Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

    Even mijn geschiedenis in youtube doorzocht:
    You can stay up to date with Matts latest work at https://www.mattgranger.com/ - join the mailing list!Check out the Nikon Expert Setup Guide: https://learn....

    dit is deel één

    ook een interessante review
    For more, SUBSCRIBE and like http://fb.com/NorthrupPhotographyOrder the Tamron 70-200 on Amazon at http://help.tc/t200Order the Sigma 70-200 on Amazon at htt...


    ps: ook onderschrijf, na het lezen van vele reviews, dat Canon/Nikon optisch beter is en duurzamer is. Voor mij als amateur is het verschil in budget dat niet waard. Moest ik ze professioneel gebruiken, dan zou in niet twijfelen.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Ook nog iets om te onthouden; Nikon lenzen zijn mechanisch toch altijd wat duurzamer dan de vreemdmerk alternatieven.
      Het prijsverschil zit hem toch altijd ergens in.
      Dit gaat niet enkel over de robuustheid, maar ook over speling van de vatting, de rubber draairingen, de betrouwbaarheid van de AF-motor...
      Ik heb geen goede ervaringen gehad indertijd met Sigma f2.8 lenzen en ben daarna wijselijk naar Nikon overgestapt.
      Over Tamron kan ik niet oordelen.
      Bij mij komt er niets anders meer binnen.
      Daar heb je ook wel gelijk in… mijn macro lens van sigma draait ook al iets minder soepel dan toen ik hem 3 jaar terug aankocht… de draairingen lopen wat minder soepel en piepen soms ook wat…Verder ben ik wel heel tevreden van die lens hoor! Maar het is zoals je zegt, de meerkost zal zeker ergens in zitten é!

      Oorspronkelijk geplaatst door plastronneke Bekijk bericht
      Even mijn geschiedenis in youtube doorzocht:
      You can stay up to date with Matts latest work at https://www.mattgranger.com/ - join the mailing list!Check out the Nikon Expert Setup Guide: https://learn....

      dit is deel één

      ook een interessante review
      For more, SUBSCRIBE and like http://fb.com/NorthrupPhotographyOrder the Tamron 70-200 on Amazon at http://help.tc/t200Order the Sigma 70-200 on Amazon at htt...


      ps: ook onderschrijf, na het lezen van vele reviews, dat Canon/Nikon optisch beter is en duurzamer is. Voor mij als amateur is het verschil in budget dat niet waard. Moest ik ze professioneel gebruiken, dan zou in niet twijfelen.
      Bekijk ik straks zeker eens! Alvast een dikke merci en hopelijk wordt ik er terug wat wijzer uit. Ik gebruik mijn materiaal ook niet voor professionele doeleinden (al zou ik dat wel willen) maar heb graag waar voor m'n geld. Op alle vlakken ben ik wel zo, geef liever wat meer geld uit en dat het goed materiaal is, dan dat ik op het budget let en soms bedrogen uitkom…

      Groetjes
      Roeliee
      Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

      Comment


      • #18
        Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

        Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
        Op alle vlakken ben ik wel zo, geef liever wat meer geld uit en dat het goed materiaal is, dan dat ik op het budget let en soms bedrogen uitkom…
        Groetjes
        Roeliee
        1130 of 338 euro blijft wel bijna 800euro.
        Ik heb ze ook gekocht (wel canon) om eigenlijk een zelfde reden , de 70-200 F4 IS van Canon staat ook zo'n 1100euro en het budget liet het niet toe om die aan te kopen.
        Moet ook wel zeggen dat ik eigenlijk nog geen spijt van heb gehad.
        Heb later ook eens een paar foto's genomen met een F4 70-200 (non IS) en echt verschil zat er toch niet in

        Comment


        • #19
          Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

          Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
          1130 of 338 euro blijft wel bijna 800euro.
          Ik heb ze ook gekocht (wel canon) om eigenlijk een zelfde reden , de 70-200 F4 IS van Canon staat ook zo'n 1100euro en het budget liet het niet toe om die aan te kopen.
          Moet ook wel zeggen dat ik eigenlijk nog geen spijt van heb gehad.
          Heb later ook eens een paar foto's genomen met een F4 70-200 (non IS) en echt verschil zat er toch niet in
          Daar heb je overschot van gelijk in maarja... Ik zal het nog eens goed moeten laten bezinken... Bedankt alvast voor jullie input!

          Groetjes
          Roeliee
          Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

          Comment


          • #20
            Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

            Interessante posts voor mij. Mijn occasie gekocht lensje Sigma 50-150 f2.8 heeft het recent na trouwe dienst opgegeven (AF troubles). En zo'n ding laat je denk ik niet meer herstellen.
            Ik gebruik dat bereik vaak op mijn Nikon D7000 dus wil dat vervangen. Een Nikon 70-200 f2.8 valt buiten mijn budget (simpel he).
            Dus twijfels over 70-200 f4 (voordeel Scherp , licht en nikon kwaliteit)
            versus
            Sigma 70-200 f2,8 (voordeel 2.8)

            Alle ervaringen met 70-200 f4 welkom
            Last edited by GillesH; 10 oktober 2014, 16:17.

            Comment


            • #21
              Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

              Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
              Interessante posts voor mij. Mijn occasie gekocht lensje Sigma 50-150 f2.8 heeft het recent na trouwe dienst opgegeven (AF troubles). En zo'n ding laat je denk ik niet meer herstellen.
              Ik gebruik dat bereik vaak op mijn Nikon D7000 dus wil dat vervangen. Een Nikon 70-200 f2.8 valt buiten mijn budget (simpel he).
              Dus twijfels over 70-200 f4 (voordeel Scherp , licht en nikon kwaliteit)
              versus
              Sigma 70-200 f2,8 (voordeel 2.8)

              Alle ervaringen met 70-200 f4 welkom
              ik ben ook serieus aan het twijfelen, ik heb zelf de nikon 55-200 vr, maar ik vind dat deze soms toch tekort komt. ik zou graag de f4 willen hebben, vooral de hoge kwaliteit en VR spreekt me aan, echter als ik verschillende reviews zie betreffende de 70-300's, dan is het toch ook interessant.

              een prijsverschil van 800 eur is direct eig een goede breedhoeklens erbij (18-35 art f1.8 sigma bv)
              Nikon Powah

              Comment


              • #22
                Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

                Oorspronkelijk geplaatst door eQonnn Bekijk bericht
                ik ben ook serieus aan het twijfelen, ik heb zelf de nikon 55-200 vr, maar ik vind dat deze soms toch tekort komt. ik zou graag de f4 willen hebben, vooral de hoge kwaliteit en VR spreekt me aan, echter als ik verschillende reviews zie betreffende de 70-300's, dan is het toch ook interessant.

                een prijsverschil van 800 eur is direct eig een goede breedhoeklens erbij (18-35 art f1.8 sigma bv)
                Wel... ik ben nog meer aan het twijfelen. Ik zou nu, zoals je zelf aangeeft, misschien eerder gaan voor de sigma 18-35 f1.8 en dan later een goedkopere telezoom kopen... Ik denk dat ik meer mis aan de breedhoekkant dan aan de zoomkant. Zijn er hier al veel mensen die ervaring hebben met de sigma 18-35 f1.8? Wat is bijvoorbeeld het verschil met de sigma 17-50 f2.8? De 18-35 schijnt wel heel goed te zijn naar ik al beetje gelezen heb...
                Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                  Wel... ik ben nog meer aan het twijfelen. Ik zou nu, zoals je zelf aangeeft, misschien eerder gaan voor de sigma 18-35 f1.8 en dan later een goedkopere telezoom kopen... Ik denk dat ik meer mis aan de breedhoekkant dan aan de zoomkant. Zijn er hier al veel mensen die ervaring hebben met de sigma 18-35 f1.8? Wat is bijvoorbeeld het verschil met de sigma 17-50 f2.8? De 18-35 schijnt wel heel goed te zijn naar ik al beetje gelezen heb...
                  vooral de f1.8 vs f2.8, dat kan al schelen bij interieurfotografie.
                  Nikon Powah

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

                    Oorspronkelijk geplaatst door eQonnn Bekijk bericht
                    vooral de f1.8 vs f2.8, dat kan al schelen bij interieurfotografie.
                    Tot zover was ik ook al mee Maar ik heb het dan vooral over de beelkwaliteit. Dingen zoals scherpte, contrast, kleuren, bokeh,... Iemand die hier wat meer kan over vertellen door eigen ervaringen?

                    (misschien start ik hier beter een ander topic over, zal misschien meer reactie uitlokken )
                    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

                      heeft iemand hier ervaringen met de 55-200 vr van nikon en dan geupgrade naar de 70-200 f4? (of f2.8?)
                      ik merk oa op mijn 55-200 dat deze toch wel frequent last heeft van chrom. aberatie.
                      maar hoe 'veel' beter is een f4 70 200 eig.
                      Nikon Powah

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

                        Klink nog eens op de link op mijn posting 11 en oordeel maar.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

                          aah daar had ik over gekeken, nuja aangezien de 70-300 vr beter scoort dan de 55-200 vr, zal het verschil gigantisch zijn. bedankt
                          Nikon Powah

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

                            kogel is door de kerk, heb mij een 70 200 f4 gehaald, morgen uittesten maar man wat een VR en AF
                            Nikon Powah

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

                              Oorspronkelijk geplaatst door eQonnn Bekijk bericht
                              kogel is door de kerk, heb mij een 70 200 f4 gehaald, morgen uittesten maar man wat een VR en AF
                              Proficiat met je aankoop! Toch een beetje jaloers... ik heb besloten nog een jaartje te wachten met de aankoop. De sigma 18-35 heeft nu meer prioriteit bij mij, kan ik ook iets gemakkelijker aanbrengen bij de vriendin

                              Voel je trouwens vrij om al je bevindingen omtrent de lens hier neer te schrijven é! Zou tof zijn te horen hoe hij je verder nog bevalt! Ook foto's zijn altijd meer dan welkom!

                              Veel plezier ermee alvast!

                              Groetjes
                              Roeliee
                              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon 70-200 f/4 of Tamron 70-300 of … of...

                                hier een foto van afgelopen vrijdag, nog wel niet veel tijd gehad om echt erop uit te trekken bij goed licht, maar goed; ben blij met de scherpte

                                iso 100 - f11 - 70mm - 1/125s

                                Nikon Powah

                                Comment

                                Working...
                                X