Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frontlens Kuisen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frontlens Kuisen

    Hallo

    Ik zou graag de frontlens van mijn objectief eens schoonmaken. Deze zit vol met opgedroogde regendruppeltjes. Met wat moet ik deze schoonmaken?

    Alvast bedankt!
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

  • #2
    Re: Frontlens Kuisen

    Goede tips zouden in een sticky moeten samengevoegd worden ... tot dit gebeurd is ... veel over te vinden via de zoekfie

    Comment


    • #3
      Re: Frontlens Kuisen

      Kijk hier eens;

      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

      Comment


      • #4
        Re: Frontlens Kuisen

        Bedankt, maar vindt nog geen eenduidig antwoord...
        De een zegt: adem en wrijven, de ander zegt met een brildoekje, de ander zegt met kraantjes water...
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Frontlens Kuisen

          Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
          Bedankt, maar vindt nog geen eenduidig antwoord...
          De een zegt: adem en wrijven, de ander zegt met een brildoekje, de ander zegt met kraantjes water...
          Zoals vaker het geval zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Zelf pas ik meestal een combinatie van adem + schoon doekje (zakdoek, PecPad, t-shirt, enz) toe.

          Comment


          • #6
            Re: Frontlens Kuisen

            Ik gebruik steeds de lenspen...
            Werkt prima en is niet duur...

            Een kant is een borstel voor grofvuil de andere is een zacht kussentje dat als de dop erop zit in koolstof zit.... (Wat vroeger) in krantenpapier zat/ zit... Er bestaan er nu al in veel maten en uitvoeringen... Ik heb in de tijd een setje gekocht van 3
            Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

            Comment


            • #7
              Re: Frontlens Kuisen

              Adem is niet aan te raden.

              Een zacht (lens) borsteltje, blaaspeertje en eventueel daarna een reinigingsproduct (reinigen vanaf het centrum naar buiten - ronddraaiende beweging) en afwerken/oppoetsen met zacht lensdoekje.
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #8
                Re: Frontlens Kuisen

                Ik gebruik een EXTREEM duur brillenpoetsdoekje (microfiber+)
                Chemie op de lens is ten allentijde te vermijden.

                YMMV
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Adem en wrijven met proper doekje...... Werkt altijd en goedkoop..... Doe het al 15 jaar, nooit probleem gehad.....
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frontlens Kuisen

                    zacht doekje met dreft, en dan met een brillendoekje afkuisen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frontlens Kuisen

                      Ik gebruik ook een lenspen en dat bevalt erg goed. Zachte borstel om het stof weg te vegen en dan de andere kant gebruiken voor het reinigen van de lens (vetplekken en ander aanslag).

                      Comment

                      Working...
                      X