Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autobanden - tweedehands?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: autobanden - tweedehands?

    Ga je op wintersport of zo? Het is nu toch nog veel te warm voor winterbanden? De mijne komen er waarschijnlijk pas onder ergens eind oktober, half november of zo.

    Comment


    • #17
      Re: autobanden - tweedehands?

      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      Ga je op wintersport of zo? Het is nu toch nog veel te warm voor winterbanden? De mijne komen er waarschijnlijk pas onder ergens eind oktober, half november of zo.

      Nope... wij gaan vanaf volgende week iedere maand een week naar Zweden omdat we daar normaal begin 2015 zullen gaan wonen.

      Ik weet dat het wat aan de vroege kant is (zelfs in Zweden zijn winterbanden pas echt verplicht vanaf begin december...)
      Maar ik ben momenteel toch aan nieuwe banden toe (voorste zitten op 1.6mm) en binnenkort begint de rush op de winterbanden hier weer en dat wou ik enigszins voor zijn.
      Want ik ken dat al... Tegen november zijn we al helemaal bezig met de verhuis en denk ik te laat aan die winterbanen.. Tegen dan zeggen ze bij de bandencentrale dat het redelijk druk is omdat ze al die leasewagens moeten doen... en dan heb ik blijkbaar ook nog een lastige maat van banden (205/45 17) die ze dan weer moeten bestellen en... voor ik het weet is het begin december en kan ik niet naar daar rijden.
      Dus laat ik ze er liever iets vroeger opleggen.

      Qua slijtage zal het trouwens nog wel meevallen.
      Hier in België rij ik meestal toch altijd met mijn motor rond (tenzij het sneeuwt of ik moet boodschappen doen) dus hier zullen ze niet zoveel slijten.
      En in de buurt van Karlstad (waar we dus gaan wonen) is de gemiddelde temperatuur toch al wat lager dan hier en dan zullen ze daar misschien wel al enig nut hebben.

      Het is dus vooral een geval van better safe than sorry

      Ondertussen heb ik voor volgende week, een paar dagen voor ons vertrek, een afspraak bij de lokale bandenboer... die had er blijkbaar wel liggen
      If you've got a problem... take it up with my butt cause he's the only one who gives a crap!

      Comment


      • #18
        Re: autobanden - tweedehands?

        Inderdaad, je zal ze kunnen gebruiken binnenkort in Zweden. Ik ga volgende week de winterbanden voor de "dagelijkse" wagen bestellen, voor installatie in november ergens. Wachttijden zullen wel loslopen hoop ik, die auto heeft de meest courante bandenmaat.
        Succes in Zweden!

        Comment


        • #19
          Re: autobanden - tweedehands?

          Zonder wielen en banden dan maar

          The Volkswagen Hover Concept Car is a pod-like zero-emissions vehicle that uses electromagnetic road networks to float above the road.

          Comment

          Working...
          X