Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wit asfalt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wit asfalt

    Ha, hier, (ik heb de comments eronder niet gelezen...)

    En gecombineerd met witte daken wordt het zonlicht ook nog eens teruggekaatst, goed tegen de opwarming , nu veel ijs en permafrost smelt.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Wit asfalt

    Benieuwd hoelang het het wit of lichtgekleurd blijft wanneer er druk verkeer op is....

    Comment


    • #3
      Re: Wit asfalt

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Benieuwd hoelang het het wit of lichtgekleurd blijft wanneer er druk verkeer op is....

      Ik ben benieuwd welke kleur ze gaan gebruiken om de lijntjes er op te spuiten vast zwart

      Comment


      • #4
        Re: Wit asfalt

        ik ben benieuwd hoeveel chauffeurs gaan verblind worden door het weerkaatsende wit (icm regen), en zo ongelukken veroorzaken...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Wit asfalt

          Ik denk nog met heimwee terug aan de tijd dat men aankondigde dat overal "fluisterasfalt" ging gelegd worden.
          Dat was een zegen om op te rijden, zeker bij regenweer, niks mistgordijn van (vooral) vrachtwagens.
          Intussen allemaal verdwenen omdat, dacht ik, die wegen iets gladder werden bij vorst.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Wit asfalt

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Benieuwd hoelang het het wit of lichtgekleurd blijft wanneer er druk verkeer op is....
            Met zen allen op witte banden rijden ...
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Wit asfalt

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              ik ben benieuwd hoeveel chauffeurs gaan verblind worden door het weerkaatsende wit (icm regen), en zo ongelukken veroorzaken...
              Inderdaad, en zeker als de zon laag boven de horizon hangt. Een goeie zonnebril zal nodig zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Wit asfalt

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik denk nog met heimwee terug aan de tijd dat men aankondigde dat overal "fluisterasfalt" ging gelegd worden.
                Dat was een zegen om op te rijden, zeker bij regenweer, niks mistgordijn van (vooral) vrachtwagens.
                Intussen allemaal verdwenen omdat, dacht ik, die wegen iets gladder werden bij vorst.
                Ik zal het zachtjes fluisteren : "je zit er naast" ...
                Waar men kan legt men fluisterasfalt. De limiterende factor is geld. ZOA(B) of Zeer Open Asfast (Beton) (fluisterasfalt in de volksmond) is zeer duur in aanleg en onderhoud. De zuinige Nederlander kent er alles van. Daar vindt je haast alleen maar ZOA(B) meer op hun snelwegen. Een verademing met België als het regent.
                Je hoeft dus niet met heimwee aan het fluisterasfalt terug te denken. Je vindt het overal ...

                Tjerri

                Comment


                • #9
                  Re: Wit asfalt

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                  Ik zal het zachtjes fluisteren : "je zit er naast" ...
                  Waar men kan legt men fluisterasfalt. De limiterende factor is geld. ZOA(B) of Zeer Open Asfast (Beton) (fluisterasfalt in de volksmond) is zeer duur in aanleg en onderhoud. De zuinige Nederlander kent er alles van. Daar vindt je haast alleen maar ZOA(B) meer op hun snelwegen. Een verademing met België als het regent.
                  Je hoeft dus niet met heimwee aan het fluisterasfalt terug te denken. Je vindt het overal ...

                  Tjerri
                  Je schrijft dit: Waar men kan legt men fluisterasfalt.

                  en een lijntje verder: Een verademing met België als het regent Hier bedoel je dus dat er in Nederland volop fluisterasfalt op snelwegen ligt, in tegenstelling tot België.

                  Nogal kromme redenering als je het mij vraagt, als je dan beweert: "je zit er naast" ...

                  Tussen Gent en Antwerpen (E17) was er jaren terug een hele strook met fluisterasfalt, je hoefde niet te gokken waneer die strook begon hoor. Al enkele jaren geen spoor meer van te zien (en te voelen).
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wit asfalt

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Je schrijft dit: Waar men kan legt men fluisterasfalt.

                    en een lijntje verder: Een verademing met België als het regent Hier bedoel je dus dat er in Nederland volop fluisterasfalt op snelwegen ligt, in tegenstelling tot België.

                    Nogal kromme redenering als je het mij vraagt, als je dan beweert: "je zit er naast" ...

                    Tussen Gent en Antwerpen (E17) was er jaren terug een hele strook met fluisterasfalt, je hoefde niet te gokken waneer die strook begon hoor. Al enkele jaren geen spoor meer van te zien (en te voelen).
                    Na "waar men kan legt men fluisterasvalt" volgde "de limiterende factor is geld". En hier wringt het schoentje. Het geld is op en enkel waar de kosten niet te hoog oplopen legt men fluisterasvalt. Tussen Gent en A'pen afgevoerd ? Kan. Ik weet het niet.
                    Als ik schreef "je zit er naast" doelde ik op jouw stelling "allemaal verdwenen" hetgeen manifest onjuist is. De E34 wordt nu voorzien van fluisterasvalt, de ring rond Brussel op bepaalde delen, de toekomstige nieuwe ring rond Antwerpen. Alles hangt af van de context. Het vernieuwen van asvaltlagen met fluisterasvalt is technisch moeilijk omdat de onderlagen moeten aangepast worden. Een nieuwe weg is daarom makkelijker te voorzien budgetgewijs met fluisterasvalt. En ja, de Nederlanders hebben meer nieuwe wegen aangelegd en zijn consequent in hun beleid. De Vlaamse regering niet altijd.

                    Tjerri

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wit asfalt

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                      Na "waar men kan legt men fluisterasvalt" volgde "de limiterende factor is geld". En hier wringt het schoentje. Het geld is op en enkel waar de kosten niet te hoog oplopen legt men fluisterasvalt. Tussen Gent en A'pen afgevoerd ? Kan. Ik weet het niet.
                      Als ik schreef "je zit er naast" doelde ik op jouw stelling "allemaal verdwenen" hetgeen manifest onjuist is. De E34 wordt nu voorzien van fluisterasvalt, de ring rond Brussel op bepaalde delen, de toekomstige nieuwe ring rond Antwerpen. Alles hangt af van de context. Het vernieuwen van asvaltlagen met fluisterasvalt is technisch moeilijk omdat de onderlagen moeten aangepast worden. Een nieuwe weg is daarom makkelijker te voorzien budgetgewijs met fluisterasvalt. En ja, de Nederlanders hebben meer nieuwe wegen aangelegd en zijn consequent in hun beleid. De Vlaamse regering niet altijd.

                      Tjerri
                      Tja, je kan gelijk hebben, maar ik kan enkel concluderen dat overal waar ik vroeger niet in een mistgordijn reed op heel stille asfalt, dit al enkele jaren verleden tijd is.
                      Wat hier en daar verbeterd is dat het enorm lawaaierige beton op nogal wat plaatsen vervangen is door veel geluidsarmer beton.
                      Graag een paar plaatsen waar er NU nog (of reeds) fluisterasfalt ligt.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wit asfalt

                        E314 voorbij Leuven tot voorbij Aarschot. E40 tussen Leuven en Sterrebeek. Delen van de ring rond Brussel ...

                        Tjerri

                        Comment

                        Working...
                        X