Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Absolute beginner en occasionele fotografie : welk fototoestel raden jullie aan?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Absolute beginner en occasionele fotografie : welk fototoestel raden jullie aan?

    Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
    Als je geld zat hebt, ga naar Fuji. Geen zoeker, dat is moeillijk als je nog niet kunt fotograferen.
    Je weet heel goed wat je wilt, doe dat gewoon.
    paulmedusa, ik ben gewoon bang dat ik de NIKON D3200 misschien wel eens niet zoveel zou gaan gebruiken omdat die toch groter en zwaarder (vooral dat laatste) is. Met 4 kinderen en spullen die meegesleurd moeten worden is dat niet altijd evident; vandaar nog mijn twijfel tussen DSLR en bridge, gezien de bridgetoestellen toch compacter en lichter zijn.

    Sony NEX5T sprak me erg aan; heel handig mee te nemen en zeker als er een pancake lens op staat. Ik denk wel dat die veel zou meegaan, maar ik denk dat ik een zoeker zou missen.
    En ik weet dus niks van lenzen, maar die pancake lenzen bestaan waarschijnlijk ook niet voor alle fototoestellen.

    Fuji, die zou ik nemen met de kitlens. Ik zal sowieso niet echt veel uitbreiden met lenzen. Het zullen toch vooral kiekjes zijn van in en rond het huis, vooral van de kinderen, bij verjaardagen, op uitstapjes. Echt landschappen fotograferen zit er niet bij, en macrofotografie staat ook niet echt op mijn verlanglijst. Kan nog komen, hè.

    Eigenlijk zou ik gewoon de beide toestellen, DSLR en bridge willen uitproberen en dan zien wat me best ligt of waar ik me aan erger, maar dat kan niet. Ik zal dat pas merken achteraf als ik gekocht heb.

    Comment


    • #62
      Re: Absolute beginner en occasionele fotografie : welk fototoestel raden jullie aan?

      Mij maakt het echt niet uit hoor, ik blijf toch bij de betere! Canon dus.
      P.

      Comment


      • #63
        Re: Absolute beginner en occasionele fotografie : welk fototoestel raden jullie aan?

        Mij maakt het echt niet uit hoor, ik blijf toch bij de betere! Canon dus.
        ?

        OT: als compactheid echt een must is kan je inderdaad een systeemcamera opteren.
        Je zegt dat je nog steeds twijfelt en dat je beide toestellen eens zou moeten kunnen uitproberen om te kijken wat je best ligt. Heb je niemand in je vriendenkring die een d3200 heeft of een andere instap dslr? Idem voor een systeemcamera in de richting van de a6000
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #64
          Re: Absolute beginner en occasionele fotografie : welk fototoestel raden jullie aan?

          Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
          ?

          OT: als compactheid echt een must is kan je inderdaad een systeemcamera opteren.
          Je zegt dat je nog steeds twijfelt en dat je beide toestellen eens zou moeten kunnen uitproberen om te kijken wat je best ligt. Heb je niemand in je vriendenkring die een d3200 heeft of een andere instap dslr? Idem voor een systeemcamera in de richting van de a6000
          Je hebt gelijk RuneDG, maar ze schreef continu dat ze zo gek was op de D3200, ja, weet ik veel dat ze zich bedenkt.
          Het kan me echt geen biet schelen wat iemand voor camera neemt, ik probeer alleen advies te geven, net als jij.
          En ik ben ervan overtuigd dat als je goed foto's wilt leren maken, je dat het beste met een DSLR kunt doen. Mijn visie hoor!!!!!!
          P.

          Comment


          • #65
            Re: Absolute beginner en occasionele fotografie : welk fototoestel raden jullie aan?

            @Paul: Elk z'n visie hierover. Ik heb geen ervaring met systeemcamera's. Ik vond vooral de uitspraak :'ik blijf toch bij de betere! Canon dus' wat raar... Canon heeft heus ook wat mindere modellen ivm de concurrentie, omgekeerd geldt evengoed...

            OT: Ik blijf erbij: kijk eens in je vriendengroep als je mensen kent die een instap dslr hebben of een systeemcamera en werk er eens een tijdje mee. Kijk dan wat jou best ligt..
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment


            • #66
              Re: Absolute beginner en occasionele fotografie : welk fototoestel raden jullie aan?

              Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
              @Paul: Elk z'n visie hierover. Ik heb geen ervaring met systeemcamera's. Ik vond vooral de uitspraak :'ik blijf toch bij de betere! Canon dus' wat raar... Canon heeft heus ook wat mindere modellen ivm de concurrentie, omgekeerd geldt evengoed...

              OT: Ik blijf erbij: kijk eens in je vriendengroep als je mensen kent die een instap dslr hebben of een systeemcamera en werk er eens een tijdje mee. Kijk dan wat jou best ligt..
              Mijn uitspraak mag je wel raar vinden.
              Ik prijs graag de "beste" toestellen aan. En als ik dat zo vind dan is er een "vrijheid" die bepaald dat iedereen zijn eigen mening mag hebben, zolang je daar niet iemand mee kwaad doet.
              Dus bemoei je niet met mijn mening graag. (Maar dat mag wel hoor!)

              Comment


              • #67
                Re: Absolute beginner en occasionele fotografie : welk fototoestel raden jullie aan?

                Oke Paul, dan nog een laatste tip. Meningen worden meestal geformuleerd met 'ik vind', zo is het voor de lezer meteen duidelijk dat het een mening is ;p
                Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                Comment

                Working...
                X