Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

documentaire video: canon 6D versus 5DIII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: documentaire video: canon 6D versus 5DIII

    Oorspronkelijk geplaatst door erdna Bekijk bericht
    bij interviews wordt beweerd (misschien terecht) dat het "echter en dynamischer"overkomt als er zeer geringe, langzame bewegingen aanwezig zijn...Ik gebruik ook nog een statief als ik op relatief grote afstand een kwasi statische scene moet filmen, maar op korte afstand doen de super in-camera stabilisatie systemen wonderen...
    Ik heb voor onze docu over het Belgisch vrouwenraftingteam de meiden 1 jaar gevolgd, veel interviews gedaan soms was ik alleen (in Frankrijk) en nooit hebben we één statief gebruikt. Ik heb zelfs bewust wat bewogen met de camera (zoals gezegd in de quote hierboven). De film is uitgezonden op 2 zenders: belangrijkste is vooral WAT je te zien krijgt of welk verhaal je vertelt. De beeldstabilisatie is uitstekend en dat is dus niet het geval bij DSLR....
    Voor onze fictiefilm met DSLR hebben we altijd een statief (of steadicam) gebruikt.
    http://www.stich.be

    Comment


    • #17
      Re: documentaire video: canon 6D versus 5DIII

      Oorspronkelijk geplaatst door erdna Bekijk bericht
      Sorry Skitch al ik de statief adepten dreig te kwetsen, .........................
      Geen sorry hoor.
      Alles heeft voor- en nadelen.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #18
        Re: documentaire video: canon 6D versus 5DIII

        Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel Bekijk bericht
        ik zou er zowieso een afzonderlijke geluidsopname bij maken, genre Zoom of Tascam
        Ter informatie : Zie pagina 97, dat is in feite blad 6 : http://www.videoaktiv.de/images/best...estenliste.pdf

        PS: Ik heb, tot grote tevredenheid, een abonnement op Videoaktiv.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #19
          Re: documentaire video: canon 6D versus 5DIII

          Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
          ...
          PS: Ik heb, tot grote tevredenheid, een abonnement op Videoaktiv.
          Ja Skitch idd een zeer goed blad en zowat het enige dat overeind blijft denk ik
          http://www.stich.be

          Comment


          • #20
            Re: documentaire video: canon 6D versus 5DIII

            Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
            Ja Skitch idd een zeer goed blad en zowat het enige dat overeind blijft denk ik
            Videoaktiv is heel nuttig. Het is op jouw aanraden, in Leuven, dat ik me dat aangeschaft heb. Waarvoor dank.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment

            Working...
            X