Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC raad.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe PC raad.

    Dubbel
    Last edited by w00ha; 26 augustus 2014, 06:52.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe PC raad.

      Waar ik mijn vorige pc heb gekocht is nu overgenomen door :
      https://www.aios.be , was vroeger JaHa PC.

      Vanuit hier heb ik 'n pc samengesteld die imo prijs gunstig uitkomt.
      De onderdelen moet msn nog eens bekeken worden als ik morgen bel.
      Deze config is ongeveer die ik wenste en dat kan mij geen één merk pc geven.



      De meeste artikelen zijn in stock.
      Het Mobo kan misschien nog 'n type schelen, maar dat zal niet zo veel aan de prijs doen.



      Corsair Carbide 200R Windows 64,90€
      Corsair CS Series CS650M (650Watt) €77,90
      Asus Z97-C (Z97, 4xDDR3, 2xPCI-Express x16,4x SATA...€ 129,91 (kan veranderen)
      Kingston 16GB DDR3 HyperX (1600Mhz - 2x8GB - CL10) € 159,90 (kan veranderen)
      Intel Core i7-4790K (4-4.4Ghz - 4C/8T - 8MB -... € 299,90
      Scythe Mugen 4 Rev.B (SCMG-4000) € 45,90
      Samsung 840 EVO Series 250GB (2.5' - Write 520MB/s...€ 109,90
      Gigabyte GTX770 OC (2GB GDDR5 - 1137 Mhz / 7010...€ 319,90
      DVD-RW LG GH24NS90 (SATAII - Black)€ 22,91
      Western Digital 3TB Green (3.5" - IntelliPower -...€ 99,90

      Totaal: € 1331,02

      EDIT: voeding 750W genomen, was 12€ duurder
      Last edited by w00ha; 3 september 2014, 09:21.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe PC raad.

        Nieuwe cpu's die ddr4 ondersteunen
        http://tweakers.net/nieuws/98039/goe...-dan-4790.html

        Wat de case betreft heb ik een Silverstone. Niet het model in de volgende link, maar ook eentje waarbij het moederbord 90 graden gedraaid staat zodat de sloten langs boven bereikbaar zijn.
        http://tweakers.net/productreview/10...window%29.html

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe PC raad.

          Donderdag, 28 augustus was de nieuwe PC binnen.

          Over de prestaties ben ik tevreden.
          Ik ben onmiddellijk COD Ghost gaan spelen. Dat liep gelijk 'n trein.
          Min RAM 8GB, dus moest al 64bit CPU zijn. Het spel viel wat tegen...zo iets van X, marks the spot shooter.
          Dan maar terug Crysis 3 op hoog niveau en dat is nog steeds een van die spellen die de hardware goed gebruiken

          De PC kast ziet er simpel en mooi uit, maar het is erg dun materiaal.
          Ik heb al wat panelen met rubber, aan de binnenkant afgeplakt. De Case fans zijn echt stil maar precies niet in balans.
          Dat geeft soms 'n rammelend, trillend geluid. Als ik met een vinger tegenkwam was het weg.
          Vermits dat alle fan's in rpm worden geregeld is dat niet altijd hoorbaar.
          Ik mag wel stellen dat bij volle belasting de hele PC redelijk stil is en bij normaal gebruik praktisch onhoorbaar.

          Nu wat de prestatie's aangaat:
          3DMark geeft 78% aan, of ±7440.
          Overklokken heeft hier geen enkele zin, want de GTX770-OC is de bottleneck. Dat is misschien voor later als de GTX 780TI de helft kost

          Samengevat is dat, volgens mij, een goede PC voor 'n deftige prijs.

          Ik zit wel met een vraag of iets waar ik nog mee bezig ben.
          In het begin overclock ik altijd 'n beetje voor te kijken hoe stabiel het systeem is.
          Als programma's nog steeds het bekende CPU-Z, Realtemp
          Vroeger steeds prime95, maar nu ook intelburn.

          Met prime95 hangt mijn PC binnen de 10 minuten. Moet complete power shutdown doen.
          Met intelburn geen probleem.
          Ik heb Ghost COD en Crysis 3 volledig uitgespeeld. Gedurende heel het spel stopte 2 a 3 maal crysis, na 100 tig opnieuw te beginnen.( dit is me al vaker met ander pc's ook gebeurd)
          Maar de pc liep nooit vast en ik start onmiddelijk crysis opnieuw op en ging er weer uren tegenaan.

          In de Bios kan je met de tuning wizard gewoon aangeven welke performance je wilt.
          Normaal of games, multimedia.
          Welke koeler je hebt: stock, tower of waterkoeling.
          Het resultaat is dat hij je Bus-clock van 100Mhz op 102Mhz zet.

          Prime 95 loopt ook vast bij standaard instellingen. Dat vind ik raar.
          Bij intelburn zie ik ook in CPU-Z de CPU naar 4.4Ghz gaan en ook met dezelfde belasting en toch loopt die niet vast.



          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe PC raad.

            Wat zijn uw cpu temperaturen met Prime95 ?

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe PC raad.

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Wat zijn uw cpu temperaturen met Prime95 ?
              Dat is een heel goei vraag.
              Die temp is veel te hoog. Over de 90 (94) graden voor core #0
              En dat met standaard bios instellingen.

              Het rare is dat alleen prime95 de zaak laat vastlopen.
              Met intelburn zie ik ook die abnormale temp's, maar die blijft gewoon draaien?


              Ik heb de leverancier gebeld na eerst wat nodige info te vergaren.
              Het zou best kunnen zijn dat ze vergeten zijn de folie van de koeler af te halen. Dat is ook de meest logische verklaring.
              Nu had ik reeds 'n video gevonden op youtube hoe dat iemand die koeler in de kast inbouwde. Dat is best wel een hele karwei.

              Ik kreeg meteen een sticker voor Bpost en heb de PC zojuist nog opgestuurd. Dus de service zit ook nog goed.
              Als nu de folie er wel af zou zijn, is het wat anders. Dus, zou ik hem toch moeten opsturen misschien.

              To be continued......

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe PC raad.

                Ikzelf ging vroeger ook naar Tones maar keek toch regelmatig eens uit naar andere oorden.

                De laatste keren heb ik alles bij MPL gekocht.

                Als je alle items vergelijkt tussen bepaalde winkels dan is het ene bij de ene en het andere bij de andere iets goedkoper.
                Dus best je hele config eens bekijken en berekenen en dan de keuze maken.

                Alternate is misschien ook nog een mogelijkheid.


                mvg
                Steven
                1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe PC raad.

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Dat is een heel goei vraag.
                  Die temp is veel te hoog. Over de 90 (94) graden voor core #0
                  En dat met standaard bios instellingen.

                  Het rare is dat alleen prime95 de zaak laat vastlopen.
                  Met intelburn zie ik ook die abnormale temp's, maar die blijft gewoon draaien?


                  Ik heb de leverancier gebeld na eerst wat nodige info te vergaren.
                  Het zou best kunnen zijn dat ze vergeten zijn de folie van de koeler af te halen. Dat is ook de meest logische verklaring.
                  Nu had ik reeds 'n video gevonden op youtube hoe dat iemand die koeler in de kast inbouwde. Dat is best wel een hele karwei.

                  Ik kreeg meteen een sticker voor Bpost en heb de PC zojuist nog opgestuurd. Dus de service zit ook nog goed.
                  Als nu de folie er wel af zou zijn, is het wat anders. Dus, zou ik hem toch moeten opsturen misschien.

                  To be continued......
                  Ja sommigen hebben nogal wat last om een koeler juist te monteren ...
                  Ik vermoedde al zoiets als een thermische shutdown ... mogelijk zijn ze vergeten er koelpasta tussen te doen want je koeler zou dat volgens mij moeten aankunnen.

                  Mijn oude I7-870 wordt met een prolimatch koeler nooit warmer dan max 54° onder prime95 en die heeft een max TDP van 95W terwijl jouw cpu een iets gunstiger TDP heeft (88W)

                  Ik heb wel 2 fans op de koeler zitten (in push-pull) maar dat zou toch geen echt groot verschil moeten maken .. als ze idd vergeten zijn de beschermfolie van de koelervoet te halen .. sja ...
                  Ik heb ook nog intelburn gebruikt maar ik was daar geen grote liefhebber van ;-) .. puur intuitief ..

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe PC raad.

                    als ze idd vergeten zijn de beschermfolie van de koelervoet te halen
                    Ik zou verwachten dat je dat toch wel ruikt als die cpu op 90°C staat.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe PC raad.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Ik zou verwachten dat je dat toch wel ruikt als die cpu op 90°C staat.
                      Hm... dacht ik ook net aan
                      Ben geen expert maar dat zo'n dun ding de oorzaak is van die hoge temperatuur.
                      Ik wil niet belerend zijn maar als je alles zelf monteert ben je zeker van alles

                      Kopen in vertrouwen is iets anders en dan mag zoiets niet gebeuren.
                      En sommige koelers laten zich moeilijker installeren dan anderen, zelf ondervonden.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe PC raad.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Ik zou verwachten dat je dat toch wel ruikt als die cpu op 90°C staat.
                        Bij 90°C zal je nog lang geen rookontwikkeling krijgen, en als die folie tussen de processor en de koeler zit, dan zal je er zeker niets van merken aan de buitenkant.

                        Ik heb nog van iemand gehoord dat het wel eens gebeurt dat ze vergeten om die beschermfolie weg te halen tijdens de montage.
                        Sommige goedkopere processors kunnen daar naar het schijnt helemaal niet tegen, die stoken zichzelf dan gewoon op.
                        De betere processors hebben allemaal wel een beveiliging tegen te hoge temperaturen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe PC raad.

                          Die folie van die koeler kan je snel vergeten want dat is het allerlaatste wat je verwijderd, na de CPU te voorzien van koelpasta.
                          De koeler is vrij groot en dat koelvlak blinkt gelijk 'n spiegel en is erg klein, met het gevolg dat dit zolang mogelijk moet worden beschermd.
                          90 graden is trouwens niet genoeg om een folie te laten geuren. Gooi maar iets in kokend water, zal je niet ruiken.
                          Die folie is net dik genoeg om de hele koeling te belemmeren, vermits er ook nog koelpasta tussen zit is er geen thermisch contact.

                          Hier zie je 'n video van de koeler plaatsing.
                          In diesem Video nun der Einbau des Scythe Mugen 4 in ein Intel-System (Sockel 1150).Ich hab ein Systemupdate meiner Kamera gemacht, was scheinbar die Darstel...

                          Ongeveer op 18min20 zie heel even de folie boven in het beeld.
                          Ik kan me best voorstellen dat je die kunt vergeten.
                          AIO systems fixen dat wel, morgen weet ik meer.
                          Last edited by w00ha; 4 september 2014, 09:13.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nieuwe PC raad.

                            Heb zoeven 'n telefoontje gehad met de uitslag.
                            Blijkbaar was de voeding stuk of niet 100% OK.
                            Een ding konden ze wel vaststellen: Prime 95 liep gewoon vast, nu niet meer.

                            Test : De PC had 1uur op prime 95 gelopen met 70 graden.
                            Blijkt voor die koeler/CPU combinatie normaal te zijn. (ik vind dat redelijk hoog)
                            Waar ik een beetje mee zit is dat ze ginder geen temperaturen van 90 graden hebben gemeten vooraleer ze eraan begonnen.
                            Ze hebben ook de programma's gebruikt die er opstonden.
                            Onder de map Documenten/Snagit staan screenprints van die temperaturen.


                            Ik ken dit type CPU nog niet zo goed kwa temperaturen bij vollast.
                            Mijn dual core van 2.67Ghz loopt op 3.2Ghz met 50 graden op prime 95.

                            Morgen heb ik de PC terug. Ben benieuwd.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nieuwe PC raad.

                              70° lijkt mij behoorlijk steil als Intel een max Tcase opgeeft van 72,7. dat betekent dat de core nog een heel stuk heter is. Nu ja, in de praktijk kom je daar wel nooit zeker ? (ben geen gamer, geen idee hoe ver games de cpu opfokken !)
                              Je kan proberen om een 2e fan op de koeler te monteren in push-pull. Met een PWM splitter kan die dan gewoon mee op de cpu fan connector op het mobo .. (ik heb zelfs de 'uitblaas" fan in de case (ook PWM) achter de koeler mee op zo'n splitter zitten ttz de 3 fans draaien dan gestuurd door de cpu temp sensor op het mobo, de koeler fans moeten wel identieke types zijn natuurlijk)

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nieuwe PC raad.

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                70° lijkt mij behoorlijk steil als Intel een max Tcase opgeeft van 72,7. dat betekent dat de core nog een heel stuk heter is. Nu ja, in de praktijk kom je daar wel nooit zeker ? (ben geen gamer, geen idee hoe ver games de cpu opfokken !)
                                Je kan proberen om een 2e fan op de koeler te monteren in push-pull. Met een PWM splitter kan die dan gewoon mee op de cpu fan connector op het mobo .. (ik heb zelfs de 'uitblaas" fan in de case (ook PWM) achter de koeler mee op zo'n splitter zitten ttz de 3 fans draaien dan gestuurd door de cpu temp sensor op het mobo, de koeler fans moeten wel identieke types zijn natuurlijk)
                                Ben ff gaan googlen en vond dit :
                                When we set the Core i7-4790K to the same 3.5GHz base/3.9GHz Turbo clock speeds as the Intel Core i7-4770K, it ran a full 15 degrees cooler—50 degrees Celsius, compared with 65 degrees Celsius for the Intel Core i7-4770K. At stock speeds and under full load, the Core i7-4790K hit 74 degrees Celsius—but that's still a fairly modest increase, considering the chip is clocked 15 percent faster than its predecessor.

                                Bron: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2461705,00.asp

                                Zou dus kunnen kloppen. Ga morgen eens op 4.6 laten primen

                                Comment

                                Working...
                                X