Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen nu nog ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Zonnepanelen nu nog ?

    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Zwijg dan maar al Uw installateur is niet op de hoogte van de wetgeving.

    Lees alles maar een na bij de vreg : http://www.vreg.be/uitbreiding-installatie

    Ik vind het wel straf dat een installateur niet op de hoogte is van de wetgeving.

    mir
    Wel als ik dat lees dan denk ik er het mijne over, en dat genen enkel nog weet wat er... mijn zonnepanelen, hebben gene groenstroomteller meer ( want ik trek toch geen certificaten meer ) ik liet die keuren, en gaf mijn insallatie aan bij de vreg, en bij infrax, en ze zijn goedgekeurd. ( ik kreeg eerst nen brief aan, met dat mijn gegevens gegevens niet genoeg was ( serienummer teller en stand ) ik bel naar hen dat ik gene staan heb omdat ik die cert. niet krijg, en ik moest wachten ( 3 liekes ) en toen kwam hij terug, met de melding dat ze goedgekeurd zijn dan. want wees nu eerlijk, ze moeten pieken enzo kunnen inschatten en .... 1 keer per jaar moet ik mijnen hoofdmeter dorgeven, en that's it, dus die gaan direct weten dat in die en die straat er ne piek was van... het is gewoon dat ze ( ik denk in 2016 ) ze ons gaan belasten op productie.... ze willen ons geld, en niks meer of minder.

    Comment


    • #92
      Re: Zonnepanelen nu nog ?

      Natuurlijk willen ze hun centen terug halen bij de zonnepaneel bezitters. Ik heb hier vorig jaar al een netvergoeding mogen betalen ( die trouwens veel te hoog was ) gelukkig zijn ze terug gefloten en heb ik mijn netvergoeding terug gekregen. Maar we zijn er nog niet vanaf, volgend jaar zullen ze ons wel vinden. Dat is dan ook de reden dat ze moeten weten hoeveel WP er op de daken ligt.

      Ik ben het eens dat we ook een netvergoeding moeten betalen maar deze moet redelijk blijven he.

      Dat er nu mensen panelen plaatsen en niet aangeven is het logisch gevolg natuurlijk .

      Maar ik zou dat nooit toevoegen aan een bestaande installatie, als ze daarachter komen mag je je GSC vergeten. Zoals ik reeds schreef zou ik dat volledig apart bijplaatsen. Er bestaan zelfs kleine omvormers die je gewoon in het stopcontact kan steken en dus heel eenvoudig terug kunt loskoppelen van het net ( soladin 600 van mastervolt ).

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #93
        Re: Zonnepanelen nu nog ?

        Mir,

        Zo een Soladin 600 van Mastervolt gewoon in stopcontact en hup stroom ok maar wat met de veiligheid ? dan ben je bezig met stroom op te wekken en rechtstreeks in de huisinstallatie aan het pompen. Kan dat zomaar en wat met de brandverzekering? is je elektrische installatie dan nog wel conform ?

        Enne ik denk dat die Soladin 600 niet gekeurd is voor België..
        Senn
        Last edited by Sennheiser; 29 juli 2014, 20:49.

        Comment


        • #94
          Re: Zonnepanelen nu nog ?

          wat jij in een stopkontakt steekt, daar heeft niemand zaken mee... als ze komen keuren zien ze ook niet of uwen diepvries we ce gekeurt is, of je nachtlampje....
          En als je daar bv 1000w opzet , wat dan? dat is 5 ampere, je stopkontakt is 20 ampere afgezekert, en mag 3600 watt geven ( krijgen ) natuurlijk ag je op die kring ( voor jezelf ) gene laspost gaan hangen die 3000 watt verbruikt, en dan als de zon schijnt er nog eens 1000 watt opzetten... want dan kan je kabel dat niet af, maar als je gewoon ergen een stopk. hebt dat op ne kring staat die bijna niks doet, bv. in de garage waar alleen nen diepvries op hangt van 300 watt, wat kan het dan kwaad om daar 2 panelen van 250 watt bij in te steken ( is 500 watt ) dan kan er maar een max. van 800 watt op die draad komen, en ne frietketel is al 2000 watt, en die steek jij toch ook zorgeloos in je keuken in ?

          Comment


          • #95
            Re: Zonnepanelen nu nog ?

            Ik ken verschillende mensen waar die soladin 600 gekeurd is. Voorwaarde was wel dat deze op een apart stopcontact geplaatst is.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #96
              Re: Zonnepanelen nu nog ?

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Zwijg dan maar al Uw installateur is niet op de hoogte van de wetgeving.

              Lees alles maar een na bij de vreg : http://www.vreg.be/uitbreiding-installatie

              Ik vind het wel straf dat een installateur niet op de hoogte is van de wetgeving.

              mir
              OK, geen enkel probleem, doe ik dan maar.

              Comment


              • #97
                Re: Zonnepanelen nu nog ?

                Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                met zonnepanelen ben je zeker van je opbrengst
                de beurs dat is een heel ander verhaal, ik heb genoeg kameraden die daar toch ook wel wat geld mee kwijt geraakt zijn.
                Idem met die zogenaamde fondsen wat in feite ook beleggen(spelen) op de beurs is
                sommige hebben daar wat mee verdient maar blijlange niet iedereen.
                dus ....

                Je kan ook beleggen in duurzame energie.
                Vb bij Eneco kan je intekenen op een obligatie, geeft je 4,5% netto rendement, wanneer je het langer laat staan kan het zelfs tot 8% oplopen.

                - je bent zeker dat het in windmolens geïnvesteerd wordt
                - je krijgt meer geld dan op een gemiddelde spaarrekening.
                - het is minder risicovol dan op de beurs spelen

                Ik veronderstel dat andere bedrijven ook zulke zaken aanbieden, of in de toekosmt in elk geval.


                Bij Lampiris beginnen ze trouwens nu ook brandhout te verkopen.

                Comment


                • #98
                  Re: Zonnepanelen nu nog ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Je kan ook beleggen in duurzame energie.
                  Vb bij Eneco kan je intekenen op een obligatie, geeft je 4,5% netto rendement, wanneer je het langer laat staan kan het zelfs tot 8% oplopen.

                  - je bent zeker dat het in windmolens geïnvesteerd wordt
                  - je krijgt meer geld dan op een gemiddelde spaarrekening.
                  - het is minder risicovol dan op de beurs spelen

                  Ik veronderstel dat andere bedrijven ook zulke zaken aanbieden, of in de toekosmt in elk geval.


                  Bij Lampiris beginnen ze trouwens nu ook brandhout te verkopen.
                  Ook vandaag de mail gekregen.
                  Nu ga ik vragen aan de mod's om hier een slotje op te plaatsen.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Zonnepanelen nu nog ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ook vandaag de mail gekregen.
                    Nu ga ik vragen aan de mod's om hier een slotje op te plaatsen.
                    Waarom zo een boeiend topic plots laten sluiten?
                    We zijn benieuwd wat uw installateur voorstelt.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • Re: Zonnepanelen nu nog ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      Je kan ook beleggen in duurzame energie.
                      Vb bij Eneco kan je intekenen op een obligatie, geeft je 4,5% netto rendement, wanneer je het langer laat staan kan het zelfs tot 8% oplopen.

                      - je bent zeker dat het in windmolens geïnvesteerd wordt
                      - je krijgt meer geld dan op een gemiddelde spaarrekening.
                      - het is minder risicovol dan op de beurs spelen

                      Ik veronderstel dat andere bedrijven ook zulke zaken aanbieden, of in de toekosmt in elk geval.


                      Bij Lampiris beginnen ze trouwens nu ook brandhout te verkopen.
                      tot eneco binnen een paar jaar failliet gaat of verkocht word ofzo
                      dan zijn plots die zogenaamde obligaties niets meer waard terwijl dat je eigen zonnepanelen wel nog steeds hun geld opbrengen
                      sinds de bankencrisis hebt ik het niet meer met dat soort virtuele dingen, obligaties, aandelen en toestanden

                      Comment


                      • Re: Zonnepanelen nu nog ?

                        Moderator Note: Iedereen heeft het zijne/hare gezegd, zeker?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment

                        Working...
                        X