Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

    Tja, ik heb al jaren aan een stuk altijd 1D reeks camera's gehad naast andere DSLR's ala (X)XD en 5D's , natuurlijk moet je een 1Dmk2 niet meer gaan vergelijken met huidige camera's maar nog nooit heb ik het gevoel gehad dat die 1D's moesten onderdoen voor mijn andere cam's , integendeel, de 1D's zijn toch nog steeds van een andere orde zowel qua bediening, focus en beeldkwaliteit... althans dat is mijn eigen ervaring, en die krijg ik door er mee te fotograferen en niet door websites zitten afschuimen naar testjes...
    Of 1D's hun (pittige) meerprijs waard zijn dat moet iedereen voor zich uitmaken, iedereen koopt wat ie wil en kan betalen.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

    Comment


    • #92
      Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

      De DXOMark scores voor de 7DII zijn bekend. De sensor is nog altijd heel zwak qua dynamisch bereik. Wanneer gaat Canon het eindelijk eens leren (ook al is het dynamisch bereik niet meteen het belangrijkste voor een sportcamera)?

      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

      Comment


      • #93
        Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
        De DXOMark scores voor de 7DII zijn bekend. De sensor is nog altijd heel zwak qua dynamisch bereik. Wanneer gaat Canon het eindelijk eens leren (ook al is het dynamisch bereik niet meteen het belangrijkste voor een sportcamera)?

        das waar, maar even nagezien de 5d mIII heeft ook maar 11.7 op dynamic range?

        de 6d heeft dan weer 12.1, als ik dan de nikon d610 kijk krijg je 14.4 op dynamic range
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #94
          Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
          das waar, maar even nagezien de 5d mIII heeft ook maar 11.7 op dynamic range?

          de 6d heeft dan weer 12.1, als ik dan de nikon d610 kijk krijg je 14.4 op dynamic range
          Nikon gebruikt Sony Exmor sensoren in verschillende van hun spiegelreflex camera's en deze zijn stukken beter dan Canon sensoren op vlak van dynamisch bereik bij lage ISO. En dit is al jaren zo. Canon wil/kan de achterstand precies maar niet inhalen. Daarom dat ik meer en meer naar de Sony A7 (of diens opvolger) kijk als vervanger voor mijn 550D.
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

          Comment


          • #95
            Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

            ah ok, dit wist ik niet ik neig nu meer naar de d610 van nikon omdat ik hem 90% gebruik voor landschap ook om de 550d te vervangen

            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Nikon gebruikt Sony Exmor sensoren in verschillende van hun spiegelreflex camera's en deze zijn stukken beter dan Canon sensoren op vlak van dynamisch bereik bij lage ISO. En dit is al jaren zo. Canon wil/kan de achterstand precies maar niet inhalen. Daarom dat ik meer en meer naar de Sony A7 (of diens opvolger) kijk als vervanger voor mijn 550D.
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #96
              Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
              ah ok, dit wist ik niet ik neig nu meer naar de d610 van nikon omdat ik hem 90% gebruik voor landschap ook om de 550d te vervangen
              Voor landschappen zou ik eerder gaan voor de Nikon D810 of de Sony A7r (als het budget het toelaat uiteraard).
              Last edited by jocau; 6 november 2014, 20:39.
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #97
                Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                Prijs van de d810 is er ook naar dan dat is jammer genoeg boven budget.

                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Voor landschappen zou ik eerder gaan voor de Nikon D810 of de Sony A7r.
                Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                Comment


                • #98
                  Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                  de d800(e) is nu veel gezakt in prijs nieuw, en al zéker 2dehands
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #99
                    Re: FWIW .. al een tijdje aan de gang .. de 7D Mark II

                    De nieuwprijs van de Sony A7r (ook 36MP zoals de D800/D800E/D810) bedraagt zo'n 1.800 euro (zonder lens). Misschien ook nog net haalbaar.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment

                    Working...
                    X