Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waterdruppel machine project

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: waterdruppel machine project

    Leuk project. Ik was ook al net zo iets van plan om te maken. Heb alvast m'n materiaal besteld. Heb wel enkele vragen:
    - In je schema zie ik dat je je camera remote direct aan de uitgang van een optocoupler hangt. Verbind je die uitgangen aan een aangepaste remote shutter zoals hier of direct aan de kabel?
    - In je schema zie ik ook dat je twee valves hebt. Is er een reden waarom je bij één pin 3 en 4 wel doorverbindt en bij de andere niet? Ik zie ook dat valve één op een PWM digitale output zit en de andere niet? Hoe bereken je die vereiste weerstand?

    Ik denk dat ik gebruik ga maken van het project Droplet. Het biedt een hele toolkit (eigenlijk vergelijkbaar met de jouwe). Voor de geïnteresseerden...

    Comment


    • #32
      Re: waterdruppel machine project

      Ik ben er recent in geslaagd een raspberry pi te gebruiken als interface, en denk er zeer ernstig over na om eend hetzelfde te proberen...
      The only time you have too much fuel is when you are on fire

      Comment


      • #33
        Re: waterdruppel machine project

        NIIICEEE!!! Ik was van plan een van de komende weken ook aan een gelijkaardig project te beginnen
        Ben al langer in het bezit van een arduino, maar heb er de laatste tijd niet veel tijd meer voor gehad. De opto-coupler heb ik wel al.

        Vraagje:
        -Welke selenoid raad je nog aan? De versie die je aanraadt op je site is niet makkelijk te verkrijgen precies
        -Werkt een arduino Uno ook?
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

        Comment


        • #34
          Re: waterdruppel machine project

          fenomenaal! Nog nieuwe beelden ondertussen?

          Misschien dom, maar zijn vloeistoffen met prik misschien het proberen waard?
          Kan misschien toffe effecten opleveren?
          GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
          AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

          Comment


          • #35
            Re: waterdruppel machine project

            Bedankt voor de informatie, de komende weken ga ik daar mee aan de slag, al zal het voor mij nog een hele puzzel worden maar ja, dat is een deel van de lol natuurlijk!

            Over de toevoegingen aan het water: ik las op ergens op internet dat het toevoegen van glansspoelmiddel dunnere waterkolommen zou opleveren.

            Comment


            • #36
              Re: waterdruppel machine project

              Prachtig niet voor iedereen weggelegd. Hier nog enkele links waar jullie misschien nog iets aan hebben.

              Druppelfotografie is een vorm van fotografie met vele mogelijkheden en unieke variaties. In deze video gaan wij op bezoek bij Zoom.nl lezer Eric van Dongen o...

              Comment

              Working...
              X