Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kijk in mijn ogen!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kijk in mijn ogen!

    Weinig aan.
    Voor je emotie & naakt wilt fotograferen (en nee, ik zeg niet dat je met het fotograferen van naakt aandacht probeert te krijgen)... kan je beter eens wat simpelere dingen zo interessant als mogelijk in beeld brengen.

    '' maar als je in de natuur fotografeert is een momentopname (bepaalde houding of uitdrukking) belangrijker dan de stand van de zon... ''

    Heum, nee, iemand met oog voor licht en schaduwvorming zal daar net veel belang aan hechten dan 'slechts' een momentopname.
    Trouwens, als je dat zo zegt lijkt het mij eerder dat je hier een snapshot hebt genomen dan dat je echt een 'shoot' hebt ondernomen.

    Het licht op oa haar neus... Het zijn geen interessante lichtvlekken en het schaduwspel is slechts een heum, ja... momentopname.
    Let op, ik probeerde vroeger ook alles goed te praten, zelf al vroeg ik kritiek. Maar dit is niet ok.
    Ik weet niet hoe het volledig beeld eruit ziet maar ook de uitsnede kan mij niet bekoren. Onder andere haar armen bvb...
    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

    Comment


    • #17
      Re: Kijk in mijn ogen!

      voor mij is dit gewoon naakt zonder enige meerwaarde

      Comment


      • #18
        Re: Kijk in mijn ogen!

        Ik denk dat deze mens gewoon zonder bijkomstig licht geshoot heeft
        en dan is het an zich niet slecht volgens mij.
        Ja de kritiek moet hard zijn in SC al heb ik me daar altijd de vraag gesteld waarom?
        Omdat het zo in het sticky staat ??

        Wat het frans betreft, degene die het al in vertaler gaan opzoeken kennen enkel koeter waals ;-)
        dit is echt Frans zoals Vive la France

        Honni soit qui mal y pense

        Comment


        • #19
          Re: Kijk in mijn ogen!

          Tja, hier is al veel gezegd.... en hoe men het nu ook draait of keert het licht zit gewoon knal verkeerd... Ik denk dat de fotograaf teveel in haar ogen heeft gekeken in plaats van het licht.
          Wat de inhoud betreft, ......tja daar zijn alle soorten analyses over.... voor mij is het plattekes en zegt het beeld me niets. Maar goed dat is ieders zijn meug.

          Dus het licht zit verkeerd, kijk maar eens goed naar het gelaat... al wat ik zie is een Racoon masker. Een van de eerste dingen die men leert bij belichtings technieken.

          Dus toch wat werken aan je licht. Of je bent gewoon met ons aan het spelen, wat er dik inzit....
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #20
            Re: Kijk in mijn ogen!

            Oorspronkelijk geplaatst door ghr Bekijk bericht
            Gezien je een vertaler gebruikt wil dit duidelijk zeggen dat je van het frans geen kaas hebt gegeten! "Honni soit qui mal y pense" is een héél wijs en bekend frans spreekwoord (tik maar even letterlijk in in google). Iedereen die de fransee taal machtig is kent dit spreekwoord (!). De meest juiste en benaderende vertalingen zijn: "Schande over hem die er kwaad over denkt" of "Wee degene die er kwaad van denkt". Maar gaan wij hier niet off-topic?
            Ha dat gaat er flink tegenaan. Mijn drang om humoristisch te zijn won het overigens van de wetenschap dat niet iedereen dat kan appreciëren. Soit...
            Excuus voor als je daar behoefte aan hebt.
            On topic... een mooie amateurkiek die in fotobeoordeling thuis hoort.
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

            Comment


            • #21
              Re: Kijk in mijn ogen!

              Oorspronkelijk geplaatst door ghr Bekijk bericht
              Het is dan ook een flauwe opmerking te suggereren dat ik wil scoren met de naaktfactor
              Zeg ik ergens dat je wil scoren met het naakt ?????????
              Ik stel je gewoon eerlijk en vrank de vraag (en wees blij, nu heb je veel reacties op je topic).
              Ik stel alleen vast dat het naakt voor mij totaal geen meerwaarde heeft in dit beeld, integendeel.
              Zie ik graag naakt ? Absoluut, maar dan moet het mooi gebracht zijn.
              Het verhaal dat je brengt over je foto is mooi, alleen ik zie daar niks van terug in je beeld.
              Ik voel geen sensibiliteit noch sereniteit in je beeldvorming. En bij dergelijke beelden verwacht ik dat wel (misschien ten onrechte).
              Voor je een tegenaanval plaatst, vorm dan eerst even een beeld van mij of wie dan ook die repliceert.
              Ik denk dat velen hier mijn comments wel op waarde kunnen inschatten.
              PS : ik ben zelfs de eerste die in mijn comment heb gezegd dat de ogen wel ok zijn ! (maar dat heb je misschien niet gelezen)
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #22
                Re: Kijk in mijn ogen!

                alle comments nog eens goed gelezen en:
                blijf bij mijn mening.
                al zitten er hier en daar wel redelijke argumenten tussen de na mij gegeven comments.
                graag nog wat meer van deze shoot.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Kijk in mijn ogen!

                  Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                  Ik denk dat velen hier mijn comments wel op waarde kunnen inschatten.
                  Absoluut Pete, jouw commentaren en bemerkingen zijn eerlijk en down to the point. Ook bij dit topic sla de nagel op de kop.

                  Verder denk ik dat de fotograaf een bepaalde emotie/herinnering heeft aan het moment van de opname. Een voeling die hij alleen had en die steeds opnieuw en onbewust wordt opgeroepen wanneer ghr zijn foto bekijkt. Je kan het zowat lezen in zijn tekst. Met andere woorden ghr kijkt met een roze bril naar de foto. Niet erg, we hebben dat allemaal al meegemaakt. Denk maar aan de foto's van ons eigen kinderen. De kunst bestaat erin die gevoelens/emoties/sfeer in de foto op te nemen zodat de kijker erdoor wordt gepakt. En dat werkt nu juist niet bij deze, het is dan ook niet verwonderlijk dat de kijker niet veel in de foto ziet en er de fotograaf op wijst. Uiteraard zal die repliceren met een verweer, want hij ziet deze opname volledig anders en gekoppeld aan een emotie/gedachte die hij alleen rijk is.
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kijk in mijn ogen!

                    Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                    .... De kunst bestaat erin die gevoelens/emoties/sfeer in de foto op te nemen zodat de kijker erdoor wordt gepakt....
                    nou..dat is bij mij dus wel gelukt.
                    en neen....ik was niet bij deze shoot aanwezig.
                    dus heb geen emotie/herinneringen aan het moment van de opname.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kijk in mijn ogen!

                      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                      Verder denk ik dat de fotograaf een bepaalde emotie/herinnering heeft aan het moment van de opname. Een voeling die hij alleen had en die steeds opnieuw en onbewust wordt opgeroepen wanneer ghr zijn foto bekijkt. Uiteraard zal die repliceren met een verweer, want hij ziet deze opname volledig anders en gekoppeld aan een emotie/gedachte die hij alleen rijk is.
                      Misschien heb je voor een gedeelte wel gelijk.
                      En, los van deze discussie, ik ben toch wel geschrokken van bepaalde opmerkingen net alsof "naakt" hier taboe zou zijn!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kijk in mijn ogen!

                        En, los van deze discussie, ik ben toch wel geschrokken van bepaalde opmerkingen net alsof "naakt" hier taboe zou zijn!
                        Schrijf je dit nu eigenlijk niet gewoon om meer discussies uit te lokken ? ...of nog meer reacties van andere fotografen te krijgen ?

                        Probeer ons eens eerst (in een volgende post) te bekoren met een deftig belicht portretje, samen met een goede pose, en een interessante belichting.

                        En,…. zonder hulp van een paar "tieten" erbij

                        Ben echt benieuwd…

                        PS: let wel, op dit forum is een groot aantal reacties niet altijd evenredig met de kwalitijd van je foto...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kijk in mijn ogen!

                          Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                          ......
                          En,…. zonder hulp van een paar "tieten" erbij

                          Ben echt benieuwd…
                          ..
                          en als ze nou goed belicht zijn..?
                          kom op hè.
                          kijk nog eens op je site en jou naakt hier op BD.
                          en zie wat er zo al "bovenuit steekt".
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kijk in mijn ogen!

                            Hou de volgende keer rekenign met het licht op de plaats waar je uw model zet. Is er zon aanwezig en je wil perse in de zon fotograferen met natuurlijk licht, zorg er dan voor dat er geen zon en schaduw op haar gezicht valt. Draai haar met haar rug naar de zon en fotografeer in tegenlicht. Haar gezicht zal mooi egaal zijn ( geen schaduw en zon ) en je zal een mooi haarlichtje hebben van de zon in het haar. is de zon hard dan zal je een beetje moeten oplichten met een reflectiescherm.
                            Kan je haar in de schaduw zetten dan zal je ook een goed zacht licht hebben, maar zorg er dan voor dat je naar een donkere achtergrond trekt om het model toch een beetje los van de achtergrond te krijgen. Veel succes met fotograferen met natuurlijk licht, het is veel moeilijker dan je denkt !
                            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                            Comment

                            Working...
                            X