Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji X-T1 - de ultieme test ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

    Oorspronkelijk geplaatst door ShootIt Bekijk bericht
    Jacques,

    Kan u vanuit uw ervaring bevestigen dat de overbelichtingsknop gemakkelijk 'verspringt' tijdens uitpakken of wegsteken in hoes ?
    Bij mijn oude PowerShot G3 verdraait de programma draaiknop bovenop heel gemakkelijk, en dat is nogal hinderlijk omdat deze dan steeds moet gecontroleerd worden...

    Een tweede vraag : is het ontbreken van een 1/8000 sec sluitertijd (weer vanuit uw eigen ervaring) een echt gemis ? Of is dit een eerder academische discussie ?

    Ik overweeg ernstig de aanschaf van een X-T1 met de 18-55 lens, maar ben een amateurfotograaf en ben onder de indruk van de kwaliteit en de scherpte van de foto's genomen met een X-T1.
    Alvast heel erg bedankt voor uw advies.

    ShootIt
    Ik ben wel Jacques niet maar ik wil je wel antwoorden

    Belichtingscorrectie-knop: in het begin was die heel stroef (te stroef), nu is die al een tijdje hetzelfde: vlot manipuleerbaar maar bij mij is die nog nooit zomaar in een andere stand geraakt. 'k Hoop dat die blijft zoals nu.

    geen 1/8000: voor mij is het enige nadeel hiervan dat ik bij 1/4000 en een groot diafragma een ND filter moet gebruiken. Bij mijn X100S zit er een 3-stop ND filter ingebouwd en het is jammer dat ze dat niet op de X-T1 voorzien hebben. Waarschijnlijk technisch niet zo evident?

    Comment


    • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

      ShootIt,

      Sorry voor het late antwoord, maar ik zit met de Fuji's in Frankrijk ;-)
      Timfreezer heeft het perfect verwoord ...

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

        Tenslotte nog een vraagje : iemand ervaring met aankoop via valuebasket.fr ?
        Ze zijn wel supergoedkoop...

        Comment


        • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

          ...maar zoals Jocau vermeld heeft wirdt dit in december opgelost via een firmware update => 1/32000

          Comment


          • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
            ...maar zoals Jocau vermeld heeft wirdt dit in december opgelost via een firmware update => 1/32000
            Ja, samen met een hoop andere verbeteringen. Andere merken mogen daar eens lessen uit trekken. Het Japanse "kaizen" in de praktijk!

            Maar opgelet: vanaf 1/4000 wordt het een volledige elektronische sluiter. Fluisterstil maar met als nadeel dat snel bewegende objecten vervormd kunnen worden. Fuji waarschuwt daar ook voor. Voor de meeste toepassingen is het wel zeer mooi meegenomen.

            Comment


            • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

              Fuji Guy - Fujifilm X-T1 Graphite Silver Edition - First Look Preview

              Comment


              • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                Bon, toch de stap gezet. Morgen gaat de 5d3 en de 70200 weg. Ik kom jullie allemaal persoonlijk wat kletsen geven als de Fuji hype onterecht is
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                  Bon, toch de stap gezet. Morgen gaat de 5d3 en de 70200 weg. Ik kom jullie allemaal persoonlijk wat kletsen geven als de Fuji hype onterecht is
                  Waarom geen fullframe A7/A7r/A7s vermits je toch al een A6000 hebt?
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                  Comment


                  • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                    Omdat ik eigenlijk geen ff nodig heb en Sony qua lensaanbod te weinig innoveert. Voor de a6000 is zelfs niks te verwachten. Ben heel tevreden van de a6000 maar als de xt1 me even goed bevalt, gaat de Sony ook weg.
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                      Omdat ik eigenlijk geen ff nodig heb en Sony qua lensaanbod te weinig innoveert. Voor de a6000 is zelfs niks te verwachten. Ben heel tevreden van de a6000 maar als de xt1 me even goed bevalt, gaat de Sony ook weg.
                      Nochtans zouden er nieuwe E mount lenzen aangekondigd worden op Photokina volgens dit bericht.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                        Bon, toch de stap gezet. Morgen gaat de 5d3 en de 70200 weg. Ik kom jullie allemaal persoonlijk wat kletsen geven als de Fuji hype onterecht is
                        Succes met de X-T1! En vergeet geen extra batterij(en) te bestellen :-)

                        Comment


                        • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                          Nochtans zouden er nieuwe E mount lenzen aangekondigd worden op Photokina volgens dit bericht.
                          awel dan zie ik wel he, is geen haast bij voor die xt1 ook. ik maak heel knappe foto's (op technisch vlak) met de Sony dus kan alleen laar beter worden.
                          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                          Comment


                          • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                            awel dan zie ik wel he, is geen haast bij voor die xt1 ook. ik maak heel knappe foto's (op technisch vlak) met de Sony dus kan alleen laar beter worden.
                            Ik denk dat het geen onverstandige keuze is om te wachten tot Photokina voorbij is. Dan zie je welke nieuwe producten er zijn bij alle merken. Wat Fuji betreft, is er een cashback actie van 100 euro op al hun lenzen en deze is gedurende de ganse maand september nog geldig. Je hebt dus nog even tijd.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                              Pffff , nog veel van die filmkes en ik gooi mijn Canon spul buiten!

                              Comment


                              • Re: Fuji X-T1 - de ultieme test ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kadeeke Bekijk bericht
                                Pffff , nog veel van die filmkes en ik gooi mijn Canon spul buiten!
                                http://www.youtube.com/watch?v=5ezpjaqEjYI na dit rechts nog videokes zat ....

                                Geel is niet ver ... graag straat en nummer

                                Comment

                                Working...
                                X