Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wespennest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: wespennest

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Tracht dan maar aan goeie beschermende kledij te geraken, want ze kunnen agressief uit de hoek komen in groep.
    (maar ja dat is niet alleen bij de wespen zo, soms merk je dat hier ook ).
    Ofwel moet je aan marie-anne vragen om zo'n pulleke op te sturen of nog anders, wij gaan deze maand naar Frankrijk, ik wil wel voor zo'n busje zorgen mocht je het wensen.
    Ik ga er alvast eentje kopen voor mezelf, je weet nooit of we het eens nodig hebben.
    Ik weet niet waar je woont, maar in Auchan in Roncq net over de grens in Rekkem zullen ze het misschien ook wel hebben.
    ehm ik begin er dus zelf niet aan Zeker niet na je link te zien bouk
    Volgens mij is dit een gigantisch nest over de hele breedte van de overloop. Ik hoor daar overal geknaag. En ik zie buiten de wespen weer lustig onder de pannen vliegen.
    Net nog eens gebeld en ze komen vanavond voor de derde keer langs.

    Auchan is net iets uit de buurt, ik ben van bilzen.
    Bedankt voor je aanbod Djivan, ik wacht nog even af wat het straks wordt, en anders is zo'n potje mss wel interessant ja.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #17
      Re: wespennest

      Hoe je daar nu durft te blijven... wat als dat nest net te zwaar wordt en ze door het plafond breken? Waar ik vroeger woonde hebben de buren dat meegemaakt, en één van hen kan het niet meer navertellen. De hele zwerm van +/- 50.000 wespen kwam erdoor, en alhoewel ze onder het dekbed gedoken waren, zaten ze beiden onder de steken, en één van hen heeft dat dus niet overleefd. Ik zou toch maar heel goed in de gaten houden of het plafond nergens vervormt. Levensgevaarlijk hoor, zeker als je ze kunt horen.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #18
        Re: wespennest

        Het is op de overloop, ik passeer daar maar 2 keer per dag. Voor de rest zijn alle deuren dicht.
        Maar echt veilig voel ik me niet nee.
        We zullen straks zien.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #19
          Re: wespennest

          Ik voel met je mee Dominic.
          Moet echt niet leuk zijn...
          Doen de imkers dat ook niet in jullie buurt? Als de brandweer niets uithaalt, zou ik daar misschien eens te rade gaan.
          Ofwel stuur ik Hendrik...
          Ik kan je ook een spuitbus opsturen hoor. Geen probleem!
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #20
            Re: wespennest

            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
            Doen de imkers dat ook niet in jullie buurt? Als de brandweer niets uithaalt, zou ik daar misschien eens te rade gaan.
            Wespen =! honingbij

            Comment


            • #21
              Re: wespennest

              Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
              Wespen =! honingbij
              Dat weet ik wel. Maar hier in het Zuiden "helpen" buren (lees : imkers) hun medeburgers...
              Die hebben tenminste een goed pak om zulke gevaarlijk klussen te klaren
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #22
                Re: wespennest

                Ze zijn juist weg.
                Deze keer hebben ze eindelijk fatsoenlijk werk geleverd.
                Ze hebben een groot aantal pannen weggenomen waardoor ze er goed aankonden.
                Het nest had het vergif de vorige 2 keer blijkbaar overleefd en was aan de achterkant groter geworden.
                In totaal hebben ze 3! grote vuilzakken weggehaald.
                Nu zou alles weg moeten zijn.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #23
                  Re: wespennest

                  Eind goed - al goed!
                  Je bent van de ellende vanaf!
                  Touch the Earth...Gently
                  www.passionsenfrance.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: wespennest

                    Allee, dan toch gelukt. Jawadde, drie vuilzakken, serieus nestje was dat.
                    Ik ga toch een paar van die pullekes meebrengen uit Frankrijk wanneer ik ze ergens zie, je weet nooit hé.
                    Hier zat er gisteren ook ééntje op ons venster aan de binnenkant... maar ééntje, die kan van overal gekomen zijn hé, zelfs via een open deur of zo.
                    Wij hebben dat zelfs regelmatig in de winter wanneer we brandhout binnen brengen voor onze cassette.
                    Die zitten waarschijnlijk in dat brandhout, worden wakker door de warmte en komen tevoorschijn .....denk ik.

                    Comment


                    • #25
                      Re: wespennest

                      Oef! Ik ben opgelucht in jouw plaats! Drie grote vuilniszakken is een serieus nest! Ik heb tijdens de verbouwing van mijn vorig huis een verlaten wespennest (of bijennest, ik ken het verschil niet) gevonden, en die binnenkant woog heel wat, en het was dan nog een klein nest (ik schat 30 x 50 cm). Ik kan me alleen maar voorstellen dat jouw nest misschien wel 30 kg gewogen moet hebben.


                      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                      Ze zijn juist weg.
                      Deze keer hebben ze eindelijk fatsoenlijk werk geleverd.
                      Ze hebben een groot aantal pannen weggenomen waardoor ze er goed aankonden.
                      Het nest had het vergif de vorige 2 keer blijkbaar overleefd en was aan de achterkant groter geworden.
                      In totaal hebben ze 3! grote vuilzakken weggehaald.
                      Nu zou alles weg moeten zijn.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #26
                        Re: wespennest

                        Misschien iets voor het Guiness book of records

                        Comment


                        • #27
                          Re: wespennest

                          Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
                          Misschien iets voor het Guiness book of records
                          Daar is dat van zibro nog net iets te klein voor denk ik .

                          Comment


                          • #28
                            Re: wespennest

                            Allez vooruit, vanavond is het hier ook uitroeien geblazen.
                            Boven in de stalling van de traktor staan nog lege verhuisdozen opgestapeld.
                            Die blijken vol te zitten met wespennesten. Benieuwd hoeveel we er gaan doodmaken
                            Touch the Earth...Gently
                            www.passionsenfrance.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: wespennest

                              Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                              Allez vooruit, vanavond is het hier ook uitroeien geblazen.
                              Boven in de stalling van de traktor staan nog lege verhuisdozen opgestapeld.
                              Die blijken vol te zitten met wespennesten. Benieuwd hoeveel we er gaan doodmaken
                              Ai, en hoe is het afgelopen?
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment


                              • #30
                                Re: wespennest

                                Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                                Ai, en hoe is het afgelopen?
                                ze gaat een weekje weg.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X