Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe set budget +- 2000 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nieuwe set budget +- 2000 euro

    Omwille van die ene Nikon flitser zou ik me niet verplicht voelen om bij Nikon te blijven. Los van de kwaliteiten van Nikon.

    Met travel erbij vind ik het moeilijk.

    Persoonlijk heb ik nog maar weinig vliegtuigreizen gemaakt waar ik mijn DSLR heb meegenomen.
    Omwille van het gewicht (6kg materiaal op een valies van 20kg... no way).
    Omwille van het verplicht achterlaten in de hotelkamer (ondanks een safepac systeem)
    Omwille van het niet altijd en overal een dslr te kunnen meenemen (restaurant, boot, avontuur, nachtsafari, etc...).
    Dus heb je dan toch nog een extra pocketable toestel nodig op reis...
    In my humble opinion.

    Dit gezegd, ik zou:

    Ofwel een DSLR (Nikon, Canon zoals hierboven een aantal suggesties) kiezen, maar zeker combineren met een supercompact, in het genre RX100.
    Dit is in feite de setup die ik nu volg. Een 6D, wat 2de hands glas, en een RX100.

    Ofwel meteen voor een Fuji XT-1 gaan (of Olympus gelijkaardig) en dan mijn centen volledig deze ene Fuji-lijn steken. Zonder supercompact dan. Je mist dan wel het écht pocketable zijn van één van je toestellen, maar ik schat de Fuji qua grootte een beetje in zoals mijn oude Canon G9 met al zijn uitbreidingen en toeters en bellen... Ik moet zeggen, die G9 pastte ook wel niet in mijn vestzak, maar dat set nam ik wél volledig mee op het vliegtuig, 2 tot 3 kg is nog net te doen.

    Succes alvast met je luxeprobleem.
    ;-)
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

    Comment


    • #17
      Re: nieuwe set budget +- 2000 euro

      Bedankt voor je antwoord. En zeg wel luxe probleem

      Comment


      • #18
        Re: nieuwe set budget +- 2000 euro

        Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
        Persoonlijk heb ik nog maar weinig vliegtuigreizen gemaakt waar ik mijn DSLR heb meegenomen.
        Omwille van het gewicht (6kg materiaal op een valies van 20kg... no way).
        Omwille van het verplicht achterlaten in de hotelkamer (ondanks een safepac systeem)
        Omwille van het niet altijd en overal een dslr te kunnen meenemen (restaurant, boot, avontuur, nachtsafari, etc...).
        Dus heb je dan toch nog een extra pocketable toestel nodig op reis...
        Dat vind ik geen argument om geen DSLR te kopen....
        1. Je moet gek zijn om je DSLR in je koffer te steken als je ziet hoe daar mee gegooid wordt... Mijn camera gaat steeds in mijn handbagage en er is nog nooit een luchtvaartmaatschappij over gevallen dat die meer dan 6kg weegt. Ik heb zonder problemen mijn volledige set al meegenomen op een vlucht (D300s+50mm+24mm+70-200VRI+18-200mmVR+300mmf4+D50+18-55+TC+flits+laptop+rugzak, +/- 14 kg).
        2. Elk hotel, jeugdherberg, etc. heeft kluizen of lockers aan de receptie om je materiaal veilig in weg te bergen terwijl je het niet nodig hebt.
        3. Ik neem mijn DSLR altijd en overal mee (punt). De lenzen die er niet op zitten, liggen veilig weggeborgen in mijn hotel.
        als extra punt: al mijn materiaal is verzekerd, voor het geval er dan toch iets mee moest gebeuren.
        mvg
        Bert

        Comment


        • #19
          Re: nieuwe set budget +- 2000 euro

          Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
          Dat vind ik geen argument om geen DSLR te kopen....
          1. Je moet gek zijn om je DSLR in je koffer te steken als je ziet hoe daar mee gegooid wordt... Mijn camera gaat steeds in mijn handbagage en er is nog nooit een luchtvaartmaatschappij over gevallen dat die meer dan 6kg weegt. Ik heb zonder problemen mijn volledige set al meegenomen op een vlucht (D300s+50mm+24mm+70-200VRI+18-200mmVR+300mmf4+D50+18-55+TC+flits+laptop+rugzak, +/- 14 kg).
          2. Elk hotel, jeugdherberg, etc. heeft kluizen of lockers aan de receptie om je materiaal veilig in weg te bergen terwijl je het niet nodig hebt.
          3. Ik neem mijn DSLR altijd en overal mee (punt). De lenzen die er niet op zitten, liggen veilig weggeborgen in mijn hotel.
          als extra punt: al mijn materiaal is verzekerd, voor het geval er dan toch iets mee moest gebeuren.
          Het is niet zwart-wit. Je hebt je zeker ook gelijk.
          Maar we willen Yellowscream advies geven, dus om uw 3 punten te beargumenteren:

          1. Ga je op citytrip naar Barcelona, of je doet een begeleide reis naar Thailand: 100% akkoord, neem maar die DSLR mee, met één of twee lenzen, steek dat in uw handbagage, en einde discussie. Ze gaan de kilo's niet controleren. Anderzijds... ik heb wel wat (vlieg)reiservaring. Over het algemeen neem ik de DSLR niet mee. Ik mag er niet aan denken dat er op een drukbezette tussenvlucht 4, geen plaats is boven mijn stoel, en ik dus een paar duizend euro tegenwaarde in een locker twee meter achter mijn vliegtuigsstoel moet gaan wegstoppen. Echt niet. Ik wil dan vooral slapen, en liefst op mijn gemak.

          2. Niet akkoord. Ik laat geen lens in mijn niet afsluitbare hut achter. Er zijn reizen en reizen. Het is niet altijd allemaal zo georganiseerd...

          3. Ik ken om één of andere reden ;-) wel één en ander van verzekeringen. Als professioneel moet je gewoon uw gerief verzekeren, het is uw bron van inkomen, en je kan die premies dan ook in kosten brengen. Als amateur daarentegen... ik koop liever extra materiaal voor die prijs. En een verzekering afsluiten is geen vrijgeleide! Weet ook dat zelfs al ben je verzekerd, er altijd afschrijvingspercentages van toepassing zijn. Verlies van een camera, computer, electronisch materiaal kost nog altijd een redelijke duit, zelfs na tussenkomst van verzekeraars.

          Om Yellowscream een goed advies te geven: als je op reis gaat en je wil je DSLR meenemen, omdat er écht interessante foto-opportuniteiten zullen zijn, dan doe je dat gewoon. Waar een wil is, is een weg. En dan neem je de ongemakken erbij. Loop gerust 21 dagen onder 37 graden en 80% luchtvochtigheid scheef van het gewicht. Elk zijn meug. Maar nogmaals voor mezelf... ik neem meestal een klein toestel mee. Goede foto's nemen is dan een uitdaging op zich, en het is bij momenten zelfs zeer leuk om de DSLR dragers op die reis regelmatig een hak te zetten met de betere foto, genomen op het juiste moment. Zo simpel is dat.

          JuLi
          Last edited by JuLi; 2 augustus 2014, 21:10.
          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

          Comment


          • #20
            Re: nieuwe set budget +- 2000 euro

            Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
            Het is niet zwart-wit. Je hebt je zeker ook gelijk.
            Dat klopt, maar je mag dus zeker van de uitzondering niet de regel maken... Er gaan meer reizen naar hotels dan naar berghutten. En er zijn inderdaad reizen waar je geen kastjes hebt, maar ik heb nog geen vlucht gehad waar ik mijn handbagage niet boven mijn hoofd kon wegsteken (en ik heb ook al veel gevlogen). Zo snel mogelijk boarden helpt meestal...

            Over verzekeringen: ik ben amateur en mijn materiaal is mee verzekerd in mijn omnium verzekering voor een redelijke prijs. Voor dat bedrag kan ik jaarlijks niet veel extra materiaal kopen... En ik heb de verzekering ook al echt nodig gehad. Afschrijvingspercentages en waardevermindering maken integraal deel uit van elke verzekering, dat is geen argument om er geen te nemen.

            Over het advies: iedereen doet natuurlijk voor zichzelf wat hij wil :-)
            De meeste DSLRs (camera + 1 lens) waar hier over gesproken is zijn niet zo zwaar dat je er een kromme rug van zal krijgen, tenzij je ze compleet verkeerd draagt.
            mvg
            Bert

            Comment


            • #21
              Re: nieuwe set budget +- 2000 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Zeker de Fuji X-T1 eens wat nader bekijken, http://dedpxl.com/fuji-x-t1-review-yep-its-a-fuji/
              Hier 38 jaar Nikon gebruiker, Fuji maakt fantastische systeemcamera,s met even fantastisch glas.
              Indien Facebook gebruiker, ga dan ook eens kijken op "Enkel voor Nikon en Fuji liefhebbers"
              Ik zou inderdaad zeker ook eens kijken bij de systeemcamera's van Fuji. Een stuk compacter en lichter dan DSLR's en schitterend van kwaliteit. Ideaal voor reis- en portretfotografie! En voor je budget ga je al heel wat uitmuntend glas hebben. (P.S. Hier spreekt een héél tevreden X100s gebruiker... ;-))

              Comment


              • #22
                Re: nieuwe set budget +- 2000 euro

                Het wordt een 6d met 24-105 lens.
                Bedankt voor jullie info!

                Comment

                Working...
                X