Er zijn miljoenen Mac-gebruikers die hun werk gedaan krijgen dus waarom zou ik dat niet kunnen.

                        En ik geef het 'grif' toe dat ik nu graag eens iets moois wil hebben staan op mijn bureau

                        Het is ook het afwegen van een paar zaken.
                        Een Mac is en blijft duur.
                        Maar als je een goede keuze maakt qua hardware dan kan die Mac jaren meegaan.
                        Wil je toch verkopen dan heb je een grotere kans op slagen dan met een pc.

                        Ik merk ook dat de hobby "zelf prutsen aan de pc's", eveneens een dure zaak is
                        En zelf begin ik er niet graag meer aan.
                        (het was ooit anders)

                        Een paar goede vrienden die ik al jaaaaaren ken werken ook met Apple.
                        En die zijn altijd bereikbaar en wonen in de buurt mocht ik hulp nodig hebben.
                        Eventuele hulp kan ik ook hier op BD krijgen, daar ben ik van overtuigd.
                        En ik kan me niet herinneren dat iemand van BD mij ooit in de steek heeft gelaten.
                        Ja ok, een woordenwisseling misschien of verschil van opinies maar daar moet niemand van wakker liggen
                        en die zullen de zaken ook niet totaal kapot maken he.

                        Mijn "avontuur van vier uur", elke donderdag namiddag, zit er ook voor iets tussen
                        Of 'Eva' die me in de Apple deed bijten
                        't Werd tijd dat een vrouwelijke hand hier de zaken op orde stelde.
                        Ik durf het haast niet zeggen maar wat een mens allemaal bijeen houdt (bewaart).
                        De Kringloopwinkel is er nu goed mee
                        En dan kom ik o.a. weer terug op de hobby "zelf prutsen aan de pc's": een klein kapitaal maar onbruikbaar.
                        Dus opruimen, een frisse nieuwe start.

                        "One More Thing":
                        Last edited by theokus; 6 oktober 2014, 12:28.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Ik weet het niet goed
                          In mijn achterhoofd zit ik met, was jij het of Franciskine?, de mogelijkheid dat het tegenslaat of er niet mee overweg kan geraken.
                          (bekende of oude gewoontes he)
                          Intussen heb ik al veel gelezen en gezocht naar alternatieven qua software.
                          Er zijn miljoenen Mac-gebruikers die hun werk gedaan krijgen dus waarom zou ik dat niet kunnen.

                          En ik geef het 'grif' toe dat ik nu graag eens iets moois wil hebben staan op mijn bureau

                          Het is ook het afwegen van een paar zaken.
                          Een Mac is en blijft duur.
                          Maar als je een goede keuze maakt qua hardware dan kan die Mac jaren meegaan.
                          Wil je toch verkopen dan heb je een grotere kans op slagen dan met een pc.

                          Ik merk ook dat de hobby "zelf prutsen aan de pc's", eveneens een dure zaak is
                          En zelf begin ik er niet graag meer aan.
                          (het was ooit anders)

                          Een paar goede vrienden die ik al jaaaaaren ken werken ook met Apple.
                          En die zijn altijd bereikbaar en wonen in de buurt mocht ik hulp nodig hebben.
                          Eventuele hulp kan ik ook hier op BD krijgen, daar ben ik van overtuigd.
                          En ik kan me niet herinneren dat iemand van BD mij ooit in de steek heeft gelaten.
                          Ja ok, een woordenwisseling misschien of verschil van opinies maar daar moet niemand van wakker liggen
                          en die zullen de zaken ook niet totaal kapot maken he.

                          Mijn "avontuur van vier uur", elke donderdag namiddag, zit er ook voor iets tussen
                          Of 'Eva' die me in de Apple deed bijten
                          't Werd tijd dat een vrouwelijke hand hier de zaken op orde stelde.
                          Ik durf het haast niet zeggen maar wat een mens allemaal bijeen houdt (bewaart).
                          De Kringloopwinkel is er nu goed mee
                          En dan kom ik o.a. weer terug op de hobby "zelf prutsen aan de pc's": een klein kapitaal maar onbruikbaar.
                          Dus opruimen, een frisse nieuwe start.
                          Wel Theo, het is mijn collega Francis die zijn Mac ooit weer van de hand heeft gedaan. Ik zit er nog mee, maar met volle tevredenheid. Wel een MacBookPro van eind 2010. In het begin heb ik wat gesakkerd, er zijn hier nog wel wat draadjes over verschenen waarop ik heb ingepikt, maar momenteel zijn mijn gewoontes, voor het gebruik dat ik er zelf van verwacht, volledig aangepast aan de Mac-filosofie. Mocht mijn praktijksoftware op Apple draaien, dan had ik in mijn praktijk ook al lang een iMac staan. Dus ik werk nog met een PC en op mijn privé met de Mac. Waar ik het liefste mee werk ? Moeilijk te zeggen, vooral sedert ik met Windows 8.1 werk en weer een recente nieuwe PC heb wordt het wat moeilijk om het vooral te hebben over prestaties, die zullen allicht identiek zijn. Maar beiden hebben hun eigenheid. Persoonlijk kan ik nog steeds ietsje beter overweg met Windows, omdat ik de meeste computerhandelingen vooral te danken heb aan Windows.
                          In het beginstadium van mijn Mac-kennismaking had ik ook Parallels aangeschaft. Dit heb ik er ondertussen afgebonjourd want dit vertraagt weer zodanig je systeem dat het sop de kool niet waard is. Dan een beetje centen geïnvesteerd om enkele typische Window programma's voor Mac aan te schaffen en het probleem was ook opgelost. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat je niet parallel Windows moet draaien op een Mac, dat is al te tweeslachtig en bovendien niet erg logisch.
                          En tenslotte, ik hou ook wel een beetje van design en dus van mooie dingen. In dit opzicht moet je dus bij Apple zijn, dat is nogal vanzelfsprekend.
                          Wat mij ook opvalt in mijn omgeving is dat, indien mensen overstappen naar een iPhone of al eens een iPad aanschaffen, ze dan niet veraf meer zijn van een Mac. Het één is oh zo verwant met het andere. Het kan je enkel maar het leven wat eenvoudiger maken...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #28
                            Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                            Eigenlijk vind ik dit een vreemd topic : een PC koop je om software te kunnen draaien. Eerst de PC kopen, en je dan afvragen welke software je ermee kan gebruiken vind ik behoorlijk de wereld op zijn kop...
                            Ik gebruik software die enkel werkt onder windows (en Unix (Nee : NIET op Linux)). Dus voor mij is het al heel eenvoudig om te weten wat ik hier heb staan (het is dus geen Unix-bak )...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #29
                              Re: Zo ik heb een iMac 27 inch besteld: welke programma's zijn nuttig erop ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Eigenlijk vind ik dit een vreemd topic : een PC koop je om software te kunnen draaien. Eerst de PC kopen, en je dan afvragen welke software je ermee kan gebruiken vind ik behoorlijk de wereld op zijn kop...
                              Ik gebruik software die enkel werkt onder windows (en Unix (Nee : NIET op Linux)). Dus voor mij is het al heel eenvoudig om te weten wat ik hier heb staan (het is dus geen Unix-bak )...
                              De voornaamste software heeft TS reeds he polleke

                              Met Linux ben ik intens bezig geweest > grijs haren en hartkloppingen.
                              Dan betaal ik liever voor een OS zoals Windows of zoals bij Apple.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X