Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scart → HDMI of HDMI→ scart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    Beeldbuis TV 's van vroeger kunnen zeker erg warm worden: ik herinner me nog van begin zestiger jaren de eerst marathon TV uitzending: 'Open het dorp' met Mies Bouman. Bij onze buren stond toen de TV 24 uur onafgebroken aan en de kast van de TV was zo warm geworden dat het nep kante kleedje van plastic op de tv in de gepolitoerde kast was gesmolten.
    Mooie herinnering
    Heb toen thuis ook gekeken, in zwart-wit.
    Merk van tv was 'Wevo'.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #17
      Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Ik zal je gelijk geven: https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/17904

      Het enige wat ik betwijfel in dat artikel is dat het 30 jaar zou duren eer er te veel stof ligt in de nabijheid van de hoogspanning.
      Ik heb ooit een TV opengedaan van een stevige roker. Wat daar in te vinden was.... een mengeling van stof en teer in hoeveelheden die je niet voor mogelijk acht.
      En dan stond die TV nog in een te kleine kast.

      Toch voel ik me veiliger met een platte TV. Het verbruik zal lager liggen, en de beeldkwaliteit is zo veel beter.
      100% mee eens Tommie, het zal zeker geen 30 jaar duren, tenzij in een stofarme ruimte mischien.

      In verwijzing naar je link praten ze over een tv die 10 jaar ongebruikt is geweest opnieuw in gebruik te nemen,
      bij die dingen kriijg je nooit nog een optimaal beeld, gewoon omdat een deel van het vacuum in een beeldbuis verdwijnt
      door de poreusheid van het glas, dat losten ze bij beeldbuizen op door binnen in de beeldbuis een deeltje metaal op te dampen,
      kon je op iedere beeldbuis zien als een chromé vlek op de achterkant van de buis, dat metaal was eigenlijk een soort
      ionen pomp, die bij gebruik van het toestel dienst deed als een soort ionen vanger (getter effect). http://www.emissionlabs.com/html/art...TER/getter.htm
      als dat toestel jaren niet meer gebruikt is geweest krijg je dat vacuum nooit meer op peil.
      Last edited by Guest42; 15 september 2014, 12:50.

      Comment


      • #18
        Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

        Voor de prijs...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #19
          Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

          de tv blijft voorlopig staan, ze hebben zelf een hdmi ↔ scart kabel gevonden en die doet waarvoor hij gekocht is, kostte 5€, nl de dvd afspelen op die"dikke" tv. Dus het probleem is opgelost, allez ja, alleen zullen ze ooit toch een lcd moeten aankopen, hé.
          Bedankt voor de respons, reacties die ik begrijp en ook ten dele achter sta. Wij hebben 40 jaar zo'n tv gehad en nooit een brand gehad alleen teveel stroom verbruikt
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #20
            Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

            Hallo,ik ben tv technieker en wat ik hier lees is wel interessant,ja die elcos gaven problemen was bij beeldbuis tvs zo en bij lcd en plasma ook,de meeste storingen zijn te wijten aan slechte elcos,meestal in de voeding maar ook op substain borden(y print en z print dus ysus en zsus.Vroeger had je bij de beelbuis tvs natuurlijk de hoogspanningstransformator(lijn trafo) en dat was wel gevaarlijk ivm met stof dus soms kwam de hoogspanning aan de zijkant van de trafo eruit wegens een gat erin en dat knedderde.De elcos gaan meestal bol staan bovenaan dit is een indicatie.Zo merk je direct dat die elco slecht is en vervangen moet worden,maar soms staan ze niet bol en zijn ze toch slecht.Dan gebruik ik esr meter,of ga ik met de haardroger aan de slag het opwarmen of freezen van elcos,zorgt ervoor dat de capaciteit veranderd,soms start het toestel dan gewoon op en weet je ook welke elco te vervangen.

            Comment


            • #21
              Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Kortsluiting is vaak de verklaring die de brandweer geeft als ze de oorzaak niet kunnen achterhalen, dan zeggen ze: waarschijnlijk kortsluiting of kortsluiting in de tv.
              Mensen willen altijd de oorzaak weten en dan zijn ze van het gezeur af.
              "Kortsluiting" is inderdaad "het" woord om de oorzaak van een brand in één woord te beschrijven.
              Helaas zorgt een kortsluiting volgens mij heel zelden voor een brand, want bij een echte kortsluiting wordt de stroom meestal onmiddellijk afgesneden. Wat wel voor gevaar zorgt zijn slecht contacten waar gedurig vonkjes overspringen. Maar probeer dat maar eens in een nieuwsbericht te gaan uitleggen.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #22
                Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

                probleem zit hem ook veelal in de slechte aan uit schakelaars waarvan de solderingen los komen en zo vonk overslag geven.
                en dat wordt erger en erger. tot de warmte overhand krijgt.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #23
                  Re: Scart → HDMI of HDMI→ scart

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Een nieuwe TV heb je vanaf +/- 130 euro (http://www.vandenborre.be/tv-lcd-led...ma-led-tv-80cm)
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Gooi die dikke bak buiten. Brandgevaarlijk.
                  Voor 200€ of de prijs van een paar kabels heb je een nieuwe platte TV. En anders koop je iets tweedehands.
                  Brandgevaarlijk ... dat kan ja, bijna alles kan in brand vliegen maar dan denk ik dat een TV van 130 à 200€ veel minder veilig is dan die dikke bak.
                  Ook nieuwe LED-TV's durven al eens in brand vliegen, zeker de goedkopere waar minder geïnvesteerd werd in brandremmende materialen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment

                  Working...
                  X