Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pc probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: pc probleem

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    juist ja .. en wat bewijs je daarmee ? Dat de bios de boot volgorde afwerkt zoals ze door de gebruiker (of door de fabrikant) ingesteld is ??? Heck, als je "factory defaults" op "boot USB first" staat, dan kun je niet eens normaal booten met een stickje in een poort als er een "bootable OS" op staat. .. sja, men moet toch wel een beetje weten waar men mee bezig is ! (en dan zwijg ik nog of de UEFI Bios grapjes)
    komaan.. ik heb in de boot van mijnen bios staan dat alleen de c mag starten ( genen dvd of usb of...al de rest is gedisabled ) en toen die c kuren kreeg, stond er den ene keer dat hij de dvd wilde starten, dan weer van den usb...
    Alles staat uit bij mij, dus volgorde afwerken , noppes, want hij heeft er geen in mijnen bios. enkel de c mag hij starten. maar zelf stompte hij er ander in toen die c defect begon te geraken.
    En na 33 jaar pc's ... weet ik er toch een "klein" beetje van af. ( mijnen eerste was ne pcpm 86 van siemens, nog nen atari gehad, en dan nen xt, met 10 mb, en dan ... elke 2 jaar vliegt die buiten en staat er ne nieuwe.. want ik eis wel veel van mijne pc.)

    Comment


    • #17
      Re: pc probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
      komaan.. ik heb in de boot van mijnen bios staan dat alleen de c mag starten ( genen dvd of usb of...al de rest is gedisabled ) en toen die c kuren kreeg, stond er den ene keer dat hij de dvd wilde starten, dan weer van den usb...
      Alles staat uit bij mij, dus volgorde afwerken , noppes, want hij heeft er geen in mijnen bios. enkel de c mag hij starten. maar zelf stompte hij er ander in toen die c defect begon te geraken.
      En na 33 jaar pc's ... weet ik er toch een "klein" beetje van af. ( mijnen eerste was ne pcpm 86 van siemens, nog nen atari gehad, en dan nen xt, met 10 mb, en dan ... elke 2 jaar vliegt die buiten en staat er ne nieuwe.. want ik eis wel veel van mijne pc.)
      ja .. ik ken dat soort halfslachtige verhalen van achter naar voren .. als al uw boot opties daadwerkelijk disbled zijn en je C drive gaat over kop dan krijg je een leuke systeemboodschap op een zwart scherm in de zin van "no bootable media found, insert bootable media and hit any key to continue" ... einde verhaal jong ...

      Comment


      • #18
        Re: pc probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        ... einde verhaal jong ...
        1: ik ben 63 jaar en voel me inderdaad jong, maar dat geeft jou niet ... mij "jong" te noemen "ouwe".
        2 : komt dan naar de mijne zien, want die alles kenners die.... ik weet wat ik voor heb gehad.
        ( ps, en deze pc is nu 4 maand oud.. dus geen ouw wrak )

        Comment

        Working...
        X