Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boompje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boompje



    Update:


    ISO 100 - 18mm - f/6.3 - 1/125sec

    Alvast bedankt voor het kijken en de reacties,

    Groetjes,

    Ronald.
    Last edited by RDN250484; 23 juli 2014, 22:36.
    Ronald De Neve - Leef het moment, bewaar de herinnering.

  • #2
    Re: Boompje

    Origineel Ronald maar ik heb het er moeilijk mee.
    Dama (Danny Matthijs) vertelde me ooit dat een reflectie altijd donkerder moet zijn. Water kan een beeld niet lichter maken.
    Daarom heb ik het moeilijk met deze foto.
    PS: Dama is een zéér goed landschapsfotograaf die vroeger véél foto's in SC Landschappen toonde en waarvan ik ontzettend véél heb geleerd.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: Boompje

      Een zeer mooie reflectie. Heb je de kleuren van de reflectie aangepast of was die zo?

      Comment


      • #4
        Re: Boompje

        Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
        Origineel Ronald maar ik heb het er moeilijk mee.
        Dama (Danny Matthijs) vertelde me ooit dat een reflectie altijd donkerder moet zijn. Water kan een beeld niet lichter maken.
        Daarom heb ik het moeilijk met deze foto.
        PS: Dama is een zéér goed landschapsfotograaf die vroeger véél foto's in SC Landschappen toonde en waarvan ik ontzettend véél heb geleerd.
        mvg,
        Eddy
        Die naam ga ik zeker even door google sturen en even nalezen en voorbeelden bekijken, bedankt voor de tip.
        Ik heb ook een update geplaatst die wat donkerder is. Kan deze jou meer bekoren?

        Groetjes,

        Ronald.
        Ronald De Neve - Leef het moment, bewaar de herinnering.

        Comment


        • #5
          Re: Boompje

          Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
          Een zeer mooie reflectie. Heb je de kleuren van de reflectie aangepast of was die zo?
          Beste Jean-Pierre,

          Bij deze foto is zowat alles wat aangepast dus ook de reflectie.
          Eerst cross processing toegepast met Nik, dan nog wat gespeeld met de kleurenregelaars en dan de reflectie omgezet naar Z/W via het aanpassingspenseel.

          Groetjes,

          Ronald.
          Ronald De Neve - Leef het moment, bewaar de herinnering.

          Comment


          • #6
            Re: Boompje

            Oorspronkelijk geplaatst door RDN250484 Bekijk bericht
            Beste Jean-Pierre,

            Bij deze foto is zowat alles wat aangepast dus ook de reflectie.
            Eerst cross processing toegepast met Nik, dan nog wat gespeeld met de kleurenregelaars en dan de reflectie omgezet naar Z/W via het aanpassingspenseel.

            Groetjes,

            Ronald.
            Was al aan het twijfelen of de reflectie zw/w was. Ik vind de up wel mooier. We worden vandaag hier zeer snel bediend.

            Comment


            • #7
              Re: Boompje

              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              Was al aan het twijfelen of de reflectie zw/w was. Ik vind de up wel mooier. We worden vandaag hier zeer snel bediend.
              Als de madam er vroeg in kruipt heb ik meer tijd voor het forum ;-)
              Ronald De Neve - Leef het moment, bewaar de herinnering.

              Comment


              • #8
                Re: Boompje

                Update is beter, maar waar ik me aan stoor is de relatieve donkere onderkant van de struiken aan de over.
                Om de één of andere reden wordt mijn lijk naar daar toegetrokken.
                Wel een knap beeld.

                Comment


                • #9
                  Re: Boompje

                  Ik heb een vraagje, de weerspiegeling heb je omgezet in zw ? Oh ik las nu dat je het inderdaad omgezet heb.
                  Nu dit is mijn mening '

                  Eddy heeft gelijk in verband met de spiegeling.
                  Ik weet niet of ik gelijk of niet heb. Daar gaat het niet om.
                  Maar hier heb je een reeds bewerkte foto, dat superlichte weerkaatsing had voor mij een meerpuntje. Nl het gaf het beeld een surrealistisch look.

                  Niet dat ik de up nu afbreekt, heeft ook iets. Maar dat tintje is nu verdwenen. Ik ga dus persoonlijk voor foto 1 omwille van dat artistieke look.
                  Last edited by Loeky; 24 juli 2014, 17:37.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Boompje

                    Oorspronkelijk geplaatst door boudini Bekijk bericht
                    Update is beter, maar waar ik me aan stoor is de relatieve donkere onderkant van de struiken aan de over.
                    Om de één of andere reden wordt mijn lijk naar daar toegetrokken.
                    Wel een knap beeld.
                    Je hebt hierin gelijk, maar dit was ook reeds zo in de originele foto. Ik kan de onderkanten van de struiken wel oplichten maar dan worden de plekken gewoon grijs ipv zwart.
                    Wel een spijtig puntje en goed gezien wat ik gemist heb bij de opname.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                    Ik heb een vraagje, de weerspiegeling heb je omgezet in zw ? Oh ik las nu dat je het inderdaad omgezet heb.
                    Nu dit is mijn mening '

                    Eddy heeft gelijk in verband met de spiegeling.
                    Ik weet niet of ik gelijk of niet heb. Daar gaat het niet om.
                    Maar hier heb je een reeds bewerkte foto, dat superlichte weerkaatsing had voor mij een meerpuntje. Nl het gaf het beeld een surrealistisch look.

                    Niet dat ik de up nu afbreekt, heeft ook iets. Maar dat tintje is nu verdwenen. Ik ga dus persoonlijk voor foto 1 omwille van dat artistieke look.
                    Daar draait fotografie nu net om. Wat voor de ene mooi is, is voor de andere niets en visa versa.
                    Er zijn een aantal punten waarin mensen overeenkomen maar in smaak verschillen we allemaal.
                    En dat maakt het nou net zo leuk. Iedereen heeft gelijk.
                    Ikzelf ben fan van mijn eerste bewerking (anders had ik deze niet gepost) maar ik wil ook uitproberen wat anderen mij aanraden.
                    Het is net doordat mensen op dit forum een andere visie hebben dat ik mijn "kennis" kan vergroten.
                    Dus als je opmerkingen hebt bij één van mijn foto's, laat maar komen! Ik heb niet liever :-)

                    Het artistieke vind ikzelf ook aanwezig in de tweede maar die voelt triester aan, meer een herfst/winter gevoel.

                    Groetjes,

                    Ronald.
                    Ronald De Neve - Leef het moment, bewaar de herinnering.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Boompje

                      Wat is de reden dat je de weerspiegeling hebt omgezet naar z.w? Omwille van een artistieke foto te tonen, dan ga ik mee met loeky en kies ik voor nummer 1.
                      Indien je liever de werkelijkheid wilt tonen zou ik zeggen , terug omzetten naar kleur of opnieuw beginnen met het origineel en eddy zijn raad volgen.

                      Mvg john
                      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Boompje

                        alhoewel ik Eddy 100% gelijk geef
                        heb ik toch de neiging om voor foto 1 te gaan
                        die is 'specialer'
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment

                        Working...
                        X