Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Je zou binnenkort de nieuwe Sigma 150-600 lenzen kunnen proberen (er komen twee verschillende versies) http://www.dpreview.com/articles/107...sm-zooms#specs
    ik wacht inderdaad even tot een en ander duidelijk is :-)
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • #77
      Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
      ik wacht inderdaad even tot een en ander duidelijk is :-)
      Je kan best wachten tot ze alle 150-600 lenzen hebben getest (Tamron + de twee nieuwe Sigma's).
      De goedkoopste Sigma 150-600 zal waarschijnlijk gemaakt zijn om te concurreren met de Tamron, het is te verwachten dat die dan ook ongeveer even veel zal moeten kosten.
      De duurdere uitvoering is optisch anders, en ze is ook spatwaterdicht, daarom zal die ook wel een stuk meer moeten kosten (misschien is die op 600mm een stuk scherper dan de goedkopere 150-600 lenzen?).

      De vraag is of Canon zelf met een soortgelijke lens komt, maar vermoedelijk zal er toch eerder een nieuwe 100-400 komen (daar wordt ook al heel lang over gesproken op zowat alle fotoforums).
      Het probleem is dan wel dat de Canon een heel stuk duurder zal worden, bij de lenzen die de laatste jaren vervangen zijn door versie II is de prijs altijd flink omhoog gegaan (maar ze zijn optisch allemaal wel zichtbaar beter, je krijgt er dus toch nog iets voor terug).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #78
        Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Je kan best wachten tot ze alle 150-600 lenzen hebben getest (Tamron + de twee nieuwe Sigma's).
        De goedkoopste Sigma 150-600 zal waarschijnlijk gemaakt zijn om te concurreren met de Tamron, het is te verwachten dat die dan ook ongeveer even veel zal moeten kosten.
        De duurdere uitvoering is optisch anders, en ze is ook spatwaterdicht, daarom zal die ook wel een stuk meer moeten kosten (misschien is die op 600mm een stuk scherper dan de goedkopere 150-600 lenzen?).

        De vraag is of Canon zelf met een soortgelijke lens komt, maar vermoedelijk zal er toch eerder een nieuwe 100-400 komen (daar wordt ook al heel lang over gesproken op zowat alle fotoforums).
        Het probleem is dan wel dat de Canon een heel stuk duurder zal worden, bij de lenzen die de laatste jaren vervangen zijn door versie II is de prijs altijd flink omhoog gegaan (maar ze zijn optisch allemaal wel zichtbaar beter, je krijgt er dus toch nog iets voor terug).
        De duurste van de twee sigma lenzen (naar verwachting 2000 dollar) heeft 4 lens elementen en twee lensgroepen meer, de kortste scherpstel stand is 2.60 meter versus 2,80 meter.

        Comment


        • #79
          Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

          Voor diegene die nog twijfelen.

          ik had de Tamron zondag op mijn toestel staan voor de air show in Kleine Breugel.

          De lens heeft me positief verrast.
          Geen last van hunten. Focus lekker snel.
          Alleen kwamen de toestellen soms zo dichtbij dat 150 mm nog te veel was.

          Deze foto is genomen op 550 mm - F8- 1/800 sec uit de hand en niet gecropt



          Deze is genomen op 600 mm - F18 - 1/125 op een één pikkel, niet gecropt



          Dus zo slecht is ze nog niet

          mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #80
            Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

            IK vind ze heel mooi scherp, ben overtuigd, maar ga toch nog wat afwachten op de sigma 150-600mm

            Grts S.

            Comment


            • #81
              Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

              IK vind ze heel mooi scherp, ben overtuigd, maar ga toch nog wat afwachten op de sigma 150-600mm

              Grts S.

              Comment


              • #82
                Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                IK vind ze heel mooi scherp, ben overtuigd, maar ga toch nog wat afwachten op de sigma 150-600mm
                Dan toch geen Nikkor 500?
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #83
                  Re: zolang gewacht op een grote teleurstelling ...

                  Mss de Nikon AF-S NIKKOR
                  600mm f/4G ED VR

                  Comment

                  Working...
                  X