Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rondreis india

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: rondreis india

    Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
    @ kohraya , als je vraagt aan de mensen of je ze mag fotograferen verwachten ze dan een fooi ???
    dit is mijn eerste keer india en ik zie wel veel mooie portretten als je zoekt op india.
    Ik vraag altijd toestemming om portretten te maken, maar geef geen fooien.
    Op 10 mensen zijn er 9 die geen geld willen en erg blij zijn met de aandacht.
    Voorbeeldje met een 70-200, gewoon langs de weg:
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: rondreis india

      ok , goed om te weten mooie foto leopard
      Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

      Comment


      • #18
        Re: rondreis india

        Als je bedelaars fotografeert, dan verwachten ze wel dat je geld geeft.
        Ik geef meestal 0.10€ à 0.15€. Daarom heb ik mijn zakken steeds vol kleingeld.
        Kinderen geef ik niets, ook geen pennen of snoep, want dat moeten ze vaak ook afgeven aan hun 'baas'.
        Ik begrijp dat het een hekelpunt is of je bedelaars al dan niet geld behoort te geven, maar ik ben wel selectief.
        Zo bepaal ik zelf wie ik fotografeer en ga ik zelf naar de mensen toe (mensen met lepra, invaliden, met zuur overgooide vrouwen, ...).
        De ellende van mensen fotograferen is al omstreden genoeg, daar dan ook nog geen geld voor geven, vind ik al helemaal niet kunnen.
        Eén iemand gaf ik 5€ ... met tranen in mijn ogen vanwege haar menselijk leed.
        Maar je weet ook dat sommigen bewust invalide werden gemaakt zodat ze meer geld opbrengen ...
        Het lijntje tussen wél of niet betalen/fotograferen is heel dun, maar je mag ook niet alles zwart wit zien.
        Het is aan jou om dit alles goed te overdenken.
        Veel mensen vragen, zoals Leopard reeds zei, geen geld maar zijn altijd uiterst nieuwsgierig én blij om de foto te zien.
        Volgende foto's zijn gemaakt op 50mm en 28mm, gewoon om te laten zien dat een zoom geen must is.







        Comment


        • #19
          Re: rondreis india

          bedankt kohraya !!
          ik zal ook al mijn kleingeld opzij houden , mooie foto's
          Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

          Comment

          Working...
          X