Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verdwenen vliegtuig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Verdwenen vliegtuig

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Mirakels bestaan
    Dat is geen mirakel, dat is de combinatie van een goede opleiding en ervaring. Het zijn net die dingen waarom piloten op regelmatige basis re-checks e.d. moeten doen. Meteen ook de reden dat ik daarstraks mee "moest" . Kwestie van nog eens te oefenen voor de re-check er aan komt binnen een paar weken. Een paar "stalls" en bijna uit de lucht vallen en een "simulated emergency landing" stonden op het programma. Eén nadeel, te veel op het scherm van een videocamera kijken tijdens de oefeningen is niet goed voor de (lege) maag. Het moest niet veel langer duren (camera weg en gewoon rond kijken is dan weer geen probleem).
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #47
      Re: Verdwenen vliegtuig

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Dat is geen mirakel, dat is de combinatie van een goede opleiding en ervaring. Het zijn net die dingen waarom piloten op regelmatige basis re-checks e.d. moeten doen. Meteen ook de reden dat ik daarstraks mee "moest" . Kwestie van nog eens te oefenen voor de re-check er aan komt binnen een paar weken. Een paar "stalls" en bijna uit de lucht vallen en een "simulated emergency landing" stonden op het programma. Eén nadeel, te veel op het scherm van een videocamera kijken tijdens de oefeningen is niet goed voor de (lege) maag. Het moest niet veel langer duren (camera weg en gewoon rond kijken is dan weer geen probleem).
      Ah, ok, kan volgen
      Jacob Veldhuyzen van Zanten had ook véél ervaring
      (situatie was wel iets anders)

      Een tijd geleden had ik "de eer en het genoegen" om een simulatie te volgen in Bevekom.
      Toch speciaal gasten die in die cockpit zitten.
      Waar die hun "zweet" en zenuwen laten weet ik niet
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #48
        Re: Verdwenen vliegtuig

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Jacob Veldhuyzen van Zanten had ook véél ervaring
        (situatie was wel iets anders)
        Voor zover ik weet (gelezen/gezien) had die beter een iets minder dikke nek gehad en naar zijn FO geluisterd want die had wel gehoord dat er geen take off clearance was.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #49
          Re: Verdwenen vliegtuig

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Voor zover ik weet (gelezen/gezien) had die beter een iets minder dikke nek gehad en naar zijn FO geluisterd want die had wel gehoord dat er geen take off clearance was.
          Perfect antwoord.
          Plus hij was ook instructeur...bedoel daarmee dat hij ook een tikje de realiteit had verloren.

          In Tenerife is er wel veel veranderd: ze spreken nu Engels
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #50
            Re: Verdwenen vliegtuig

            wie weet hoeveel verdwenen vliegtuigen komen terug boven water als, bij de volgende ijstijd, alle water weer in bevroren toestand op de polen en in de bergen ligt. Hopelijk vinden onze erfgenamen dan de nodige antwoorden over die vreemde dingen dan in de hedendaagse archieven.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #51
              Re: Verdwenen vliegtuig

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              wie weet hoeveel verdwenen vliegtuigen komen terug boven water als, bij de volgende ijstijd, alle water weer in bevroren toestand op de polen en in de bergen ligt. Hopelijk vinden onze erfgenamen dan de nodige antwoorden over die vreemde dingen dan in de hedendaagse archieven.
              Eentje zou me erg interesseren.
              Het vliegtuig van Glenn Miller. Verdween in het Kanaal(?) in december 1944 op weg van Engeland naar Parijs.

              Alhoewel een spotter hetzelfde type vliegtuig zag ergens boven Londen.
              Dan zou het vliegtuig neer gestort zijn op het vaste land en werd niet gevonden???
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #52
                Re: Verdwenen vliegtuig

                Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                wie weet hoeveel verdwenen vliegtuigen komen terug boven water als, bij de volgende ijstijd, alle water weer in bevroren toestand op de polen en in de bergen ligt. Hopelijk vinden onze erfgenamen dan de nodige antwoorden over die vreemde dingen dan in de hedendaagse archieven.
                't is naar schatting nog slechts 1500 jaar wachten Maar ik zou het ook graag zien hoor.


                Walter
                D850

                Comment


                • #53
                  Re: Verdwenen vliegtuig

                  Allee, dit topic kan nog een tijdje mee zo te lezen.....



                  Groetjes

                  Comment


                  • #54
                    Re: Verdwenen vliegtuig

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Allee, dit topic kan nog een tijdje mee zo te lezen.....
                    Als het maar geen tweede winterbandentopic wordt
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment

                    Working...
                    X