Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krasje op lens - lens toch kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Krasje op lens - lens toch kopen?

    Hi,

    Ik kan een Canon 24-70 f/2.8 aanschaffen voor +/- 600e, er zit echter wel een klein krasje op het glas van de lens.

    Wat is jullie advies? Valt zoiets te repareren?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Krasje op lens - lens toch kopen?

    Normaal gezien zie je dit niet. Neem gewoon foto's met klein diafragma en zie op een PC (niet op scherm camera) of je het ziet zitten.
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

    Comment


    • #3
      Re: Krasje op lens - lens toch kopen?

      Super, thanks! Is die prijs ook rond het gemiddelde in die conditie?

      Comment


      • #4
        Re: Krasje op lens - lens toch kopen?

        Hangt ervan af. Wil je de lens kopen om te houden? Of is het niet uitgesloten dat je ze op korte tot middellange termijn verkoopt?

        Persoolijk zou ik er niet om geven: je ziet er niets van op de foto's, en je krijgt toch een korting ten opzichte van de standaard tweedehandsprijs.

        Denken anderen hier echter ook zo over? Stel dat je ze zou willen verkopen, zou je er nog hetzelfde voor krijgen als hetgeen je er nu voor gaat betalen?

        Zoals ik zei, het hangt ervan af dus.
        Oorspronkelijk geplaatst door StevenW Bekijk bericht
        Hi,

        Ik kan een Canon 24-70 f/2.8 aanschaffen voor +/- 600e, er zit echter wel een klein krasje op het glas van de lens.

        Wat is jullie advies? Valt zoiets te repareren?

        Alvast bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Krasje op lens - lens toch kopen?

          De tweedehandsprijs daalt doorgaans behoorlijk als er sprake is van een kras op de lens aangezien deze niet te maken is. Enerzijds begrijpelijk want je koopt voor je gevoel een zeer dure lens voor veel geld en hij is beschadigd op een plaats wat er toe doet, het glas, en niet bijvoorbeeld de zonnekap of de buitenkant van de lens. Van de andere kant is het vaak gewoonweg niet mogelijk zelfs om hier iets van terug te zien op de foto. Is dit laatste het geval dan heb je dus niets te vrezen en kun je deze lens gewoon kopen en heel veel plezier van hebben. Hou echter de eerste zin van deze post in gedachten op het moment dat je denkt deze lens ook weer een keer te gaan verkopen, is dat allemaal geen probleem dan zou ik van een mooie kans profiteren.

          Comment


          • #6
            Re: Krasje op lens - lens toch kopen?

            Tenzij je écht mint materiaal wil kopen, niet achter kijken.
            Maakt niets uit. Zeker als kras niet te groot en niet in middelpunt is.

            Koop hem aan lagere prijs, verkoop hem later aan lagere prijs.
            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

            Comment


            • #7
              Re: Krasje op lens - lens toch kopen?

              zou ik nooit kopen. kras op het glas?
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

              Comment

              Working...
              X